دستور پخت جگر کبابی بر روی زغال، در تابه و فر

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این غذا به حذف کردن ماده‌های سمی بدن کمک می‌کند و همچنین باعث بازسازی دستگاه ایمنی و گوارش بدن می‌شود. با خوردن جگر انواع ویتامین‌ها به بدن می‌رسد و از همه مهم‌تر برای رفع کم خونی یکی از غذاهای بسیار مفید و تاکید شده است.

جگر کبابی یکی از غذاهای مورد علاقه ما ایرانی‌ها است که غذایی بسیار خوشمزه و سالم است. این غذا از جگر گوسفندی تهیه و بر روی زغال، گاز و حتی در فر قابل تهیه است. برای ایجاد تنوع می‌توانید خوراک جگر هم تهیه کنید. در هنگام خرید جگر به چند نکته توجه داشته باشید تا جگر تازه و سالم تهیه کنید؛ رنگ آن متمایل به قرمز باشد، نداشتن بوی بد، قابلیت ارتجاع، نداشتن کیست یا انگل. امروز در دلتامگ طرز تهیه جگر کبابی را به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه جگر کبابی

  • جگر گوسفندی ۵۰۰ گرم
  • پیاز یک عدد
  • آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه جگر کبابی 

مرحله اول

برای شروع جگر را خوب بشویید و یک لایه نازک روی جگر را با چاقو جدا کنید سپس به اندازه دلخواه برش بزنید. جگر نباید خیلی بزرگ باشد چون مغز پخت نمی‌شود و خیلی ریز هم نباید باشد چون در این‌صورت سریع می‌سوزد. سپس داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم

پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی درشت خرد کنید. پیاز را داخل یک کاسه بریزید و به همراه آن جگر، آب لیمو ترش، ادویه‌ها و نمک را اضافه کنید. کاسه را برای یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا جگر طعم‌دار شود.

مطلب پیشنهادی:  این پیراهن دخترانه شما را لاغر و شیک نشان می‌دهد

مرحله سوم

در ادامه جگرها را از پیاز جدا کنید و به سیخ بزنید. از قبل زغال را خوب داغ کنید و سیخ‌ها را روی زغال قرار دهید و مدام بچرخانید تا جگر خوب پخته و برشته شود. بسته به ذائقه خود می‌توانید کمی زودتر به صورت آب‌دار از روی زغال بردارید یا بگذارید کاملا مغز پخت شود.

مرحله چهارم

اگر می‌خواهید این غذا را روی گاز تهیه کنید بهتر است جگرها را به روی سیخ‌های چوبی یا فلزی کوچک بزنید و تابه را کمی چرب کنید و بگذارید تا تابه داغ شود. سپس سیخ‌های جگر را داخل تابه قرار دهید و بگذارید یک طرف آن کاملا سرخ شود. سپس طرف دیگر را سرخ کنید.

برای تهیه جگر در فر ابتدا باید فر را روشن کنید و توری مخصوص را روی سینی فر قرار دهید. سپس سیخ‌های جگر را روی توری قرار دهید. سپس فر را در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید و هر ۱۰ دقیقه سیخ‌ها را بچرخانید تا جگرها پخته و برشته شوند. در انتها به همراه نان، پیاز و ریحان سرو و میل کنید. نوش جان.

یک نظر

  1. ناشناس

    25 اسفند 1402 در 8:49 ق.ظ

    کباب جگرعالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

وزن روح انسان چقدر است؟!

در سال ۱۹۰۷، پزشکان اهل ماساچوست یک سری از آزمایش‌های غیرمعمول را کلید زدند. برای پاسخ داد…