انتخاب بهترین پرده برای اتاق پذیرایی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب کردن پرده برای هر فضایی نیاز به در نظر گرفتن نکاتی دارد که کمک می‌کنند کاربری و زیبایی آن فضا بیشتر شود.
پرده مناسب پذیرایی

یکی از المان‌هایی که تاثیر زیادی در زیبایی خانه‌ها دارد، پرده‌ها هستند زیرا قسمت زیادی از دیوار خانه را به صورت عمودی در بر می‌گیرند. پرده مناسب پذیرایی بهتر است با رعایت اصول و قواعد بیشتری خریداری شده باشد. در این صورت فضای دلنشین‌تری را برای خانه شما فراهم می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید.

سبک دکوراسیون خانه

وقتی سبک مشخصی برای خانه خود انتخاب کردید، باید به سراغ خرید پرده بروید. در عین حال متراژ خانه را نیز در نظر داشته باشید. اگر خانه شما خیلی کوچک باشد می‌توانید برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا از پرده‌های رنگ روشن استفاده کنید. از پرده‌های حریر که هم رنگ دیوار خانه شما باشند استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر نشان داده شود.

پرده مناسب پذیرایی

برای خانه‌های کوچک انتخاب پرده‌های مخملی یا ضخیم و رنگ تیره اصلا گزینه مناسبی نیست. همچنین پرده‌های گل‌دار هم نمی‌تواند  گزینه خوبی برای خانه‌های کوچک باشد. هرچه پرده ساده‌تر و روشن‌تر باشد، شیک‌تر است.

پرده مناسب پذیرایی

سقف خانه

نکته دیگری که برای خرید پرده مناسب پذیرایی باید در نظر داشته باشید، توجه به سقف خانه است. اگر سقف خانه شما کوتاه باشد بهتر است از والان و پرده‌های پر نقش و نگار استفاده نکنید. در عوض از یک قاب چوبی ساده برای چوب پرده و قسمت بالایی پرده خود استفاده کنید. زیرا هم خیلی شیک‌تر به‌نظر می‌رسد و هم سقف را بلندتر نشان می‌‌دهد.

سقف خانه

پنجره اتاق

اگر پنجره شما به صورت تمام قد ارتفاع دیوار را فرا نگرفته باشد، شما می‌توانید برای خرید پرده، از یک مدل سرتاسری از بالا تا پایین به صورت عمودی استفاده کنید. چون خطای دید در مخاطب باعث می‌شود که سقف شما را بلندتر ببیند و این در زیباتر به نظر رسیدن فضای خانه شما تاثیرگذار است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ اشتباهی که نباید در چیدمان آشپزخانه انجام دهید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…