با این ترفندهای مهم، نشیمن خود را خاص کنید!

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آن‌جایی که اتاق نشیمن یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه به‌شمار می‌آید, توجه به طراحی و دکوراسیون آن اهمیت زیادی دارد.
اشتباهات رایج در دکوراسیون نشیمن

ما نکات بسیاری در رابطه با چیدمان و دکوراسیون مناسب و اصولی فضای نشیمن با شما عنوان کرده‌ایم. همچنین ترفندها و رازهای بسیاری را در رابطه با چگونگی یک چیدمان مناسب در فضای نشیمن را به شما گفته‌ایم. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم از دیدگاه دیگری به بررسی اشتباهات رایج در دکوراسیون نشیمن بپردازیم. با ما همراه باشید.

خرید مبلمان نامناسب

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج در طراحی و دکوراسیون نشیمن انتخاب مبلمان نامناسب برای این فضا است. گاهی ظاهر و یا رنگ یک مبل چنان شما را شیفته خودش می‌کند که شما را از بررسی سایر معیارهای انتخاب مبلمان باز می‌دارد. اولویت انتخاب مبلمان خود را با میزان راحتی و ابعاد مناسب با فضای نشیمن خود در نظر بگیرید تا دکوراسیون راحت و آرامش‌بخشی داشته باشید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون نشیمن

نصب تابلوها در ارتفاع نامناسب

در چیدمان و دکوراسیون نشیمن حتما توجه داشته باشید که تابلوها در ارتفاع معقول و مناسب نصب شوند. این ارتفاع نباید خیلی بالا و یا خیلی پایین باشد و باید درست مقابل چشم قرار گیرند.

نصب تابلوها در ارتفاع نامناسب

نور پردازی نامناسب

یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اشتباهات رایج در دکوراسیون نشیمن نورپردازی نامناسب است. هر چند که دکوراسیون داخلی شما اصولی و بی‌نقص باشد، عدم استفاده از نور مناسب در فضا می‌تواند ظاهر دکوراسیون شما را تغییر داده و زیبایی آن را کاهش دهد. پس در نظر داشته باشید که حتما در فضای نشیمن خود از نورپردازی مناسب استفاده کنید.

نور پردازی نامناسب

استفاده بیش از حد از وسایل دکوری

یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون نشیمن استفاده زیاد از وسایل دکوری بخصوص دکوری‌های کوچک است. این کار سبب ایجاد اغتشاش بصری در فضا و کوچک‌تر دیده شدن فضای دکوراسیون شما می‌شود. بنابراین در انتخاب لوازم دکوری فضای نشیمن خود دقت کنید و از انتخاب لوازم دکوری با تم‌های متفاوت بپرهیزید.

نور پردازی نامناسب

عدم ایجاد فاصله بین مبل و دیوار

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون نشیمن عدم ایجاد فاصله بین مبل و دیوار است. این کار علاوه بر این که بعد از مدتی سبب ایجاد اثر و لک روی دیوار می‌شود، فضای داخلی شما را هم کوچک‌تر نشان می‌دهد. حتی اگر فضای نشیمن شما کوچک است، فاصله کمی بین دیوار و مبلمان خود قرار دهید تا ظاهر دکوراسیون شما بهتر دیده شود.

انتخاب مبلمان نامرغوب

موضوع مهمی که امروزه به یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج در دکوراسیون نشیمن تبدیل شده است، انتخاب مبلمان نامرغوب است. در هنگام خرید باید بدانید که دست کم چهار تا پنج سال باید از آن استفاده کنید.  پس یک خرید با کیفیت می‌تواند دکوراسیون شما را برای این مدت بیمه کند.

انتخاب مبلمان نامرغوب

نصب پرده در ارتفاع نامناسب

یکی دیگر از اشتباهات نصب پرده اشتباه در نصب آن در ارتفاع نامناسب است. حتما باید توجه داشته باشید که پرده‌ها را در ارتفاع مناسب نصب کنید تا فضای شما کوچک‌تر از آنچه که هست به‌نظر نرسد.

پیشنهاد مطالعه: مطالب بیشتر در مورد دکوراسیون را در مطلب برای منزل شما مبل کلاسیک بهتر است یا راحتی؟ بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۱۰ ب٫ظ

    خداقوت

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۱۳ ب٫ظ

      از همراهی شما کاربر فرهیخته سپاسگزاریم.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…