ترفندهایی برای خلاصی از آهسته شارژ شدن موبایل

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از چیزهایی که همیشه ما را وارد چالش می‌کند، شارژ گوشی و عوامل مربوط به آن است. اما با شناخت علل آن می‌توان تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کرد.
دیر شارژ شدن

تکنولوژی در طی یک دهه، پیشرفت بسیار زیادی کرده است، اما نتوانسته به بهترین شیوه ممکن این تغییرات را در گوشی‌ها اعمال کند. از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای گوشی‌ها به وجود بیاید دیر شارژ شدن است. با مجله دلتا همراه باشید تا علل و راهکار‌های برطرف کردن این مشکل را بدانید.

۱. کابل نامناسب و غیر اورجینال

اگر گوشی شما با مشکل دیر شارژ شدن روبرو است باید در اولین قدم کابل شارژ را بررسی کنید که دچار اتصالی و… نشده باشد.

کابل‌های USB ممکن است خم شوند، پوسیده شوند و قابلیت خود را از دست بدهند. سلامت کابل USB تماما به شما بستگی دارد که چگونه از آن مراقبت کنید. به همین دلیل است که شرکت‌های سازنده، در دو سر شارژر از پلاستیک استفاده می‌کنند تا در مقابل خم شدگی مقاومت نشان دهند.

دیر شارژ شدن

۲. منبع شارژ ضعیف

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای شارژ شدن گوشی از کامپیوتر یا لپ تاب استفاده می‌کنید، طبیعتا گوشی شما دیر شارژ خواهد شد. این هیچ ربطی به شارژر یا کابل شارژر ندارد و جای نگرانی نیست.

بطور کلی خروجی کابل USB از کامپیوتر به گوشی نسبت به استاندارد گوشی بسیار کم و ناچیز خواهد بود و شما نمی‌توانید نتیجه خوبی بگیرید.

وقتی میزان ولتاژ دریافتی باتری گوشی از استاندارد آن کاهش پیدا کند، اولین چیزی که آسیب می‌بیند، باتری گوشی است. با این حال هیچ روشی همانند شارژ مستقیم با پریز، کاربردی نخواهد بود.

توجه : اگر شما این کار را انجام دادید و نتیجه مطلوبی نگرفتید مشکل می‌تواند در سیم کشی خانه، مخصوصا خانه‌های قدیمی، شارژر و کابل شارژ گوشی باشد.

دیر شارژ شدن

۳. آداپتور نامناسب و نامرغوب

این اتفاق بیشتر زمانی رخ می‌دهد که شما شارژر جدیدی خریداری می‌کنید که با اتصال آن به برق، متوجه این خواهید شد که گوشی شما نسبت به قبل بسیار دیرتر شارژ می‌شود. این نشان دهنده تقلبی و غیر اورجینال بودن شارژر گوشی شما می‌باشد.

گوشی‌های امروزی همان گونه که می‌دانید دارای فناوری‌هایی همچون فست شارژ و برخی از آن‌ها مجهز به توربوشارژ نیز هستند که در طی چند دقیقه بصورت صفر تا صد شارژ خواهند شد.

اگر گوشی شما مجهز به این فناوری‌ها نیست، جای نگرانی نیست چرا که گوشی شما در طی مدت بیشتری نسبت به گوشی‌های امروزی شارژ می‌شود.

دیر شارژ شدن

۴. باتری گوشی

اگر تمام مواردی که به ذهنتان می‌رسد را به خوبی و به درستی چک کرده‌اید و هیچ مشکلی وجود نداشت، ممکن است احتمالا باتری گوشی شما دچار آسیب شده باشد.

دیر شارژ شدن

۵. برنامه‌های باز را ببندید

اگر صفحه گوشی شما کاملا خاموش باشد، به این معنا نیست که گوشی شما در حال آنالیز و یا اجرای هیچ برنامه‌ای نیست! در پشت صحنه ممکن است برنامه‌هایی را مشاهده کنید که در حال اجرا هستند و به همین دلیل از شارژ شدن سریع گوشی خودداری می‌شود.

بنابراین قبل از شارژ شدن گوشی، برنامه‌های باز را بصورت کامل ببندید.

دیر شارژ شدن

علت زود خالی شدن باتری گوشی

۶. آسیب دیدن پورت USB گوشی

و در آخر ممکن است منبع مشکل در خود گوشی باشد. این احتمال داده می‌شود که پورت USB ورودی گوشی یا تبلت شما آسیب دیده باشد و نتواند به درستی شارژ شود یا با مشکل دیر شارژ شدن مواجه شود.

اگر چنین مشکلی را احساس کردید حتما گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید.

علت زود خالی شدن باتری گوشی

پیشنهاد مطالعه: مطلب توقف خروپف به کمک یک تکنولوژی خارق العاده! را در مجله دلتا بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۴۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • نیلوفر خلج

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

      سپاس از همراهی‌ شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • نیلوفر خلج

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

      سپاس از توجه شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…