عادات غلط شبانه که دشمن کاهش وزن هستند!

۱۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر یک رژیم غذایی عالی را دنبال می‌کنید، اگر ساعت‌ها ورزش کرده و عرق می‌ریزید اما وزن کم نمی‌کنید، این مطلب مخصوص شما است. با ما همراه باشید.
دلایل عدم کاهش وزن

کاهش وزن و رژیم‌غذایی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، اما بعضی عادات ناسالم هم می‌توانند شما را از وزن ایده‌آل دور کنند. تا زمانی که این عادات مضر را ترک نکنید، وزن شما نه تنها کم نمی‌شود، بلکه شاید دچار اضافه وزن هم بشوید. این مطلب از مجله دلتا  را به دلایل عدم کاهش وزن به‌دلیل عادات نامناسب شبانه اختصاص داده‌ایم. اگر شما هم قصد لاغر کردن دارید و وزن شما پایین نمی‌آید این مطلب را تا پایان بخوانید.

بیش از حد تلویزیون تماشا می‌کنید

عدم کاهش وزن

شما هم عادت دارید بعد از یک روز کاری شلوغ و خسته‌کننده‌، جلوی تلویزیون بنشینید و همراه با دیدن فیلم یا سریال دلخواه خود، خوراکی‌های خوشمزه و پرکالری بخورید؟ شاید متوجه شده باشید که هنگامی که به تماشای تلویزیون می‌نشینید، ساعت از دست شما در می‌رود و ناگهان متوجه می‌شوید که چندین ساعت است که جلوی تلویزیون نشسته‌اید و مقدار زیادی هم تنقلات میل کرده‌اید.

شب‌ها دیر می‌خوابید

man looking at his phone عادات غلط شبانه که دشمن کاهش وزن هستند!

شب‌ها تا دیروقت پای موبایل هستید و در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخید؟ پس وقتی روی وزنه می‌روید، از اینکه کاهش وزن نداشته‌اید، تعجب نکنید. چون بین داشتن خواب کافی و کاهش وزن ارتباطی قوی وجود دارد. زمانی که به اندازه‌ کافی نخوابید، هورمون گرسنگی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این مسأله می‌تواند روی سطح قند خون تأثیر بگذارد و شما را مجبور کند غذاهای ناسالم بخورید. برای خود ساعتی را مشخص کنید. مثلا از ساعت ۱۱ شب دیگر سراغ موبایل نروید و برای خوابیدن آماده شوید.

در محل کار غذای‌ خانگی نمی‌خورید

یکی دیگر از دلایل عدم کاهش وزن خوردن غداهای ناسالم است. آماده کردن غذا از خانه برای محل کار، یک قدم اساسی در کاهش وزن است. اگر شب‌ها قبل از اینکه بخوابید، ناهار فردا را آماده کنید، روز بعد یک ناهار سالم و خانگی خواهید داشت. اگر تنبلی کنید یا حوصله‌ آماده کردن غذا برای فردا را نداشته باشید، مجبور می‌شوید روز بعد گرسنگی خود را با خوردن غذاهای آماده و ناسالم برطرف کنید.

کاری برای انجام دادن ندارید

02 عادات غلط شبانه که دشمن کاهش وزن هستند!

ساعت ۱۱ شب است. ظرف‌ها را شسته‌اید و بچه‌ها را خوابانده‌اید. با خود فکر می‌کنید اکنون که دیگر کاری برای انجام دادن ندارید، به سراغ یخچال بروید. جالب است بدانید، بسیاری از افراد زمانی که حوصله‌شان سر می‌رود، شروع به پرخوری می‌کنند. بهتر است در پایان شب زمانی که دیگر کاری برای انجام دادن ندارید و حوصله‌ شما سر می‌رود، به جای غذا خوردن، به انجام فعالیت‌هایی مثل کتاب خواندن و  دوش گرفتن بپردازید.

سریع غذا می‌خورید

شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟ کسانی که سریع غذا می‌خورند یا آهسته و شمرده؟ اگر در گروه اول قرار دارید، از عدم موفقیت خود در کاهش وزن تعجب نکنید. ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا معده پیام سیری را به مغز بفرستد. افرادی که آهسته غذا می‌خورند، در مقایسه با افرادی که به تند غذا خوردن عادت دارند، معمولا در هر وعده‌ غذایی ۶۶ کالری کمتر مصرف می‌کنند. در ضمن از مسواک زدن غافل نشوید، مسواک زدن روش خوبی برای جلوگیری از خوردن خوراکی‌های بیشتر بعد از شام می‌باشد.

۱۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ق٫ظ

  3. ابراهیم

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

    وای خیلی خوب بود عکسه منو یاد فرندز انداخت

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      سپاس از شما همراه همیشگی.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۵۲ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ق٫ظ

      سپاس از شما همراه همیشگی دلتا

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ب٫ظ

    ممنون از این مطلب مفید

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      ممنون از شما بابت همراهیتون.

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ب٫ظ

    عالی ممنون

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      سپاس از شما و نظر مهربانانه شما دوست عزیز.

      پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  8. ارتام

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۰۰ ب٫ظ

    عالی وبینظری خوشم امد از بودن شما که صرف کمک کردن بقیه هستید خوشحالم از این متن بسیار استفاده کنید واخرشب حوصله حمام ندارم فقط کتاب خیلی خیلی هوشالم

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۳۶ ب٫ظ

      سلام و سپاس از همراهی مهربانانه شما.

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۵۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…