قبرستان ترسناکی که مردم با استخوان‌های مردگان عکس می گیرند!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما تا به حال به گورستان‌های مختلف رفته‌ایم. شاید برخی از ما باشیم که از بودن در چنین جاهایی ترس بر جانمان بیفتد. با رفتن به گورستان کولون که اسکلت افرادی که در آن دفن شده‌اند دیده می‌شود، حتما شما وحشت‌زده خواهید شد.
قبرستان کولون

قبرستان کولون هاوانا از آن دست جاهایی است که هیچ‌کس با آرامش خاطر آنجا را ترک نخواهد کرد. مجله دلتا را در ادامه همراهی کنید تا این قبرستان مخوف را به شما معرفی کنیم.

گورستان کولون

قبرستان کولون هاوانا

گورستان کولون در هاوانا کوبا نامش را از کریستوفر کلمبوس گرفته است و شهرت آن بخاطر یادبود و مقبره‌های معروفی است که در آن قرار دارد.

ویژگی این گورستان این است که تعداد مرده‌هایش بسیار زیاد است. شاید باورتان نشود اما از زمانی که گورستان کولون در سال ۱۸۷۶ افتتاح شد، بیش از ۱ میلیون نفر در اینجا دفن شده‌اند.

گورستان کولون هاوانا

این گورستان یکی از فعال‌ترین‌ها در نوع خودش است که هرچه از افتتاح آن می‌گذشت، افراد بیشتر و بیشتری برای خاک‌سپاری به اینجا آورده می‌شدند.

چرا استخوانهای گورستان کولون بیرون زده است؟

در زمان گذشته هاوانا یک مکان رسمی برای دفن مردگان و خاکسپاری نداشت و به جای آن، افرادی که مرده بودند را در دخمه‌های کلیسای محلی قرار می‌دادند که در آنجا آرام بگیرند.

جاذبه های کوبا

در اواسط دهه ۱۸۰۰، بیماری وبا در سراسر آسیا تا اروپا، بریتانیای کبیر، آمریکا و همچنین چین و ژاپن شیوع پیدا کرد و در نتیجه آن، متاسفانه میلیون‌ها نفر بیمار و در نهایت کشته شدند.

با مرگ این تعداد انسان، این قبرستان جای خالی‌اش تمام شد. برای اینکه قبرهای تازه‌ای برای افرادی که به تازگی مرده بودند ساخته شود، مسئولین گورستان مجبور به نبش قبر شدند و قبرهای ۳ سال به قبل را در جعبه جای دادند.

قبرستان کولون در هاوانا

در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰، برای جا باز کردن قبرها، کار عجیب‌تری انجام گرفته بود. به گفته بسیاری از مردم، استخوان‌های مردگان به روش بسیار غیر محترمانه‌ای به بیرون ریخته و روی هم سوار می‌شد که همین هم باعث این شد که به مرور در بخشی از این قبرستان، جایی بوجود بیاید که پر از استخوان مردگان است.

گورستانی که جاذبه گردشگری شد

این استخوان‌های روی هم ریخته شده به مرور آنقدر معروف شد که افراد زیادی به این گورستان می‌آمدند تا این جاذبه را ببینید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کارت پستال‌هایی هم توسط سربازهای بازدیدکننده از این قبرستان درست شده است. آن‌ها با این اسکلت و استخوان‌ها عکس‌ها می‌انداختند و از آن یک کارت درست کرده و برای خانواده‌هایشان می‌فرستادند. عکس‌هایی که سربازان را در حالی نشان می‌داد که روی تپه‌ای از استخوان‌های تلنبار شده ایستاده‌اند و در دست‌هایشان جمجمه‌های مردگان بیچاره دیده می‌شد.

جمجمه‌های مردگان

پشت گورستان کولون، بقایای این استخوان‌ها در داخل جعبه‌هایی گذاشته شده که برای گردشگران ماجراجو، می‌تواند خاطره‌ای هیجان انگیز و ترسناک را رقم بزند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز به این جنگل سیاه وترسناک وارد نشوید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۳۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۳۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…