استادیوم‌های مدرن قطر به استقبال جام جهانی می‌روند!

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ورزشگاه‌های شگفت انگیز قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ با عظمت هر چه تمام‌تر، در حال آماده سازی هستند.
مسابقات جام جهانی

قطر با ثروت فراوانی که در اختیار دارد، در حال فراهم کردن شرایط ویژه‌ای برای برگزاری هرچه بهتر این فستیوال بین المللی است. در کنار تمام ریخت و پاش‌هایی که قطر برای برگزار شدن هرچه مجلل‌تر این مسابقات انجام داده است، به نوسازی استادیوم‌های قدیمی و ساخت استادیوم‌های جدید در سال‌های اخیر پرداخته است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با چند مورد از بهترین و بزرگ‌ترین استادیوم‌های ورزشی قطر که قرار است مسابقات جام جهانی در آن‌ها برگزار شوند، آشنا کنیم.

استادیوم بین المللی خلیفه

استادیوم بین المللی خلیفه اولین استادیوم آماده شده برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که میزبان مسابقات این تورنمنت جهانی تا دور سوم خواهد بود. این استادیوم تنها استادیوم مورد استفاده در جام جهانی قطر است که از صفر ساخته نشده و بازسازی یکی از سازه‌های مشهور این کشور است. تاریخ ساخت این استادیوم به ۱۹۷۶ باز می‌گردد. این ورزشگاه دارای یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های خنک کننده جهان است که هم بازیکنان و هم تماشاگران را در دمایی مناسب نگه می‌دارد.

مسابقات جام جهانی

استادیوم الجنوب

استادیوم الجنوب اولین استادیوم ورزشی قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ است که کاملاً از صفر ساخته شده است. این استادیوم میزبان مسابقات جام جهانی تا مرحله یک شانزدهم نهایی خواهد بود. این استادیوم توسط زاها حدید، طراح و معمار مشهور بین المللی طراحی شده و دارای سبک کاری خاص حدید با طرح‌های مدور و مخروطی است. در ساخت این ورزشگاه نیز از عرشه قایق‌های صید مروارید الهام گرفته شده و ساخت آن با استفاده از مصالح سنتی و حتی الوار چوبی صورت گرفته است.

مسابقات جام جهانی

استادیوم شهرک آموزش

این ورزشگاه میزبان مسابقات جام جهانی قطر تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. نام این ورزشگاه از دانشگاه مشهور قطر گرفته شده و ساختار آن به شکل الماس است که در طول روز درخشیده و در طول شب نیز مانند یک لامپ روشن است. ظرفیت این استادیوم نیز بعد از پایان جام جهانی از  ۴۰,۰۰۰ به ۲۰,۰۰۰ نفر کاهش یافته و نصف صندلی‌ها برای ساخت استادیوم در کشورهای در حال توسعه اهدا خواهد شد.

مسابقات جام جهانی

استادیوم البیت

استادیوم البیت میزبان مسابقات جام جهانی قطر تا مرحله نیمه نهایی خواهد بود. این ورزشگاه دارای یک طراحی خیره کننده است که شبیه چادرهای مورد استفاده مردمان بادیه نشین است. ورزشگاه البیت در داخل یک مجموعه بزرگ‌تر واقع شده که دارای امکاناتی مانند مرکز خرید، بیمارستان و بسیاری مراکز تفریحی دیگر است.

مسابقات جام جهانی

استادیوم الریان

استادیوم الریان در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ افتتاح شد. این ورزشگاه، مسابقات جام جهانی را تا مرحله یک شانزدهم نهایی میزبانی خواهد کرد. این ورزشگاه در یکی از سنتی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای قطر واقع شده است که در حاشیه صحرا قرار دارد.

مسابقات جام جهانی

استادیوم الثمامه

در ساخت این استادیوم از ساختار چفیه استفاده شده  است که توسط مردان این کشور پوشیده می‌شود.

جام جهانی۲۰۲۲

استادیوم رأس ابو عبود

این استادیوم اولین مکان ورزشی قابل انتقال خواهد بود. اسکلت این ورزشگاه با استفاده از کانتینر‌های متحرک ساخته شده است. همچنین گفته می‌شود که قطعات این استادیوم بعد از پایان جام جهانی باز شده و برای ساخت پروژه‌های دیگر در قطر به کار خواهد رفت.

جام جهانی۲۰۲۲

پیشنهاد مطالعه: مطلب دانستنی‌های جالب و ناشناخته درباره هواپیما! را در مجله دلتا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…