۵ شایعه شوکه‌کننده درباره سلامتی!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کافی است سری به اینترنت بزنید یا با آشنایان خود گفت‌وگو کنید تا با نکته‌های گوناگونی برای داشتن سلامتی روبه‌رو شوید. ولی آیا این باورها همیشه درست‌اند؟
باورهای نادرست درباره‌ سلامتی

تلاش برای تغذیه و تناسب اندام به اندازه‌ی کافی چالش برانگیز است. اکنون گمان کنید باید همیشه حواس‌تان به بسیاری از نکته‌های سلامتی و باورهایی هم باشد که خبر از به خطر افتادن جانتان می‌دهند! در این مطلب از مجله دلتا به بررسی همین موضوع می‌پردازیم، باورهای نادرست درباره‌ی سلامتی که ممکن است همیشه به گوش‌ شما بخورند، همراه باشید.

واکسن‌ها خطرناکند

واکسن‌ها، درست مانند هر داروی دیگری، می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند. البته این عوارض معمولا جزئی هستند، این عوارض جانبی به اندازه‌ای اندک هستند که نمی‌توانند فواید واکسن‌ها را تحت شعاع قرار دهند. واکسن‌ها با بیماری‌های بسیار خطرناکی مبارزه می‌کنند، بیماری‌هایی مانند فلج اطفال، کرونا و سرخک.

سرماخوردگی به دلیل هوای سرد

شاید این را همیشه شنیده باشید، «با موهای خیس نرو بیرون، سرما می‌خوری!»

باورهای غلط سلامتی

این موضوع هیچ ربطی به سرماخوردگی ندارد. اگر در هوای سرد بیرون بروید، چه موها و لباس‌ شما خیس باشند چه نباشند، هیچ خطری شما را برای سرماخوردگی تهدید نمی‌کند. در واقع سرماخوردگی ربطی به آب‌وهوا ندارد و به دست ویروس‌ها منتشر می‌شود و شما را مریض می‌کند.

اکنون پرسشی که پیش می‌آید، این است که پس چرا سرماخوردگی و آنفولانزا در زمستان شایع‌تر است؟ این فرض درستی است که چیزی به نام «فصل سرماخوردگی» و «فصل آنفولانزا» وجود دارد و کم‌وبیش از ماه مهر تا اسفند ادامه پیدا می‌کند. ولی علت اصلی آن می‌تواند به خانه‌نشینی مردم به دلیل سرد بودن محیط بیرون از خانه برگردد. یعنی چه؟ یعنی هنگامی که مردم به دلیل سرما خانه‌نشین می‌شوند، شانس پخش شدن ویروس سرماخوردگی، از آنجا که مردم به یکدیگر نزدیک‌تر هستند، بالاتر می‌رود.

قولنج شکستن منجر به آرتروز می‌شود

باور غلط سرماخوردگی

یکی دیگر از باورهای نادرست درباره‌ی سلامتی راجع به شکستن قولنج است. شاید صدای تق تق کردن انگشتان‌تان برای دیگران آزاردهنده باشد، ولی هیچ نتیجه‌ی منفی دیگری ندارد و منجر به آرتروز هم نمی‌شود. این صداها، تنها سروصدای ناشی از ترکیدن حباب‌های درون مایع مفصل شما است.

توالت‌ها آلوده‌تر هستند یا موبایل‌ها

ممکن است استفاده از توالت‌های عمومی را مناسب ندانید، ولی بیشتر اوقات، هیچ جای نگرانی برای ابتلا به بیماری‌ها وجود ندارد. برای پی بردن به این موضوع، باید یادآوری کنیم میکروب‌های بیماری‌زا همه‌جا هستند؛ از صفحه کلید گرفته، تا دستگیره‌ی در، پول یا حتی گوشی‌های همراه‌تان!

درست است که این میکروب‌ها در توالت‌ها هم هستند، ولی شما بیشتر از کدام این‌ها استفاده می‌کنید؟ توالت عمومی یا گوشی همراه؟ کدام را همیشه در دست دارید و نزدیک صورت‌تان می‌گیرید؟ و از همه جالب‌تر، به نظر شما کدام یک از این‌ها همواره نظافت می‌شوند؟ در مقایسه با سایر اشیایی که روزانه لمس می‌کنید، توالت‌ها منبع قابل‌توجه‌ای برای پیدایش بیماری‌ها به شمار نمی‌روند!

ضدعرق‌ها منجر به سرطان یا آلزایمر می‌شوند

بسیاری بر این باور هستند که ضدعرق‌ها منجر به حبس شدن سموم در بدن می‌شوند و نمی‌گذارند از طریق عرق کردن دفع شوند. ولی این ضدعرق‌ها تنها از خروج عرق و نمک بدن جلوگیری می‌کنند و کاری به سموم ندارند. زیرا سموم معمولا از طریق ادرار و مدفوع خارج می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند کاربردهای مفید نمک برای سلامتی.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…