۱۲ میوه عجیبی که انگار از سیاره‌ای دیگر آمده‌اند!

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
میوه‌های بسیاری در جهان وجود دارند که به دلیل کمیاب بودن، اکثر افراد هیچ اطلاعی در مورد آن‌ها ندارند اما ممکن است به زودی، آن‌ها نیز مانند میوه‌های دیگر به میوه‌هایی رایج تبدیل شوند.

در سراسر جهان میوه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام با توجه به ویژگی‌های اقلیمی، در مناطق خاصی رشد می‌کنند. اما برخی از میوه‌ها علاوه بر کمیاب بودن، از شکل، طعم و ویژگی‌های عجیب و منحصر به فردی برخوردارند. با مجله دلتا همراه باشید تا برخی از این میوه‌های عجیب را به شما معرفی کنیم.

۱. سیب دارچینی

گوشته سیب دارچینی که در مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی و کارائیب رشد می‌کند، شیرین و خامه مانند است. این میوه به طور عجیبی شکل و مزه کاستارد را دارد.

میوه‌های عجیب

۲. میوه اژدها

میوه اژدها یا پیتایا، میوه بومی مکزیک است و یکی از میوه‌های عجیب دنیا. اما در حال حاضر در بیشتر مناطق جنوب شرقی آسیا نیز رشد می‌کند. این میوه شکل و ویژگی‌های عجیب بسیاری دارد اما بسیار خوش طعم است، مانند طعم کیوی رسیده. جالب است بدانید که این میوه یک ملین قوی است.

میوه‌های عجیب

۳. دورین

مردم جنوب شرق آسیا دورین را «پادشاه میوه‌ها» می‌دانند. این میوه، پوسته‌ای خاردار دارد که نمی‌تواند از درز کردن بوی قوی میوه به خارج از پوسته جلوگیری کند. بسیاری از مردم می‌گویند که مزه این میوه را نمی‌توان در مقایسه با چیزهای دیگر توصیف کرد. اما آن‌ها مطمئن هستند که شما هم عاشق آن خواهید شد و هم از آن متنفر می‌شوید.

میوه‌های عجیب

۴.میوه معجزه

این میوه، نوعی توت است که متعلق به غرب آفریقاست و یک خاصیت بسیار عجیب دارد. کمی از این میوه بخورید سپس یک چیز ترش بخورید. خواهید دید که مزه ترش آن تبدیل به شیرینی خواهد شد! بله درست است، شما می‌توانید کمی میوه معجزه بخورید و سپس یک لیمو ترش شیرین گاز بزنید.

میوه‌های عجیب

۵. مژکی

مژکی میوه محلی اندونزی و مالزی است. برای این که به میوه شیرین آن برسید که شبیه انگور است، باید پوسته بیرونی مودار و عجیب آن را بشکافید.

مطلب پیشنهادی:  ۵ باور جالب درباره مغز انسان که حقیقت ندارند + ویدیو

میوه‌های عجیب

۶. دست بودا

باور کنید یا نکنید، این میوه‌ جزو مرکبات محسوب می‌شود که عطر و طعمی شبیه لیمو دارد. شکل این میوه‌ بسیار عجیب و غریب است اما پوست این میوه چینی، چاشنی بسیار خوبی برای طعم‌دار کردن غذا است.

میوه‌های عجیب

۷. موز صورتی

Musa Velutina گونه کوچک صورتی از موز است که اغلب به خاطر زیبایی پرورش می‌دهند. میوه موز صورتی بافتی کاملاً کرک مانند و عجیب دارد اما می‌گویند مزه آن فوق‌العاده است!

میوه‌های عجیب

۸. کیوانو

کیوانو که به (خربزه شاخ‌دار آفریقایی) معروف است، بافتی شبیه خیار و مزه ترش دارد. این میوه یک محصول خوب برای توسعه کشاورزی در آفریقا محسوب می‌شود.

میوه‌های عجیب

۹. توت فرنگی آناناسی

این میوه بافتی سفید رنگ و دانه‌های قرمزی دارد و با وجود این که از انواع مختلف توت فرنگی محسوب می‌شود، بطور شگفت آوری مزه آناناس می‌دهد.

میوه های استوایی

 ۱۰. چری مویا

این میوه‌ها «چری مویا» نام دارند و در رشته کوه‌های آند رشد می‌کنند، هرچند امروزه در جنوب شرقی آسیا نیز تولید می‌شوند. گوشته نرم و سفید این میوه، خوشمزه‌ترین میوه شناخته شده برای بشر توصیف شده است. از ویژگی‌های عجیب این میوه می‌توان به اینکه مزه آدامس می‌دهد اشاره کرد!

میوه های استوایی

۱۱. لیموی انگشتی استرالیایی

مغز این میوه شباهت بسیاری به تخم ماهی دارد و به آن «خاویار لیمو» نیز گفته می‌شود. دانه‌های آبدار این میوه مزه‌ای شبیه لیموی معمولی دارند و در زیر دندان خرد می‌شوند.

میوه های استوایی

۱۲. ساپوتی سیاه

این میوه در حالت رسیده از لحاظ مزه و بافت بسیار شبیه پودینگ شکلات است و میوه بسیار سالم و مفیدی به شمار می‌آید.

میوه های استوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

حسن صباح، بنیان‌گذار مخوف‌ترین سازمان تروریستی تاریخ!

آیا کسی هم هست که خداوند الموت را نشناسد؟ فرماندهی شجاع و کاربلد، بنیان‌گذار فرقه‌ای که تن…