توقف خروپف به کمک یک تکنولوژی خارق العاده!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خروپف یک مشکل جدی در حین خواب است که هم برای فرد و هم برای اطرافیان آزار دهنده است. این مشکل ممکن است به دلایلی مانند آپنه خواب، مشکلات سینوس، مشکلات تنفسی، وضعیت خواب، آلرژی، وزن و موارد دیگر رخ دهد.
دستگاه رفع خروپف

همه ما این داستان را تجربه کرده‌ایم که در خواب عمیق و راحت به سر می‌بریم ولی یک دفعه با یک صدای عجیب و هولناک از خواب می‌پریم. این صدا چیزی نیست جز صدای خروپف یکی از اطرافیانمان. با مجله دلتا همراه باشید تا با یک دستگاه رفع خروپف کاربردی آشنا شوید.

مدت‌های زیادی است که دانشمندان به دنبال راهی برای درمان خروپف هستند. روش‌ها و دارو‌های بسیاری هم در این جهت تولید شده است، اما معمولا کارایی لازم را ندارند و یا عوارضی به همراه دارند. اما طبق آخرین تلاش دانشمندان یک راهکار کاربردی برای رفع خروپف به لطف تکنولوژی ارایه داده‌اند.

 خروپف چیست و چرا به وجود می‌آید؟

خروپف زمانی رخ می‌دهد که عضلات گردن و گلو بیش از حد شل می‌شوند و این باعث می‌شود مجاری هوایی سفت شود و در نتیجه لرزش در گلو ایجاد شود. بافت‌های این قسمت‌پس از ارتعاش صدای ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند.

آیا خروپف کردن خطرناک است؟

علاوه بر این که خروپف موجب آزار و بیدار کردن سایر افراد می‌شود و کیفیت خواب آن‌ها را بر هم می‌زند. می‌تواند برای سلامت هم ضرر داشته باشد.

خروپف، نظم تنفس را بر هم می‌زند، موجب گلو درد می‌شود، تمرکز را مختل می‌کند، فشار خون را بالا می‌برد، درد قفسه سینه و سر درد نیز به وجود می‌اورد.

 در زمان‌های قدیم، راه حل های متنوع و معمول زیادی برای برطرف کردن خروپف وجود داشت. همچنین همان طور که پیش تر نیز گفته شد، دارو‌های مختلفی در داروخانه‌ها وجود دارند که هریک به روش خود می‌توانند جلوی خروپف یا حداقل صدای ناخوشایند آن را بگیرند. اما آزمایش‌ها نشان می‌دهند اکثر این دارو‌ها می‌توانند عوارض جانبی مانند سر درد صبحگاهی را به دنبال داشته باشند.

تکنولوژی به کمک می‌آید

اکثر درمان‌های خروپف تهاجمی هستند. باید یک ماسک بر روی صورت پوشانده شود، چیزی در دهان نگه داشته‌شود یا نوارهای چسبنده‌ای درون بینی قرار داده‌شوند. اما با دستگاه رفع خروپف Smart Nora ، چیزی حس نخواهد شد.

Smart Nora یک دستگاه رفع خروپف هوشمند است که درون دهان، بینی یا حتی روی صورت قرار نمی‌گیرد. فقط کافیست آن را کنار بالشتت قرار دهید، که در طول خواب با منظم کردن ریتم تنفس ، خروپف را متوقف کند. این فرآیند به کمک ارتباط یک موج الکتریکی خاص با نورون‌های مغز صورت می‌گیرد.

این دستگاه رفع خروپف هوشمند می‌تواند خروپف را بدون در نظر گرفتن نحوه خوابیدن به مرور بهبود دهد. Smart Nora از سه تکه تشکیل شده است: یک تکه به نام Pepple که روی دیوار نصب می‌شود، یک شارژر و وسیله آخر که کنار یا درون بالشت قرار می‌گیرد.

درمان خروپف

پیشنهاد مطالعه: مطلب با موبایل خود کم خونی را تشخیص دهید! را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۳۰ ب٫ظ

    سلام ازکجاتهیه کنیم

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۳۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۴۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۳۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۳۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…