۳ اشتباه بزرگ در انتخاب فرش خانه

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از فرش‌های مناسب در فضای خانه نه تنها برای جلوگیری از احساس سرما در کف بوده بلکه عناصر دکوراتیو خانه را نیز با هم مرتبط می‌سازد. همچنین فضای خانه شما را صمیمانه‌تر نیز می‌کند.
انتخاب فرش خانه

همیشه یکی از دغدغه‌های ما در طراحی دکوراسیون داخلی منزل انتخاب فرش برای نشیمن یا پذیرایی و دیگر فضاهای خانه است. اینکه در میان همه گزینه‌ها برای فضایی مشخص، کدام گزینه مناسب‌تر است؟ این موضوع باعث می‌شود تا هنگام، انتخاب فرش خانه ۳ اشتباه بزرگ را مرتکب شویم و به این دلیل که فرش از جمله وسایلی است که یک بار بیش ترخریداری نشده و ممکن است قیمت بالایی نیز داشته باشد، یک اشتباه باعث ضرر زیادی خواهد شد. بنابراین با مجله دلتا همراه باشید تا این اشتباهات را با هم مرور کنیم.

نکات مهم در انتخاب فرش

همان طور که در مقدمه نیز مطرح شد، اشتباهات بزرگی در انتخاب فرش وجود دارند که گاهی بدون اطلاع و آگاهی لازم اتفاق می افتند. این اشتباهات برای انتخاب فرش فضاهای مختلف مانند:

  • انتخاب فرش پذیرایی و نشیمن
  • فرش ناهارخوری
  • انتخاب فرش اتاق خواب

قابل بررسی هستند.

فرش خانه

اولین اشتباه: انتخاب فرش پذیرایی و نشیمن

اندازه فرش عامل مهمی در بهبود دکوراسیون داخلی فضا به‌شمار می‌رود. برای انتخاب اندازه مناسب فاکتورهایی نظیر ابعاد فضای مورد نظر و مبلمان آن دخیل خواهد بود. نوع چیدمان و یافتن فضای مناسب برای فرش باید از پیش تصور و طراحی شود. بزرگ‌ترین اشتباه برای فرش پذیرایی و نشیمن انتخاب فرش کوچک است. به‌طور کلی برای انتخاب فرش نشیمن و پذیرایی می‌توانید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

فرش پذیرایی و نشیمن

  • بهتر است فرشی که انتخاب می کنید یا کاملا زیر پایه‌های مبل قرار بگیرد یا دقیقا لبه پایه‌های جلویی باشد.
  •  اگر وسایل دیگری مانند مبل و پرده در فضای شما تنوع رنگ و نقش زیادی دارند باید فرش را تا جای ممکن ساده و با تعداد رنگ کم اتتخاب کنید.
  •  اگر هم پذیرایی بزرگی دارید، برای تفکیک فضای بهتر، به جای یک فرش بزرگ از دو فرش کوچک‌تر انتخاب استفاده نمایید.

دومین اشتباه: انتخاب فرش ناهارخوری

فرش کوچک برای زیر میز ناهارخوری، اشتباه خیلی بزرگی محسوب می شود. در واقع برای این فضا اندازه فرش باید به‌گونه‌ای باشد که موقع عقب بردن صندلی‌ها، پایه‌ها روی فرش قرار بگیرند.

فرش ناهارخوری

سومین اشتباه: انتخاب فرش اتاق خواب

برای انتخاب فرش اتاق خواب دو راه پیش رو دارید:

  • اول این که فرش کاملا زیر تخت قرار گرفته و از هر طرف هم ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر بیرون بیاید.
  • دومین حالت این است که فرش فقط دو سوم پایینی تخت را پوشش دهد. درواقع هر دو گزینه صحیح است، در هر صورت وقتی که روی تخت خواب نشسته‌اید، بهتر است پاهای شما روی کف‌پوشی نرم مانند فرش قرار بگیرد تا یک سطح سرد و سفت.

فرش اتاق خواب

اگر بنا به هر دلیلی نمی‌خواستید از فرش با اندازه‌های گفته شده در اتاق خواب استفاده کنید، می‌توانید فرش‌های رانر یا همان کناره را فقط در کنار تخت پهن کنید تا پاهایتان بر روی آن‌ها قرار بگیرند.

پیشنهاد مطالعه: مطالب بیشتر در مورد دکوراسیون داخلی را در مطلب با ۷ قانون طلایی، دکوراتور خانه خود شوید! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…