۵ ترفند ساده اما مهم برای جلوگیری از پرخوری

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر شما هم گاهی نمی‌توانید از غذا خوردن دست بکشید و حس می‌کنید سلامتی‌ شما به خطر افتاده، یا می‌خواهید چند کیلو وزن کم کنید و اندام بهتری داشته باشید، این مطلب را بخوانید.
جلوگیری از پرخوری

مردم بسیاری درگیر پرخوری هستند و تلاش می‌کنند جلوی پرخوری‌ خود را بگیرند. نخستین گام برای جلوگیری از پرخوری، شناخت عادت‌های نادرست، دلایل میل به غذا و ایجاد عادت‌های‌ نو است. امروز می‌خواهیم به پرخوری و راه‌هایی برای جلوگیری از آن بپردازیم. با مجله دلتا همراه شوید.

هنگام خرید، آدامس بجوید

شاید شنیده باشید که می‌گویند هنگام گرسنگی نباید خرید کنید. راستش را بخواهید شاید حتی بهتر باشد پیش از اینکه وارد فروشگاه‌های موادغذایی شوید، یک تکه آدامس بدون شکر را حسابی بجوید. هنگامی که آدامس می‌جوید احساس گرسنگی کمتری می‌کنید و همچنین دیگر خبری از هوس‌کردن‌ها و میل به خوردن خوراکی‌های پرکالری مانند چیپس نخواهد بود.

با پول نقد غذا بخرید

جلوگیری از پرخوری عصبی

هنگامی که خبری از پول کاغذی نیست، خرید غذاهای بی‌ارزش، پرکالری و دسرهای شیرین با یک تکه‌ پلاستیک به نام کارت اعتباری بسیار آسان‌تر خواهد بود. امروزه همه از این کارت‌های‌اعتباری استفاده می‌کنند و پولی را که خرج می‌شود، به چشم نمی‌بینند. نکته‌ جالب این است که خرج کردن پول کاغذی، همیشه مردم را دودل می‌کند و جلوی ول‌خرجی آن‌ها را می‌گیرد. .

پس شما هم از این پس از پول نقد برای خرید غذاها و خوراکی‌های گوناگون استفاده کنید تا هدر رفتن پول‌ها را ببینید و تلاش کنید آن‌ها را برای چیزهای باارزش‌تر خرج کنید.

بلافاصله به ندای شکمتان گوش ندهید

یکی دیگر از دلایل پرخوری؛ بی‌حوصلگی، خستگی یا استرس است که می‌تواند برای بسیاری از مردم رخ دهد و کنترل زندگی‌ آنها را در دست بگیرد. بهترین کار این است که در این مواقع هرگز به ندای شکم خود گوش ندهید.

اگر احساس گرسنگی کردید، سرتان را چند دقیقه‌ای با کارهای دیگر گرم کنید. سپس ببینید آیا هنوز هم اشتهای غذا خوردن دارید یا نه. به احتمال بسیار زیاد این اشتها از بین خواهد رفت و اکنون ترجیح می‌دهید به سرگرمی‌ خود ادامه داده و بیخیال غذاخوردن شوید.

از ظروف آبی‌رنگ استفاده کنید

دلایل پرخوری

شاید باورش کمی سخت باشد، ولی رنگ ظروفی که در آن‌ها غذا می‌خورید، می‌تواند بر روی رفع پرخوری تأثیر بگذارد. جالب است بدانید، هر چه رنگ ظروف به رنگ غذاها نزدیک‌تر باشد، احتمالا مقدار غذای بیشتری میل خواهید کرد. زیرا با یک‌دست شدن رنگ غذا و بشقاب، حجم آن را تشخیص نمی‌دهید و ظرف را حسابی پر می‌کنید.

از آنجایی که رنگ آبی معمولا در هیچ غذایی پیدا نمی‌شود، بهترین گزینه برای رفع پرخوری خواهد بود. از این پس، غذاهای خود را در ظروف آبی‌رنگ بریزید تا جلوی اشتهای‌تان را بگیرید و حجم کمتری مصرف کنید.

به سراغ بشقاب‌ها و قاشق‌های کوچک‌تر بروید

بشقاب‌ها و قاشق‌های کوچک حجم کمتری را شامل می‌شوند. با دیدن یک بشقاب کوچک‌تر که پر از غذا است، مغز شما گمان می‌کند حجم زیادی را در اختیار دارد. بنابراین، شما با انتخاب یک ظرف کوچک‌تر می‌توانید مغز خود را گول بزنید و با اینکه همچنان از غذای خود لذت می‌برید، جلوی پرخوری خود را بگیرید و حجم کمتری مصرف کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه پرخوری عصبی را کنترل کنید!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ق٫ظ

    عالی در مورد کم کاری تیرویید توضیح بدهید

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

      با سپاس از همراهی گرم و صمیمانه شما کاربر گرامی عزیز.
      بله حتما.
      با مطالب بعدی ما همراه باشید.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۱ ب٫ظ

    پول نقد خیلی خوب بود جدی هم ادم زورش میاد

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ق٫ظ

      از اینکه همراه همیشگی ما هستید، از شما سپاس گزارم. سلامت و شاد باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…