ترسناک‌ترین تکنولوژی‌ها!

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، فیلم‌های تخیلی، رنگ واقعیت به خود پیدا کرده‌اند و کارهایی که ما امروزه انجام می‌دهیم برای نسل‌های قبل از ما رویایی بیش نبود.
تکنولوژی ترسناک

انسان‌ها با ساخت فیلم‌های علمی تخیلی به دانشمندان ایده فناوری‌هایی را داده اند که زندگی ما را متحول کردند. از جمله این خیال‌پردازی‌ها می‌توان به تلفن همراه، اسکن بدن، روبات‌های کارگر و شاید جالب‌تر از بقیه سفر و زندگی در فضا اشاره کرد. با مجله دلتا همراه باشید تا با چند تکنولوژی ترسناک آشنا شوید.

پرینت اندام‌های بدن

در سال‌های اخیر تکنولوژی پرینترهای سه‌ بعدی توانسته است حوزه‌های مختلفی را در اختیار خود قرار دهد. چاپ کردن برخی از اندام‌های ساده‌ بدن مانند کلیه، پرینت کردن روکش‌های دندانی، پرینت کردن بخش‌هایی از بافت‌های صورت برای جراحی‌های ترمیمی و همینطور پرینت بافت‌های پیچیده انسانی از جمله قلب، مسیر بی‌نظیری را در مقابل آینده پزشکی باز می‌کند.
محققان معتقدند که در آینده نزدیک می‌توان رگ‌های خونی، بافت‌های کبد و پوست انسان را برای مصارف آزمایشی تولید کرد. دانشمندان امیدوارند تا کمتر از ۱۰ سال دیگر اولین نمونه از اندام قابل پیوند انسان را پس از کسب مجوزهای لازم از سازمان غذا و داروی آمریکا تولید کنند. عوارض جانبی این تکنولوژی ترسناک هم قابل انکار نیست.

پیش بینی آینده تکنولوژی

 

انسان‌های قابل هک

هک کردن مغز در واقع به فعالیتی اطلاق می‌شود که در آن سیگنال‌های مغزی را می‌توان کنترل کرد تا ضمن دستکاری آن‌ها قادر بود تا به بهبود وضعیت سلامت افراد کمک کرد.
شاید ترسناک‌‌ترین وسیله قابل هک وسایل پیوند پزشکی مانند دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب باشند که از سیگنال‌های بی‌سیم استفاده می‌کنند. هنگامی که ایمپلنت یا پروتز در مغز کار گذاشته‌ شود نورون‌های مغزی به راحتی قابل هک می‌شوند. اما به این معنی هم هست که سخت‌افزارهای انسانی را می‌توان برای انجام قتل‌ به صورت ناشناس نیز استفاده کرد.

پیش بینی آینده تکنولوژی

 

تبلیغات هوشمند

فناوری‌هایی نظیر SignEye دوربینی را به یک بیلبورد متصل کرده است. سپس با استفاده از فناوری‌های تشخیص چهره موارد کلی نظیر رده سنی و جنسیت شما را مشخص می‌کنند. به این ترتیب می‌توانند تبلیغاتی مناسب شما را پخش کنند. در این تکنولوژی پرتوهای صوتی هولوسونیک می‌توانند پیام‌های گفتاری و موزیکال را بدون ایجاد مزاحمت برای بقیه به سمت گوش‌های شما ارسال کنند.

انواع تکنولوژی

سلاح لیزری سبک

در محیط‌های شهری استفاده از تسلیحات متعارف با دقت پایین می‌تواند آسیب‌ها و خساراتی را به بار بیاورد. به همین خاطر، پنتاگون مرتبا تلاش می‌کند تا خطر درگیری‌‌های نظامی را در موقعیت‌های یاد شده کاهش دهد. برنامه دارپا نیز با هدف کم کردن شدت این نگرانی‌ها کلید خورده و به تولید نوعی تکنولوژی ترسناک «تسلیحات لیزری سبک» انجامیده است. دارپا امیدوار است که این برنامه عاقبت به ساخت یک لیزر ۱۰۰ کیلو واتی بینجامد که بتوان از آن در حملات دقیق علیه اهداف زمینی و هوایی بهره گرفت.

سلاح لیزری سبک

پاک کردن حافظه مغز

اخیرا با پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌ فناوری‌های مرتبط با اسکن سیستم اعصاب، محققان هر چه بیشتر به امکان تغییر حافظه‌ انسان نزدیک و نزدیک‌تر شده‌اند.
این تکنولوژی ترسناک به ابزارهای نورانی یا ماشین‌های عظیم احتیاجی ندارد، در عوض ترکیبی شیمیایی انجام می‌شود که پروتئین‌های خاصی را در بدن هدف می‌گیرد و باعث شکستن پیوندهایی می‌شود که ما را قادر به یادآوری موارد خاص می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه اولین جراحی دیدنی رباتیک با ربات ایرانی را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…