۹ خوراکی معجزه‌آسا برای پیشگیری از سرطان!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم ترس از سرطان دارید و همواره نگران این موضوع هستید، می‌توانید با جای دادن بعضی از خوراکی‌ها در رژیم‌غذایی خود، احتمال ابتلا به سرطان را پایین بیاورید.
مواد‌غذایی ضدسرطان

سرطان یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در سراسر جهان به شمار می‌رود. این عارضه نه تنها کل زندگی فرد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، بلکه هزینه‌های هنگفتی نیز به دنبال دارد. بعضی از خوراکی‌ها که به مواد‌غذایی ضدسرطان معروف‌اند، می‌توانند در کاهش خطر ابتلا به سرطان اثربخش باشند. در این مطلب از مجله دلتا قرار است شما را با مواد‌ غذایی برای کاهش ابتلا به سرطان آشنا کنیم. تا پایان مطلب در کنار ما بمانید.

قارچ

قارچ نه تنها باعث دو چندان شدن خوشمزگی غذاهای مختلف می‌شود، بلکه در کاهش خطر ابتلا به سرطان هم مفید است. مصرف زیاد قارچ باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که در دوره‌ پیش‌ از یائسگی قرار دارند، می‌شود.

توت‌ها

خوراکی های ضدسرطان

توت‌ها سرشار از آنتوسیانین هستند که یک رنگدانه‌ طبیعی است و خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. آنتوسیانین ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط داشته باشد.

روغن زیتون

روغن زیتون، نه تنها سلامت‌ عمومی بدن را بهبود می‌بخشد و به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه احتمال ابتلا به سرطان را هم کم می‌کند. خوب است بدانید، ترکیبات فنولی و اسید اولئیک موجود در روغن زیتون جلوی رشد سلول‌های سرطانی را می‌گیرند.

شیر غنی‌شده با ویتامین‌ D

خوشبختانه، ویتامین D می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را ۵۰ درصد کاهش دهد. برای اینکه از ابتلا به سرطان جلوگیری کنید، هر روز صبح یک لیوان شیر‌ غنی‌شده با ویتامین D مصرف کنید.

کلم‌بروکلی

مبارزه با سرطان

بسیاری از افراد، به‌ویژه کودکان طعم کلم‌بروکلی را دوست ندارند. با این حال باید بدانید که این نوع سبزی در کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید است. کلم‌بروکلی حاوی نوعی ترکیب ضدالتهابی به نام سولفورافن است که نشان داده شده ترکیبات شیمیایی سرطان‌زا را از بین می‌برد و از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

لوبیا سفید

خانواده لوبیاها به‌ویژه لوبیا سفید از مواد‌غذایی ضدسرطان محسوب می‌شوند. مواد‌غذایی که فیبر زیادی دارند، به شما در احساس سیری، کمتر غذاخوردن و کاهش‌وزن کمک می‌کنند. چنین مواد غذایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ سینه هم مفید هستند.

گردو

گردو یکی از مغزهایی است که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است و خواص حیرت‌انگیزی برای سلامتی بدن دارد. گردو هوس خوردن غذاهای چرب را برطرف کرده و با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند. همچنین این نوع مغز سرشار از فیتواسترول است که می‌تواند سطح استروژن را هم در زنان و هم در مردان تنظیم کند و از طریق مسدود کردن گیرنده‌های استروژن، سرعت رشد سلول‌های سرطان سینه را کاهش دهد.

دارچین

دارچین به خواص شگفت‌انگیز خود مثل کاهش سطح قند‌ خون و تسکین‌ التهاب شناخته می‌شود. علاوه بر این دارچین می‌تواند از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری کند. عصاره‌ دارچین منجر به از بین رفتن سلول‌های سرطانی شده و میزان رشد و گسترش تومور را کاهش می‌دهد.

تخم‌مرغ

کاهش ابتلا به سرطان

تخم‌مرغ سرشار از یک ماده‌غذایی منحصربه‌فرد به نام کولین است که نشان داده شده به فرآیند کاهش وزن سرعت می‌بخشد و احتمال ابتلا به سرطان را هم پایین می‌آورد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه معجزات خوردن سیر بصورت ناشتا!

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۰۱ ب٫ظ

    مطالب مجله دلتا بسیار عالی است.

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۵۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

    اگه اینارو ارگانیک پیدا کنیم واقا خوبه

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ق٫ظ

      از اینکه همراه همیشگی ما هستید، از شما سپاس گزارم. سلامت و شاد باشید.
      باه واقعا

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…