اوج هیجان، روی ترسناک‌ترین پل جهان!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروز به سوی یکی از شگفت‌انگیزترین تفریحات زمستانی در سوئیس می‌رویم. می‌خواهیم از روی پلی برفی در قلب رشته کوه آلپ گذر کنیم. مقصد امروزمان کوه تیتلیس است که بر فرازش یک پل معلق بسیار زیبا و جذاب ساخته‌اند.
پل تیتلیس

عبور از روی پل تیتلیس سوئیس، منظره‌ای را پیش روی‌تان قرار می‌دهد که به راستی زبان از توصیفش قاصر است. باید کمی شجاعت به خرج دهید تا این کوه را برای تفریح انتخاب کنید. با مجله دلتا همراه شوید تا یکی از لوکس‌ترین و ترسناک‌ترین پل‌های جهان را از نزدیک ببینیم.

معرفی پل تیتلیس

ترسناک‌ترین پل معلق جهان بر فراز یخچال طبیعی در سوئیس زیبایی‌های خاص خود را دارد.

تیتلیس کلیف

تیتلیس کلیف یا تیتلیس کلیف واک، نام پلی معلق و جذاب در شهر انگلبرگ سوئیس است. این پل روی کوه تیتلیس واقع شده که بخشی از رشته کوه آلپ به حساب می‌آید. برخی عقیده دارند که سازه تیتلیس کلیف، طولانی‌ترین پل معلق در سراسر اروپاست.

موقعیت قرارگیری و ارتفاع بالایی که این پل در آن قرار گرفته، باعث شده که ظاهر این سازه ترسناک به نظر برسد و هر کسی شجاعت عبور از آن را نداشته باشد. این پل، لقب ترسناک‌ترین پل جهان را گرفته است و بر فراز کوههای آلپ و در فاصله ۲۷۴۳ متری از سطح دریا واقع شده است.

پل معلق اروپا

برای عبور از پل تیتلیس کلیف، تنها کافی است که گردشگران بر ترس خود غلبه کرده و به مهندسان سازنده اطمینان کنند. در دو هفته ابتدایی بازگشایی پل تیتلیس ۵۰۰ نفر از روی آن عبور کردند و هیچ حادثه ناگواری هم رخ نداد.

رسانه‌ها از این پل با عنوان‌های ترسناک‌ترین پل دنیا و تجربه آدرنالین به سبک جدید نیز یاد کرده‌اند. بدون شک عبور از روی این پل بسیار ترسناک خواهد بود اما برای گردشگران ماجراجو بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. سازنده‌های پل، تضمین کرده‌اند که به‌هیچ‌وجه ممکن نیست کسی از روی آن به پایین سقوط کند.

ترسناک ترین پل معلق جهان

تفریح در کنار پل معلق تیتلیس

در این بخش می خواهیم کمی بیشتر به تفریح‌های موجود در این ناحیه و جذابیت‌های آن بپردازیم.

پیاده روی بر فراز پل تیتلیس

بدون شک عبور از پل معلق و فولادین تیتلیس، از مهم‌ترین علت‌های حضور گردشگران در این منطقه است، تفریحی که در کمتر جایی نظیرش یافت می‌شود. عبور از این پل بسیار ترسناک، ولی در عین حال هیجان‌انگیز است.

سوئیس

اگر کسی از ارتفاع می‌ترسد نباید به هیچ‌عنوان پایین را نگاه کند. کوه‌های اطراف آن قدر جذاب هستند که بتوانند حواس‌ ماجراجویان را در طی مسیر پرت کنند. کسانی که روی این پل راه رفته‌اند معتقدند که خاطره پیاده‌روی روی این پل را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

 تله کابین

در کوه تیتلیس از تله کابین به عنوان وسایل نقلیه اصلی استفاده می‌شود، اما همین وسیله، به تفریحی جالب برای گردشگران و بازدیدکنندگان تبدیل شده است.

کوه تیتلیس

اسکی و اسنوبرد سواری

از جمله ورزش‌ها و تفریحات زمستانی محبوب در سراسر دنیا، اسکی‌بازی و اسنوبرد‌سواری هستند. در اطراف پل معلق تیتلیس نیز می‌توان از این ورزش‌های پر‌طرفدار استفاده کرد.

توبگان

توبگان نوعی سورتمه دراز و باریک است. برای سوار شدن به آن باید بصورت درازکشیده روی سورتمه قرار گرفت و در مسیرهای مشخص شده سر خورد.

حح 3 1 اوج هیجان، روی ترسناک‌ترین پل جهان!

سایر تفریحات

در طبیعت ناب پل معلق تیتلیس، تفریح‌های دیگری نیز امکان‌پذیر است که بصورت موردی به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پیاده روی
  • صخره نوردی
  • کوهنوردی
  • عکاسی
  • گذر از تونل های یخی

ترسناک‌ ترین پل های معلق جهان

رستوران پانوراما 

کوه‌های تیتلیس مکانی بسیار عالی برای برگزاری هر نوع مراسمی در کنار خانواده و دوستان است. یکی از بهترین مکان‌ها برای گرد هم جمع شدن، رستوران پانوراماست که همان طور که از نامش پیداست، منظره‌ پانوراما را در اختیار میهمانانش قرار می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب اما واقعی، شهری به‌اندازه یک آپارتمان را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…