انتخاب بهترین مانتو تابستانی

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه‌ ما می‌دانیم که هر چیزی اصولی دارد. در مورد مد و زیبایی هم نمی‌شود بدون رعایت اصول و قواعد موجود و بدون توجه به ارتباط چیزها با یکدیگر توقع داشته باشیم ظاهری جذاب داشته باشیم.
رنگ و نوع مانتو

در این مطلب اختصاصا به این موضوع خواهیم پرداخت که چطور رنگ و نوع مانتو های خود را با توجه به اندام و رنگ پوست خود انتخاب کنیم تا بهترین جلوه را داشته باشد. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب مانتو با توجه به اندام

یکی از چیزهایی که باید در انتخاب مانتو به آن دقت کنید، اندام و قد شما است. انتخاب بلندی مانتو با قد شما رابطه‌ عکس دارد، اگر قد شما کوتاه است سعی کنید از مانتوهای کوتاه دوری کنید. اما اگر قد بلندی دارد، مانتوهایی که بلندی‌ آن‌ها تا زانو هستند، مناسب شما هستند.

پیشنهاد می‌کنیم خانم‌هایی که ریز اندام‌اند، از مانتوهایی که فون، پیله‌دار و یا چین‌دار است، استفاده کنند. همچنین به خانم‌هایی که اضافه وزن دارند توصیه می‌کنیم که مانتوهایی با برش راسته زیر زانو، با طرح‌های عمودی و ترکیب رنگ‌هایی که تیره در آن غالب باشند را انتخاب کنند. در این صورت لاغرتر به نظر خواهند رسید.

انتخاب مانتو با توجه به رنگ پوست

رنگ، چیزی کاملا سلیقه‌ای است و ما اغلب اوقات به سلیقه‌ خودمان بسنده می‌کنیم و به رمز و راز رنگ‌ها بی‌توجه هستیم. اما واقعیت این است که در نظر گرفتن قواعد انتخاب رنگ مناسب برای لباس، باعث می‌شود تا زیباتر و خوش استایل‌تر به نظر بیایید. یکی از این قواعد، انتخاب رنگ لباس، با توجه به رنگ پوست است.

پوست‌های تیره

پوست‌های تیره

کسانی که پوست تیره دارند، معمولا دارای چشم و موهای مشکی یا قهوه‌ای تیره می‌باشند. این اشخاص باید لباسی را انتخاب کنند که با رنگ‌های تیره مغایرت داشته باشد. این مغایرت چهره را از یکنواختی بیرون آورده و باعث جذابیت بیشتر می‌شود.

رنگ‌های مناسب: صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم، طوسی روشن.

رنگ‌های نامناسب: مشکی، قهوه‌ای تیره، فیروزه‌ای، سبز یشمی، قرمز تیره.

پوست‌های روشن

پوست‌های روشن

این گونه افراد معمولا موهایی بلوند و روشن دارند و رنگ چشم آن‌ها سبز، آبی، طوسی یا قهوه‌ای روشن است. رنگ‌هایی مناسب این گروه است که با رنگ پوست آن ها  تضاد داشته باشد.

رنگ‌های مناسب: آبی ملایم، قهوه‌ای، بژ، آبی سیر.

رنگ‌های نامناسب: قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، ارغوانی و سفید.

در این گروه بطور کلی باید از رنگ‌های خشن و روشن استفاده نمود تا تضاد کافی با پوست بوجود آید. بکار گیری رنگ‌های گرم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

پوست‌های معمولی

پوست‌های معمولی

افرادی که رنگ پوست‌شان نه تیره است نه روشن، می‌توانند تقریبا از هر رنگ و نوع مانتو استفاده کنند. از آن‌جایی که هر دو رنگ روشن و تیره می‌تواند با این‌گونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هر دو رنگ می‌توان استفاده نمود. اما بهتر است تا بالا پوش خود را هماهنگ با رنگ چشم خود انتخاب کنید.

رنگ‌های مناسب: بژ، آبی، سورمه‌ای، گندمی، مشکی، صورتی.

رنگ‌های نامناسب: مغز پسته‌ای، بنفش، قهوه ای تیره و قرمز.

تنها رنگ‌هایی که در این گروه اصلا نباید بکار برد، رنگ‌های نزدیک به رنگ پوست است. برای مثال اگر پوست شما زیتونی است، از پوشیدن لباس‌های زیتونی یا قهوه‌ای خودداری کنید.

پیشنهاد می‌کنیم تا مانتوهای طرح‌دار و شلوغ را، با شال یا روسری کاملا ساده‌ ابریشمی یا حریر ست نمایید تا طراحی لباس شما به چشم آید. همچنین اگر روسری‌ شما طرح‌دار است، مانتو را ساده انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب چگونه در هر موقعیتی خوش استایل باشیم؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…