جزیره‌ای حیرت‌انگیز در یمن!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در حالی که تنها تصاویر مخابره شده از یمن، چیزی جز جنگ و خونریزی را حکایت نمی‌کند، کمی آن‌سوتر از سرزمین اصلی، جزیره ای یمنی در آرامش روزگار می‌گذراند؛ جزیره‌ای که یکی از شگفتی‌های کره زمین است و به همین دلیل در یونسکو ثبت جهانی شده است.
جزایر سوکوترا

جزایر سوکوترا یا سُقُطرا (به عربی: سقطری) مجمع ‌الجزایری است که در باختر اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه خلیج عدن قرار دارد. این جزایر جزو کشور یمن محسوب می‌شوند. با مجله دلتا همراه باشید تا دراین مقاله به معرفی این جزیره‌ مرموز بپردازیم.

 

سوکوترا

سوکوترا نام جزیره‌ای است که مردم از آن با نام جواهری در دریای عرب یاد می‌کنند. جزیره‌ای که سرشار از تنوع زیستی عجیب و غریب، مناظر طبیعی فوق العاده، سواحل افسانه‌ای، غارهای آتشفشانی تحسین‌ برانگیز، آب‌های بلوری و صخره‌های مرجانی طبیعی و دست‌نخورده است.

جزایر سوکوترا یکی از عجیب‌ترین مکان‌های روی زمین

سوکوترا از یک طرف در اقیانوس هند و از یک سو نزدیک ساحل شاخ آفریقا قرار دارد و حدود ۳۵۰ کیلومتر از جنوب شبه جزیره عربی فاصله دارد.

اقیانوس هند

سوکوترا یکی از دورافتاده‌ترین مکان‌های روی زمین و منطقه‌ای اقلیمی است. این جزیره بالغ بر ۷۰۰ گونه مختلف گیاه و جانور را در خود جای داده است که یک سومشان فقط مخصوص این منطقه هستند و در هیچ کجای جهان یافت نمی‌شوند.

شبه جزیره عربی

این منطقه هوایی گرم و خشک و نامناسب دارد و با این وجود گیاهان عجیبی اینجا می‌روید. درختان اینجا ظاهری شبیه قارچ دارند.

طبیعت به داشتن چنین جزیره‌ فوق‌العاده‌ای به خود می‌بالد. این جزیره به سبب گیاهان منحصر به‌فردش و تنوع زیستی‌ عجیبی که دارد، زبانزد همگان است.

جزیره عجیب یمن

به عنوان مثال درخت خون اژدها یک نمونه‌ بی‌نظیر در این جزیره است. علت این نامگذاری شیره‌ سرخ رنگی است که از آن تراوش می‌شود و گفته می‌شود مصارف دارویی هم دارد. از دیگر گونه‌های باارزش در این جزیره درخت خیار است، که شکل آن شبیه به یک خیار بزرگ است و درخت بطری غول پیکر.

درخت خون اژدها در جزیره سوکوترا

فضای این جزیره اعجاب‌انگیز

فضای داخلی این جزیره‌ زیبا نیز با کوه‌های بسیار بلند و سرسبز و همچنین فلات‌های سنگ آهک پوشیده شده است. در این مکان زیبا علاوه برگونه‌های جانوری و گیاهی منحصر به فرد، وجود تپه‌هایی با شن‌های سفید نیز به زیبایی آن می‌افزاید.

تپه‌هایی با شن‌های سفید

جزیره‌ سوکوترا همچنین یک مکان فوق‌العاده برای تماشای انواع پرندگان است. این جانداران کم نظیر یکی از دلایلی هستند که این جزیره را از لحاظ تنوع زیستی از بقیه جدا می‌کند. در حدود ۱۲۰ گونه از پرندگان تاکنون در این جزیره یافت شده اند.

همچنین این جزیره از لحاظ نرم‌تنان و خزندگان نیز غنی است که ۹۰ درصد از این گونه‌ها در هیچ‌جای دیگر پیدا نمی‌شوند. این دلیل محکمی است که طرفداران غواصی از گوشه و کنار دنیا به این جزیره می‌آیند تا زیبایی تمام نشدنی این مکان را در زیر آب به تماشا بنشینند.

 

جمهوری یمن

اگر زمانی از جمهوری یمن دیدن کردید حتما به خاطر داشته باشید که تماشای این جزیره‌ بی نظیر را که خیلی از این کشور دور نیست، از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دهکده شگفت‌انگیز ارباب حلقه‌ها در نیوزلند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ب٫ظ

    واقعا بی نظیر بود

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی مهربانانه شما.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…