ساختمان هایی با ظاهر خاص اما جالب!

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عجیب ترین سازه‌های معماری دنیا ویژگی‌های خاص و منحصر بفردی دارند که باعث شده موردتوجه گردشگران و دوستداران معماری قرار بگیرند.
عجیب‌ترین سازه‌های معماری

سازه‌های معماری یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سراسر دنیا هستند. بخصوص اگر آن سازه‌ های معماری ویژگی خاصی داشته باشند که آن‌ها را از سایر بناهای اطرافشان متمایز کند. در ادامه، با مجله دلتا همراه باشید تا چند مورد از عجیب‌ترین سازه‌های معماری دنیا را ببینید.

۱. ساختمان تولد زرافه، پاریس

این ساختمان مرکز نگهداری از کودکان است. برای طراحیِ ویژه این سازه‌ معماری از مجسمه‌های حیوانات استفاده شده است. بارزترین آن‌ها زرافه بزرگی است که در حال عبور از میان ساختمان به نظر می‌رسد. آن‌گونه که طراح این بنا گفته، ایده استفاده از مجسمه‌ها با الهام از خلاقیت و تخیل کودکان شکل گرفته است.

عجیب‌ترین سازه‌های معماری

۲. خانه رقصان پراگ، جمهوری چک

طراحی خانه رقصان در سال ۱۹۹۲ شروع شد. این طراحی چهار سال طول کشید. این ساختمان در واقع یکی از دفاتر شرکتی بین‌المللی در زمینه بیمه است. ساخت این بنا با این طراحی ساختارشکنانه، که بر اساس سبک «باروک نوین» انجام شده بود، مخالفان زیادی داشت. علت مخالفت‌ها این بود که این بنا نظم معماری پراگ را بر هم می‌زند. سبک‌های رایج در معماری شهر پراگ معماری مذهبی گوتیک، معماری کلاسیک باروک و معماری کاربردی آرت‌نوو بود.

عجیب‌ترین سازه‌های معماری

۳. مرکز طراحی شارپ، کانادا

مرکز طراحی شارپ یکی از بخش‌های دانشگاه هنر و طراحی انتاریو است. این ساختمان سازه‌ای مستطیلی است که در ارتفاع ۲۶متری نصب شده است و برای مهار آن از ۱۲ ستون فولادی استفاده شده است. این سازه در واقع بالای ساختمان قدیمی دانشگاه ساخته شده است که به‌وسیله آسانسور و پلکان به یکدیگر مرتبط شده‌اند.

ساختمان قدیمی

۴. ساختمان سلفریجز، بیرمنگام انگلستان 

ساختمان سلفریجز یک بنای نمادین در بیرمنگام است. این ساختمان سازه‌ای فلزی است که روکش بتنی دارد و صفحاتی از جنس آلومینیم، نمای بیرونی آن را پوشانده‌اند. این ساختمان علاوه بر اینکه نقش ویژه‌ای در نوسازی بیرمنگام ایفا کرد، به یک نماد معماری تبدیل شده است.

عجیب‌ترین سازه‌های معماری

 ۵. خانه کج‌ومعوج، سوپوت در لهستان

خانه کج‌ومعوج برعکس اسم غیرمعمولش، مرکز خرید است. بخشی از آن شامل دفاتر اداری است و در یکی از خیابان‌های اصلی شهر قرار دارد. برای طراحی این خانه از نقاشی‌های یک تصویرگر لهستانی الهام گرفته‌اند. تعدادی از مهم‌ترین شرکت‌های بین‌المللی لهستان در این مجموعه دفتر دارند.

عجیب‌ترین سازه‌های معماری

۶. دفتر مرکزی لانگابرگر، اوهایو آمریکا

چون دفتر مرکزی شرکت لانگابرگر یک شرکت سبدسازی بود، بنای آن طوری طراحی شده که نمایانگر مهم‌ترین محصول شرکت یعنی سبد باشد. این ساختمان شامل ۷ طبقه است و تقریبا ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد. البته اینجا دیگر دفتر مرکزی شرکت نیست. در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفته شد که این بنا به هتلی لوکس تبدیل شود.

عجیب‌ترین سازه‌های معماری

۷. معبد نیلوفر آبی، دهلی هند

معبد نیلوفر آبی یکی از هشت معبد (مشرق الاذکار) بهایی در سراسر دنیا است. این سازه یکی از عجیب‌ترین سازه‌های معماری است که معمار ایرانی به‌‌نام فریبرز صهبا آن را طراحی کرده است. گل نیلوفر آبی در هندوستان نمادی از عبادت و دیانت است. ساختمان معبد شامل ۲۸ گلبرگ است که با بتن سفید ساخته شده و روکشی از جنس مرمر دارد.

معروف ترین سازه ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب ازعجیب‌ترین آبشار خون تا ساحل شب تاب! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. کوپن

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

    محتوای عالی! به کار خود ادامه دهید!

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ب٫ظ

      از همراهی همیشگی شما و تقویت مثبت شما سپاس گزارم. آرزوی قلبی ما شادی و سلامتی شماست.💐

      پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۲ ب٫ظ

      از همراهی همیشگی شما سپاس گزارم. آرزوی قلبی ما شادی و سلامتی شماست.💐

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…