تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با کوچک‌ترین و ساده‌ترین تغییرات در دکوراسیون و چیدمان منزل خود جلوه‌ای جدیدی پدید آورید. مانند تغییر دسته‌های در اتاق و کابینت، تعویض وسایل خانه و حتی جابه‌جایی وسایل خانه.
تغییر چیدمان منزل

بعد از گذشت چند وقت معمولا اعضای خانواده حس می‌کنند که فضای خانه یکنواخت و تکراری شده است. بنابراین ترجیح می‌دهند که وسایل خود را تغییر دهند تا دکوراسیون منزل خود را متنوع‌تر و جدیدتر کنند. بهتر است که با یادگیری ترفندهایی در دکوراسیون به تغییر چیدمان منزل بپردازید. با کمک همان وسایلی که در خانه دارید، فضای متنوع و متفاوت‌تری را چیدمان کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

چیدمان وسایل با توجه به نور منزل

پیش از هر چیز چیدمان مورد نظر خود را مشخص کنید. مراقب باشید که در صورت جابه‌جایی وسایل و تغییر چیدمان منزل مانع از تابش نور خورشید به داخل خانه نشوید. این موضوع در رابطه با خانه‌هایی که نورگیری کمی دارند و از متراژ بالایی نیز برخوردار نیستند به مراتب اهمیت بیشتری خواهد داشت.

تغییر دکوراسیون منزل

تغییر چیدمان مبلمان

یکی از اولین راه‌های تغییر چیدمان منزل، ایجاد تغییراتی در چیدمان مبلمان است. بطور کلی شما باید با در نظر گرفتن معیارهای متفاوتی از جمله ابعاد دکوراسیون نشیمن، سبک و ابعاد مبلمان خود، ابعاد و اندازه فرش، محل قرارگیری دیوار و پنجره و… بتوانید تغییراتی را در چیدمان مبلمان خود ایجاد کنید.

مبلمان مقابل دیوار

احتمالا طبیعی‌ترین و ساده‌ترین روش مبلمان مقابل دیوار است. پرکاربرد و پرطرفدار بودن این چیدمان به این دلیل است که در همه فضاهای کوچک و بزرگ قابل اجراست. فقط کافی است دیوار اصلی را پیدا کرده و مبل را در کنار آن قرار دهید.

تغییر دکوراسیون در خانه

مبلمان مقابل یک پنجره

قرارگیری مبل در زیر پنجره بدون شک یکی از بهترین موقعیت‌ها است زیرا از حداکثر نور برخوردار خواهید بود. برای داشتن این چیدمان، فضا بطور طبیعی باید نسبتا بزرگ باشد. همچنین این اجازه را می‌دهد تا بسیاری از لوازم جانبی مانند: یک فرش، یک صندلی کمکی، یک میز قهوه، یک قفسه مجله و… در اطراف قرار بگیرند.

مبلمان مقابل یک پنجره

مبلمان در گوشه‌های خانه

از مزایای این چیدمان این است که اصلا به فضای بزرگی نیاز ندارید و برعکس در فضای کوچک‌تر، بیشترین بهینه سازی فضا را خواهید داشت و البته جو، دوستانه و گرم خواهد بود.

مبلمان در گوشه‌های خانه

مبلمان در وسط اتاق

این چیدمان زمانی انجام می‌شود که مبل کنار یک دیوار اتاق، قرار نداشته باشد بلکه در وسط فضای نشیمن یا پذیرایی شما قرار بگیرد. این چیدمان یک عنصر ساختاری خواهد بود. به این صورت که گاهی اوقات برای ایجاد یک مسیر جدید حرکت برای مثال از پشت مبلمان بکار می‌رود. گاهی اوقات به جدا کردن دو بخش در یک فضا کمک می‌کند. اما در هر صورت باعث افزایش صمیمیت می‌شود.

مبلمان در وسط اتاق

تغییر چیدمان وسایل دکوری

ممکن است فضای خانه جای تغییر زیاد و اساسی برای تغییر چیدمان منزل نداشته باشد. بنابراین می‌توانید به سراغ وسایل دکوری و تزئینی بروید. این وسایل حتی با کوچک‌ترین تغییرات نیز می‌توانند حال و هوای دکوراسیون منزل شما را بطور کلی تغییر دهند.

تغییر چیدمان وسایل دکوری

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های ترکیب نشیمن و ناهارخوری در خانه کوچک را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۳۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…