شارلوت الویه، فینگرفودی جذاب با الویه

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایده تهیه این فینگرفود از شارلوت که یک دسر فرانسوی است گرفته شده و با نان باگت و پنیر ورقه‌ای تهیه می‌شود که ظاهر بسیار جذابی دارد.
سالاد الویه

شارلوت الویه یکی از انواع فینگرفودهای جذاب و مجلسی است که با سالاد معروف الویه تهیه می‌شود. اگر به دنبال سرو متفاوت سالاد الویه هستید می‌توانید شارلوت الویه را تهیه کنید. برای تهیه این غذا باید ابتدا سالاد الویه را تهیه کنید و بعد به سراغ تهیه شارلوت بروید. امروز در مجله دلتا شارلوت الویه شیک و مجلسی با نان باگت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شارلوت الویه

  • سیب زمینی ۳ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سینه مرغ ۲ عدد
  • خیارشور ۱۰ عدد
  • هویج یک عدد
  • سس مایونز به مقدار لازم
  • ماست ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و آبلیمو به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه شارلوت

  • نان باگت ۵ عدد
  • پنیر ورقه‌ای به مقدار لازم
  • کالباس به مقدار لازم

طرز تهیه شارلوت الویه شیک و مجلسی

مرحله اول

برای تهیه این غذا ابتدا باید الویه را جداگانه تهیه کنید. برای این کار سیب زمینی، هویج و تخم مرغ هر کدام را جداگانه آب‌پز کنید. سپس مرغ را به همراه پیاز، برگ بو، ادویه و نمک آب‌پز و بعد از پخت، آن را ریش ریش کنید. داخل یک کاسه بزرگ سیب زمینی رنده شده، تخم مرغ، هویج خرد شده، مرغ و خیارشور خرد شده را مخلوط کنید. داخل یک کاسه دیگر سس مایونز را به اندازه دلخواه با ماست و ادویه و نمک مخلوط کنید و روی مواد بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. سپس الویه را داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند و کمی خنک شود.

مرحله دوم

نان باگت تازه را از یک طرف با چاقو اره‌ای برش بزنید و آن را باز کنید. سپس با وردنه خوب پهن و صاف کنید و با قاشق کمی سس مایونز روی نان باگت‌ها بریزید.

مرحله سوم

حالا روی نان باگت پهن شده یک عدد ورقه کالباس با پنیر قرار دهید و از طول نان شروع به رول کردن کنید. این مرحله را به دقت و با فشردگی نان انجام دهید تا لایه مسنجمی داشته باشید. سپس نان رول شده را داخل سلفون بپیچید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم

رول نان‌ها را از یخچال خارج کنید و با چاقو تیز به اندازه ۲ سانتی متر برش بزنید. سپس یک کاسه گود را انتخاب کنید و کف آن سلفون بکشید و بعد کف و دیوار کاسه را با رولت‌ها خوب پوشش دهید. قسمت میانی یعنی مرکز کاسه که خالی است را با الویه تهیه شده پر کنید.

در ادامه روی الویه را یک لایه با برش‌های نان رولت خوب بپوشانید و روی مواد سلفون بکشید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس کاسه را به آرامی روی ظرف سرو برگردانید و با گوجه فرنگی و خیارشور تزئین کنید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب سالاد مرغ کاری، سالادی خوشمزه و رژیمی را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲ در ۹:۲۳ ب٫ظ

    همه غذاهایی که گفتین بسیار کم هزینه وبه وقت زیاد نیازی نیست واین غذاها مورد علاقه همه هست ممنونم بسی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…