ساکنان این شهر عجیب، زیر زمین زندگی می‌کنند

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این شهری که از آن صحبت می‌کنیم، با تمام شهرهایی که تا به حال در زندگی خود دیده‌اید، متفاوت است! شهری که وقتی وارد آن می‌شوید، فقط یک بیابان خشک و پهناور می‌بینید و در آن خبری از آسمان خراش نیست و ساختمان‌های زیادی هم بر روی سطح زمین دیده نمی‌شود.
کوبر پدی

کوبر پدی شهری جالب در کشور استرالیا است که کاملا در زیر زمین ساخته‌ شده است و ساکنان آن از تمامی امکانات یک شهر واقعی برخوردارند. باما در مجله دلتا همراه باشید تا به این شهر عجیب و شگفت انگیز برویم.

همه چیز درباره شهر کوبر پدی

این شهر در اعماق زمین ساخته شده است و اغلب آن را با عنوان “پایتخت عقیق جهان”  می‌شناسند. دلیلش هم این است که مقدار زیادی عقیق در این شهر تا به حال استخراج شده است.

شهر زیرزمینی

این شهر در صحرای جنوب استرالیا واقع شده است و به‌قدری گرم است که مردمانش به خاطر گرما، خانه‌هایشان را در اعماق زمین ساخته‌اند. دمای شهر کوبر پدی به ۵۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و اغلب خانه‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، در زیر زمین ساخته شده‌اند.

داستان ساخت شهر کوبر پدی

این شهر زیرزمینی در سال ۱۸۱۵ ایجادشده است. یک پسر چهارده‌ساله به همراه پدرش و یک گروه اکتشافی برای استخراج طلا به این منطقه آمده و اردو زده بودند که این پسر به‌طور اتفاقی سنگ‌های قیمتی اُپال را در این منطقه کشف می‌کند.

کوبر پدی استرالیا

بعداز این اتفاق ظرف چندسال صدها جوینده‌ طلا به این منطقه هجوم می‌آورند و زمین‌های آن را زیرو رو می‌کنند. این افراد خیلی زود متوجه می‌شوند که زندگی بر روی سطح زمین در این منطقه‌ گرم و خشک بسیار سخت و دشوار است، زیرا در فصل تابستان دمای هوا در این منطقه از ۴۰ درجه‌ سلسیوس فراتر می‌رود.

خانه‌های زیرزمینی

جالب است بدانید در این شهر زیرزمینی هزینه ساخت یک خانه معمولی در اعماق زمین معادل هزینه ساخت یک واحد ساختمانی روی سطح زمین است و در واقع تفاوت قیمت چشمگیری با هم ندارند.

پایتخت عقیق جهان

دمای خانه‌هایی که در اعماق زمین در کوبر پدی ساخته شده‌اند، در سراسر سال چیزی حدود ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و این دما، دمای خوبی برای زندگی به حساب می‌آید. به خاطر همین هم هست که اکثر شهروندان کوبر پدی علاقه دارند که خانه‌هایشان زیر زمین ساخته شود.

نحوه زندگی در شهر کوبر پدی

اگر شما هم به شهر کوبر پدی بروید، با تابلوهایی مواجه می‌شوید که در آن‌ها به بازدیدکنندگان هشدار داده شده است تا مواظب باشند، عقب‌عقب در شهر کوبر پدی راه نروند و مواظب باشند که در چاله‌های این شهر نیفتند! چاله‌هایی که به خانه‌های کوبر پدی راه دارند و خانواده‌هایی در آن‌ها زندگی روزمره خود را می‌گذرانند.

خانه های زیرزمینی

این خانه‌هایی که ما از آن‌ها صحبت می‌کنیم، خانه‌هایی کاملا تمیز و قابل‌سکونت هستند که با وجود اینکه در زیر زمین ساخته شده‌اند، کاملا مناسب زندگی هستند و همه نوع امکانات یک خانه معمولی را دارند.

در این شهر، اماکن عمومی جالبی هم وجود دارد که در اعماق زمین ساخته شده‌اند و به نوعی جاذبه گردشگری در این شهر زیرزمینی تبدیل شده‌اند. مردم این شهر درست مثل مردم هر شهر دیگری کار می‌کنند، به کلیسا می‌روند و زندگی روزمره خود را دارند.

شهر کوبر پدی

در دهه ۱۹۸۰ میلادی بود که یکی از شهروندان این شهر استرالیا ، اقدام به ساخت اولین هتل در این شهر کرد و از همان زمان‌ها بود که نظر توریست‌ها از سراسر جهان به این شهر زیرزمینی جلب شد تا جایی که امروزه در آن چندین و چند هتل ساخته شده است و بخش زیادی از درآمد مردمانش مربوط به صنعت گردشگری می‌باشد.

توریست‌ها از این جهت به شهر کوبر پدی سفر می‌کنند که دلشان می‌خواهد تجربه خوابیدن در اعماق زمین را کسب کنند و از فروشگاه‌ها، کافه‌ها، موزه‌ها و کلیساهای زیرزمینی این شهر عجیب و غریب دیدن کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چندش‌‌آورترین جاذبه‌‌های گردشگری در جهان را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ق٫ظ

  2. حنانه

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

    واقعا جالب و عالی بود!! لذت بردم👏👏

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۱۵ ب٫ظ

      سلام و سپاس از همراهی و دل گرمی شما .

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…