ضررهای باورنکردنی نوشابه‌ گازدار که شما را شوکه می‌کند!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کم‌تر کسی پیدا می‌شود که نوشابه دوست نداشته باشد. نوشابه با تکه‌های یخ و طعمی استثنائی‌! اما اگر از مضرات باورنکردنی آن مطلع شوید، قطعا به سراغ آن نخواهید رفت.
عوارض جانبی نوشابه

قطعا شما هم کم‌وبیش شنیده‌اید که نوشابه برای سلامتی بدن مضرات زیادی دارد، اما احتمالا دقیقا نمی‌دانید عوارض جانبی نوشابه چقدر وحشتناک هستند. نوشابه‌ قند زیادی دارد و به همین علت می‌تواند منجر به دیابت و تخریب‌ دندان‌ها شود. شاید با خود بگویید، از نوشابه های بدون‌قند یا رژیمی مصرف می‌کنم. اما این تصور کاملا اشتباه است‌. اگر هنوز قانع نشده‌اید که نوشابه را از رژیم غذایی خود حذف کنید، این مطلب را به‌طور کامل بخوانید. در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم شما را با عوارض جانبی نوشابه آشنا کنیم.

افزایش سرعت پیری

مضرات نوشابه

نوشابه حاوی فسفات و قند است که نشان داده شده هر دو سرعت فرآیند پیری را افزایش می‌دهند. کافئین موجود در نوشابه بدن را کم‌آب کرده و قند آن منجر به پف کردن می‌شود. مواد شیمیایی مضر نوشابه می‌توانند روی پوست تأثیرات وحشتناکی داشته باشند و شما را در معرض خطر ابتلا به چین‌وچروک و خطوط ظریف و پیری زود‌رس قرار دهند.

سرطان‌ دستگاه تناسلی

اگر فکر می‌کنید با مصرف نوشابه‌های قوطی‌دار به جای نوشابه‌های حاوی بطری پلاستیکی، از مضرات روغن نباتی برومین خلاص می‌شوید، در اشتباه هستید. قوطی‌های آلومینیومی هم با سرطان‌ دستگاه تناسلی ارتباط دارند. اگر می‌خواهید احتمال ابتلا به این نوع سرطان‌ها را کاهش دهید، نوشابه را کنار بگذارید.

از دست دادن حافظه

بدی های نوشابه

نوشابه‌ها حاوی روغن نباتی برومین (BVO) هستند که نه تنها باعث ناباروری می‌شود، بلکه می‌تواند تأثیرات منفی روی سیستم‌ عصبی مرکزی داشته باشد و منجر به از دست دادن حافظه، ضعف عضلانی، ضعف، خستگی و مشکلات روحی شود.

تاری دید

عوارض جانبی نوشابه

یکی دیگر از عوارض جانبی نوشابه، تاری دید است. مصرف نوشابه باعث می‌شود قندخون به‌سرعت افزایش پیدا کند که این مسأله ممکن است منجر به ورم کردن عدسی‌ چشم‌ شود و بینایی را تحت تأثیر قرار دهد.

درد مفصلی

ضررهای نوشابه

شاید نمی‌دانستید، اما درد مفصلی یکی از عوارض جانبی نوشابه است. کسانی که به‌طور مرتب نوشابه‌های شیرین مصرف می‌کنند، افزایش احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید (RA) را تجربه خواهند کرد. این عارضه‌ دردناک یک نوع بیماری خودایمنی است که می‌تواند منجر به درد مفصلی شود. علائم این عارضه شامل درد، تورم و گرفتگی مفاصل است.

مشکلات کلیوی

سنگ کلیه که یک بیماری دردناک است، در نتیجه‌ تجمع تدریجی مواد معدنی در کلیه رخ می‌دهد. این رسوبات در نهایت از کلیه به میزنای (لوله‌ای که کلیه را به مثانه متصل می‌کند) راه پیدا می‌کنند. متأسفانه احتمال ابتلا به این عارضه‌ ناخوشایند در افرادی که به‌طور مرتب نوشابه مصرف می‌کنند، به طرز چشم‌گیری بیشتر می‌‌شود.

مشکلات رفتاری

مجله دلتا

بطری‌های پلاستیکی نوشابه‌ها معمولا حاوی مواد شیمیایی به نام BPA هستند. این ماده‌ شیمیایی، ترکیباتی که با آن تماس پیدا کنند را آلوده می‌کند. نتیجه‌ این مسأله، بروز مشکلات رفتاری در مصرف‌کنندگان است.

سرطان روده‌ بزرگ

رنگ نوشابه ممکن است باعث سرطان شود. نوشابه‌ها حاوی رنگ، مواد افزودنی و طعم‌دهنده‌های مصنوعی هستند که همگی می‌توانند به‌طرز چشمگیری احتمال ابتلا به سرطان روده‌ بزرگ (سرطان کولورکتال) را افزایش دهند.

ریزش مو

مصرف نوشابه می‌تواند باعث تغییرات هورمونی شود که این موضوع ریزش مو را در پی خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه ۵ ترفند ساده اما مهم برای جلوگیری از پرخوری.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  2. حسین میاندوآبی

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۸ ب٫ظ

    متشکرم که به فکر سلامتی مردم هستید

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

    من که مدتهاست که نوشابه و ۲ ماهه که قند و پفک و تنقلات مضر رو ترک کردم😐 احساسش فوق العاده ست ، بعد از ترک کردن شون میفهمین

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ق٫ظ

      چقدر عالی، دلتا خوشحاله که همراهانش به سلامتیشون اهمیت می‌دن.

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۴۴ ب٫ظ

      من هم واقعا از مطالب شما کمال تشکر را دارم

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۵۸ ب٫ظ

    • ابتری اور اس کی آواز کو گے جو اپنی دیکھ بھا

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…