اکسسوری‌هایی که برای خانم‌ها و آقایان لازم است

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکسسوری، به تمام لوازم جانبی بجز لباس‌های اصلی اطلاق می‌شود که انواع اکسسوری در کنار لباس‌های اصلی برای افزایش جلوه و زیبایی و یا ایجاد هارمونی رنگ‌ها بکار می‌رود.
اکسسوری‌ های پرکاربرد

جواهرات تاریخچه طول و درازی دارد که نخستین آن‌ها را از استخوان، سنگ و صدف می‌ساختند. در آن زمان مردم جواهرات را در گردن و دست‌های خود آویزان می‌کردند تا از بلایا و خطرات دور باشند. پس از آن، بیشتر جواهرات را از فلزات، همچون طلا و مس ساختند که همچنان محبوب هستند. در این مقاله می‌خواهیم اکسسوری‌ های پرکاربرد را به شما معرفی کنیم. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

اکسسوری

گردنبند

گردنبند مروارید، یکی از اولین گردنبندهای ظریف در تاریخ مد و فشن است که تغییر بزرگی در استایل‌ زنانه ایجاد کرد. از این رو بسیاری از خانم‌هایی که به جواهرات سنگین علاقه ندارند، ترجیح می‌دهند از گردنبندهای ظریف استفاده کنند تا این اکسسوری زیبایی و ظرافت گردن و ترقوه را دوچندان کند.

گوشواره

اکسسوری زنانه چیست

گوشواره به دو صورت میخی و آویز در صنعت مد و فشن ساخته می‌شود. بسیاری از مردم به اکسسوری‌های کوچک و ظریف علاقه دارند، از این رو گوشواره میخی یک انتخاب مناسب برای استایل‌های کژوال یا رسمی و ساده است. گوشواره‌ آویز جلوه رسمی‌تری دارد و بسیاری از استالیست‌های مد و فشن ترجیح می‌دهند این اکسسوری را با لباس‌های مجلسی ترکیب کنند.

دستبند

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که دستبند در بین‌النهرین، مصر باستان و چین، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. نخستین دستنبدهای دنیا را از استخوان، چوب درخت، صدف، مس و برنز ساخته شده است.

انگشتر

بسیاری از خانم‌ها و آقایان به زیبایی دستان خود اهمیت می‌دهند. از این رو انگشتر سنگ و طلا در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت، یک انتخاب جذاب است. حلقه ازدواج نیز، مورد استفاده بسیاری از خانم‌ها و آقایان متاهل قرار می‌گیرد که خود تاریخچه طول و درازی دارد.

کلاه سر خودتان بگذارید!

اکسسوری مو چیست

یکی از اکسسوری‌‌های پرکاربرد کلاه تابستانی است. این مدل کلاه از پوست صورت و چشم‌های شما دربرابر نورآفتاب محافظت می‌کند. از این رو آسیب کمتری از اشعه‌های مضر خورشید به پوست و چشم شما وارد می‌شود.

به جوراب اهمیت دهید!

شاید جوراب آخرین اکسسوری باشد که هر کسی در استایل خود به آن توجه کند، با این حال اهمیت جوراب را فراموش نکنید. جوراب نه تنها پای شما را گرم نگه‌ می‌دارد، بلکه از پای شما نیز مراقبت می‌کند.

ساعت مچی

ساعت مچی یک اکسسوری ماندگار است که شاید سال‌ها از آن استفاده کنید، پس در انتخاب ساعت خود دقت کافی را داشته باشید. ساعت مچی فلزی، یکی از گزینه‌های مناسب برای استایل رسمی است. خانم‌ها و آقایانی که به لباس‌ مجلسی علاقه دارند، ساعت مچی فلزی را می‌توانند به عنوان یک اکسسوری جذاب انتخاب کنند.

عینک آفتابی از چشمان شما محافظت می‌کند

عینک آفتابی

عینک آفتابی تنها به منظور حفاظت از چشم نیست. یک عینک آفتابی جذاب می‌تواند تاثیر بسزایی در چهره شما بگذارد، چرا که این اکسسوری همانند امضایی بر استایل شما است. اولین عینک آفتابی توسط ناصر‌الدین شاه قاجار طی سفرهایش به اروپا، وارد ایران شد. عینک آفتابی، باید مانع ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه فرابنفش به چشم شود.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب قوانین استفاده از اکسسوری‌های مردانه را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…