موجودی عجیب که مرگ را دور می‌زند!

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در یک کتیبه باستانی سرنخ‌هایی از تحقیقات کنونی دانشمندان مدرن در رابطه با جاودانگی انسان یافت شده است. آیا جاودانگی امری ممکن است؟
عروس دریایی نامیرا

مرگ همواره از ترس‌های بزرگ انسان‌ها بوده و از دیرباز تاکنون دانشمندان در جست و جوی یافتن راهی برای جاودانگی نسل بشر بوده‌اند. به راستی اگر انسان هرگز نمیرد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آیا انسان قادر خواهد بود به کمک علم و تکنولوژی، جاودانه شده و هرگز نمیرد؟ با مجله دلتا همراه باشید تا در رابطه با موجودی به نام عروس دریایی نامیرا که ممکن است به جاودان شدن انسان در آینده کمک کند، نکاتی را بدانید.

چتر دریایی، موجودی که مرگ را دور می‌زند

تیولا جانور عجیبی است که به نام‌های متفاوتی از جمله چتر دریایی، عروس دریایی بنجامین باتن و عروس دریایی نامیرا نیز معروف است. این موجود، بعنوان موجودی اسرار آمیز و افسانه‌ای شناخته می‌شود. این جانور تنها موجود شناخته شده کره خاکی است که می‌تواند بعد از بلوغ جنسی به دوره نابالغی خود بازگردد.

اگر عواملی مانند خورده شدن توسط دیگر جانوران یا شکار شدن باعث مرگ این موجود نشوند، کهنسالی هرگز باعث مرگ آن‌ها نخواهد شد.

دانشمندان پس از کشف چتر دریایی بسیار ابراز امیدواری کردند و بیان کردند که به کمک تحقیق بر روی این موجود جاودانه، انسان هم می‌تواند رشد کند و به جاودانگی برسد.

تحقیقات دانشمندان پیرامون عروس دریایی نامیرا

سلول‌های بدن عروس دریایی نامیرا هنگام خطر یا استرس طوری رفتار می‌کنند که کمترین آسیب را ببیند. بطور مثال سلول‌های عضلانی می‌توانند به سلول‌های عصبی یا جنسی تبدیل شوند. اگرچه سلول‌های معمولی بدن انسان چنین قابلیتی ندارند. اما نکته قابل توجه این است که هر کدام از این سلول‌ها در ابتدا یک سلول بنیادی بوده‌اند، پس احتمال بازسازی این سلول‌ها در بدن انسان می‌تواند امکان پذیر شود.

اگرچه این امر بیشتر به فیلم‌های علمی تخیلی شباهت داشته و بسیار بعید بنظر می‌رسد. اما با توجه به آزمایشات موفقیت آمیز روی سلول‌های آن‌ها آنچنان هم دست نیافتنی نیست.

چرا عروس دریایی نمیمیرد

 

راز کتیبه باستانی و ارتباط آن با جاودانگی انسان

تحقیق پیرامون جاودانگی انسان امر تازه‌ و جدیدی نیست. در گذشته هم موضوع تحقیق دانشمندان زیادی بوده است و جاودانگی از دیرباز بزرگ‌ترین و دست نیافتنی‌‌ترین آرزو بشر بوده است. حتی در حماسه گیلگمش که تقریبا به ۵۰۰۰ هزار سال پیش بازمی‌گردد، پادشاه گیلگمش راز جاودانگی را کشف می‌کند. جالب است بدانید، رازی که او کشف می‌کند همان راز چترهای دریایی است که هم اکنون توسط دانشمندان مورد تحقیق و پژوهش قرار می‌گیرد. چتر دریایی هنگامی که زخمی بر می‌دارد به کف دریا افتاده و به یک پولیپ گیاه مانند تبدیل می‌شود. ممکن است همین امر موجب کشف این راز توسط گیلگمش شده باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا می‌دانید چرا پیری اول به سراغ زنان می‌آید؟ را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…