برای منزل شما مبل کلاسیک بهتر است یا راحتی؟

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب به مقایسه مبلمان کلاسیک و مدرن پرداخته‌ایم که شما می‌توانید با مطالعه آن در هنگام انتخاب مدل مبل آسان‌تر تصمیم‌گیری نمایید.
انتخاب مدل مبل

قیمت مبلمان کلاسیک و راحتی

مبلمان راحتی در مقایسه با مبلمان کلاسیک در فضای داخلی منزل استفاده بیشتری دارند. همچنین قیمت آن‌ها نیز نسبت به مبلمان کلاسیک ارزان‌تر است. همچنین متریال‌های مورد استفاده در ساخت آن‌ها دارای قیمت ارزان‌تری هستند.

مبل کلاسیک یا راحتی

طراحی و ساخت مبل راحتی و کلاسیک

مبل کلاسیک دارای طراحی رسمی و لاکچری است ولی مبلمان راحتی طراحی ساده و عامه پسندتری دارد. روی دسته و پایه‌های مبل کلاسیک منبت کاری‌های خاصی به چشم می‌خورد. به همین دلیل چشم نوازتر است.

مبل کلاسیک

مبل‌های راحتی به صورت کامل به کمک پارچه پوشانده می‌شوند. از این رو با قرار گرفتن در فضای منزل باعث ایجاد حس آرامش می‌شوند. شما می‌توانید برای تزیین آن‌ها از کوسن‌های رنگی و زیبا استفاده نمایید.

متریال و جنس مورد استفاده در مبلمان کلاسیک و راحتی چیست؟

برای انتخاب مبل راحتی یا کلاسیک باید بدانید که در ساخت مبلمان کلاسیک از متریال‌هایی با کیفیت نظیر چوب راش یا گردو استفاده می‌شود. از این رو مبلمان کلاسیک دارای کیفیت بالاتری هستند و قیمت آن‌ها نیز نسبت به مبل راحتی گران‌تر است. پارچه بکار رفته در ساخت مبلمان راحتی نیز از مبلمان کلاسیک با کیفیت‌تر است.

مبل راحتی

دکوراسیون داخلی مورد استفاده

از مبلمان راحتی عموما در فضای نشیمن و اتاق مطالعه یا اتاق خواب استفاده می‌شود. ولی مبلمان کلاسیک به دلیل اینکه دارای ساختاری پر زرق و برق هستند در فضای پذیرایی با دکوراسیون سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین مبلمان مدرن برای دکوراسیون‌های ساده و امروزی انتخابی مناسب و ایده‌آل به‌شمار می‌رود.

زیبایی

این معیار در هنگام انتخاب مدل مبل کلاسیک یا راحتی سلیقه‌ای است. اگر شما به دکوراسیون‌های امروزی علاقه‌مند هستید بهتر است از مبلمان راحتی در فضای منزل خود استفاده کنید.

در ساخت مبلمان کلاسیک از چوب و منبت کاری استفاده می‌شود. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به دکوراسیون‌های پر زرق و برق علاقه زیادی دارید، بهتر است مبلمان کلاسیک را برای چیدن در فضای پذیرایی انتخاب نمایید.

زیبایی مبلمان کلاسیک

طول عمر

استحکام، درخشندگی و زیبایی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مبلمان کلاسیک است. از مبلمان کلاسیک در فضای منزل کمتر استفاده می‌شود. همچنین در ساخت آن نیز از متریال‌های با کیفیت استفاده می‌گردد. از این رو طول عمر این طرح مبلمان نسبت به مبل راحتی بیشتر است.

تنوع زیاد

مبلمان راحتی در انواع مدل های متنوع موجود هستند و تنوع این طرح مبلمان نسبت به مبل کلاسیک بیشتر است.

انتخاب مدل مبل

تمیز کردن مبلمان

در ساخت مبلمان کلاسیک از پارچه کمتری استفاده می‌شود. از این رو تمیز کردن این طرح مبلمان نسبت به مبل راحتی آسان‌تر است. شما می‌توانید به آسانی هر گونه لک و آلودگی را از روی سطح چوبی مبلمان کلاسیک تمیز کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

    لایک

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…