خنک‌ترین مکان‌های ایران در سفرهای تابستانی کدامند؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتماً شما هم با شروع تیرماه و فصل تابستان، گاهی آنقدر از گرما کلافه می‌شوید که حتی باد کولر هم برای رفع گرمازدگی کمکی به شما نمی‌کند. در این شرایط بعضا، آرزو می‌کنید که در یک جایی با خنکای دل‌چسب می‌نشستید و از نسیم خنکی که در اطرافتان می‌وزید، لذت می‌بردید.
خنک‌ترین شهرهای ایران

یک باور عامیانه بین ایرانیان وجود دارد که در فصل گرما باید جاده‌های شمالی را پیش گرفت تا به هوای خنک رسید اما همیشه این طور نیست. امروز می‌خواهیم به خنک‌ترین شهرهای ایران برویم که بوی بهشت و سردی بهار را در تابستان برای شما به ارمغان می‌آورند. با مجله دلتا در این سفرهای تابستانی همراه باشید!

چالدران، شهر بدون کولر

سال‌هاست که شهرستان چالدران در استان آذربایجان غربی را به عنوان شهر بی‌کولر می‌شناسند، چرا که واقع شدن در دامنه سلسله جبال زاگرس که آن را از شمال تا جنوب چون نگینی دربرگرفته است، هوای خنکی را بر مردم این شهرستان رقم زده است و آن‌را تبدیل به یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران کرده است.

خنک‌ترین شهرهای ایران

بد نیست بدانید که این شهرستان تا حدی دارای هوای معتدل و مطبوع است که مردم این شهرستان در هوای گرم فصل تابستان به جای استفاده از پارک‌ها و یا فضاهای سبز ترجیح می‌دهند در خانه‌های خود بمانند.

روستای کندوان

منطقه ییلاقی کندوان نام یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در ۶۰ کیلومتری جنوب‌غربی شهر تبریز قرار دارد. کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای در سطح جهان است و از این‌رو، توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است.

روستای کندوان

کندوان در دامنه‌های سهند قرار دارد. کوهستانی بودن این منطقه سبب شده تا آب و هوای کندوان در بیشتر اوقات سال سرد و خشک باشد. اما تابستان در این منطقه بسیار معتدل و دل‌چسب است و مکان مناسبی برای سفرهای تابستانی است.

کوهرنگ

شاید باورتان نشود که در گرمای کشنده تابستان، کوهرنگ چه هوای خنکی دارد. آب و هوای مناسب و وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار موجب شده که شهرستان کوهرنگ به یکی شهرستانهای مسافرخیز کشور تبدیل شود.

خنک‌ترین شهرهای ایران

طبق آمار، تعداد مسافران در روزهای تعطیل بسیار زیادتر می‌شود. شهرکرد هم اکنون با داشتن دمای حداقل هشت درجه سانتی‌گراد و حداکثر ۲۶ درجه سانتی‌گراد یکی از خنک‌ترین شهرهای کشور در سفرهای تابستانی محسوب می‌شود.

دهکده جهان‌نما

جهان‌نما یک دهکده ییلاقی در استان گلستان است. این منطقه درمیان کوه‌های البرز قرار دارد و بر فراز آن می‌توان دشت گرگان و دریا را نظاره کرد. این منطقه‌ بسیار زیبا مکان مناسبی برای پناه بردن از گرما به منطقه‌ای خنک است.

خنک‌ترین شهرهای ایران

دهکده جهان‌نما یکی از مناطق توریستی در ایران است که فضای آرامش‌بخش آن، سبب تمایز آن از سایر مناطق گشته است.

بهشت گمشده

بهشت گمشده، نام منطقه‌ای خوش آب ‌وهوا و سرسبز در شهرستان مرودشت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی شیراز است. این منطقه دیدنی با پوشش گیاهی سرسبز، آبشارهای کم ارتفاع طبیعی و آب فراوانی که از چشمه‌ها به پایین سرازیر می‌شود، مانند بهشتی روی زمین است. این منطقه که در تیرماه بسیار زیباست، امکان اقامت شبانه هم دارد.

بهشت گمشده

آلاشت

آلاشت در واقع نام یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه در استان مازندران است. آلاشت در زبان مازندرانی به معنای آشیانه عقاب می باشد. دلیل این نام گذاری، وجود عقاب‌های بسیار در اطراف آلاشت است.

آلاشت

دمای هوا در این شهر در اغلب اوقات سال، کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. قرارگیری آلاشت در ارتفاعات سبب شده تا سالیانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌متر بارندگی در آن اتفاق بیفتد. آب و هوای خنک این شهر زیبا در فصل تابستان، مکانی جذاب برای سفرهای تابستانی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب غار طلسم ایلام که گردشگران را بیمار می‌کند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۱۶ ب٫ظ

  4. ساراملکی

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…