چگونه آشپزخانه خود را بزرگ‌ جلوه دهیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر هنوز در مورد چیدمان فضای کوچک آشپزخانه‌ حود نگران هستید، می‌توانید با رعایت یک سری نکات و ترفندها، آن‌ها را بزرگ‌تر از اندازه‌ واقعی‌‌اش نشان دهید.
دکور آشپزخانه کوچک

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی داخلی هر خانه‌ای بشمار می‌آید. در خانه‌های ایرانی معمولا آشپزخانه‌ها کوچک‌تر از سایر مکان‌ها انتخاب می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا شما را با نکاتی در مورد دکور آشپزخانه کوچک آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

رنگ سفید

بهترین رنگ برای دکور آشپزخانه کوچک شما رنگ سفید است. سفید نور را منعکس کرده و باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. کابینت‌ها، دیوارها و سقف را به رنگ سفید درآورید و با کمک الگوهای متضاد، زیبایی آن را چندین برابر نمایید.

افزایش نور طبیعی

نور طبیعی هر فضایی را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. درست است که شما در مورد تعداد پنجره‌های آشپزخانه‌ خود هیچ انتخابی ندارید، اما می‌توانید با بهره‌گیری کامل از نور طبیعی پنجره موجود‌، فضای آشپزخانه‌ خود را بزرگ‌تر نشان دهید. در صورت استفاده از پرده نیز حتما پارچه‌های نازکی را بدین منظور بکار ببرید.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

میز و صندلی کوچک و باریک

آشپزخانه‌ خود را با صندلی‌ها و چهارپایه‌هایی با مقیاس کوچک تزئین نمایید.

چیدمان آشپزخانه کوچک

استفاده از الگوهای کشیده

انتخاب الگوهای کشیده مثل خطوط راه راه برای کفپوش و دیوارها باعث می‌شود فضای کوچک شما بزرگ‌تر از اندازه‌ واقعی‌اش ظاهر شود.

استفاده از الگوهای کشیده 

درب شیشه‌ای کابینت‌ها

یک ترفند جالب و آسان در دکور آشپزخانه کوچک استفاده از درب‌های شیشه‌ای برای کابینت‌ها است. این کار نگاه‌ها را از قاب و فرم کابینت به سمت داخل آن هدایت می‌کند. بنابراین دیوارها دورتر به‌نظر می‌‎رسند.

درب شیشه‌ای کابینت‌ها 

البته در این صورت باید به چیدمان صحیح داخل کابینت‌ها نیز توجه کنید. حتما از لوازم دکوری هماهنگ استفاده کنید و آن‌ها را با نظم و ترتیب خاصی بچینید.

درخشندگی و روشنایی

با استفاده از آینه و انعکاس نور در آن، فضای موجود را بزرگ‌تر نشان دهید. علاوه بر این شما می‌توانید از سطوح و وسایل انعکاسی دیگر مثل سرامیک‌های براق، سنگ‌های مرمری، استیل براق و وسایلی با این خصوصیت برای دکوراسیون آشپزخانه‌‌ خود استفاده کنید.

درخشندگی و روشنایی 

چیدمان ساده‌

به طور کلی چیدمان وسایل و لوازم تزئینی در فضاهای کوچک کمی سخت است و نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارد. شما می‌توانید فضاهای مخفی و کابینت‌ها را با وسایل کوچک پر کنید.

در مورد گوشه‌ها و جاهایی که به چشم می‌آیند، از وسایل بزرگ‌تر مثل چای‌ساز و تستر در چیدمان آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هر چقدر فضای آشپزخانه‌ شما شلوغ‌تر باشد، کمبود فضا بیشتر احساس خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطالب بیشتر در مورد چیدمان آشپزخانه را در مطلب مناسب‌ترین کابینت برای آشپزخانه شما  را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…