آداب و رسوم عجیبی که قطعا شما را متعجب خواهند کرد!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید برایتان جالب باشد که بدانید هنوز هم رسم و رسوم‌های بسیار شوکه کننده‌ای در این دنیای مدرن انجام می‌شود که برخی از آن‌ها بسیار ترسناک هستند.
سنت‌های عجیب و ترسناک

سنت‌های عجیب و ترسناک بسیاری در جهان وجود دارند که تک تک آن‌ها می‌تواند شما را متعجب کنند. در این مقاله از مجله دلتا به ۶ تا از شوکه کننده‌ترین سنت‌ها اشاره کرده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

۱. رسم کشیدن لاله گوش

یکی از سنت‌های عجیب و ترسناک گرداگرد جهان رسم کشیدن لاله گوش است، به این ترتیب که حجم دایره یا بیضی شکلی را درون لاله گوش قرار می‌دهند. در قبائل مختلف این کار با اهداف مختلف انجام می‌شود. عده‌ای به بهانه زیبایی و عده‌ای طبق اعتقادات دینی‌شان این کار را انجام می‌دهند. آن‌ها معتقدند که این کار، آن‌ها را از هر نوع سحر و جادویی دور نگه می‌دارد.

سنت‌های عجیب و ترسناک

۲. تیز کردن دندان‌ها

این کار در فرهنگ‌های بسیاری رواج دارد. بعنوان مثال برخی از قبائل آفریقایی برای این که نشان دهند چه کسی نفوذ بالاتری در اجتماع دارد، دندان‌هایش را تیز می‌کنند. مردم قبیله‌ای در اندونزی تیز کردن دندان را یکی از معیارهای زیبایی می‌دانند.

سنت‌های عجیب و ترسناک

۳. مسابقه با تازیانه

از دیگر سنت‌های عجیب و ترسناک در کشور آفریقا مسابقه با تازیانه است. در این مسابقه دو نوجوان که می‌خواهند مرد شوند از دو روستای متفاوت به نبرد تن به تن با تازیانه می‌پردازند. این مسابقه تنها یک نبرد نیست بلکه امری حیاتی برای دو روستا محسوب می‌شود. تازیانه‌ای که آن‌ها در این مسابقه در دست دارند، پر از خار و وسایل نوک تیز است که اگر به هر جای بدن برخورد کند بسیار دردناک خواهد بود.

سنت‌های عجیب و ترسناک

۴. رسم بریدن انگشت

قبیله‌ای به نام دنی در کشور اندونزی وجود دارد که اهالی آن غم و اندوه خود را به شکلی خاص نمایش می‌دهند. به این صورت که انگشت‌هایشان را می‌برند تا غم‌هایشان را نشان داده باشند.
این امر یکی از عجیب‌ترین آداب و رسوم در جهان است. ریشه کن کردن این رسم، خواسته بسیاری از مردم اندونزی است.

سنت‌های عجیب و ترسناک

۵. رسم حلقه انداختن دور گردن

فرهنگ حلقه انداختن دور گردن یکی دیگر از سنت‌های عجیب و ترسناک  است. رسمی که امروزه هنوز هم در کشورهایی مثل تایلند، ویتنام و قبیله‌های آفریقایی رواج دارد. این رسم به این صورت است که خانم‌ها از سن دو سالگی حلقه‌هایی فنری شکل به دور گردن‌شان می‌اندازند. آن‌ها معتقدند گردن بلند باعث زیبایی بیشتر می‌شود. از این جهت حلقه‌ها را در گردن آن‌ها می‌اندازند تا گردن آن‌ها بلند شود. این رسم، رسمی دردآور و وحشتناک است.

 عجیب ترین سنت ها در جهان

۶. کول کردن زنان بر روی ذغال‌های گداخته

گرچه نمی‌توان این سنت را کاملا به مردمان چین نسبت داد اما طبق این سنت چینی، یک مرد باید همسر خود را قبل از وارد شدن به منزل بعنوان زن و شوهر، بر روی ذغال‌های گداخته حمل کند. راه رفتن بر روی ذغال داغ توسط بعضی از چینیان برای جلوگیری از بلایای طبیعی نیز انجام می‌شود.

 عجیب ترین سنت ها در جهان

 

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۱۲ میوه عجیبی که انگار از سیاره‌ای دیگر آمده‌اند! را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…