شب‌‌گردی‌‌های جذاب در تهران

۴
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تهران شهری پر از جاذبه‌های گردشگری است. بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و مراکز تفریحی مدرن و سنتی بسیاری را در دل خود جای داده است. شاید شما هم از جمله کسانی باشید که به گشت و گذار درشب علاقه دارند، بخصوص شبهای تهران!
جاهای دیدنی تهران در شب

آیا تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که بهترین جاهای دیدنی تهران در شب کجا هستند؟ ما در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم چند مورد از بهترین مکان‌های تهران در شب را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی تهران در شب

۱- بام تهران

فکرش را بکنید که تهران باشید و از لذت دیدن بام تهران در شب محروم بوده باشید. بی‌دلیل نیست که ما بام تهران را در ابتدای لیست جاهای دیدنی تهران در شب قرار داده‌ایم.

یکی از مکان‌های فوق‌العاده برای شب‌گردی در تهران، بام تهران است که در انتهای خیابان ولنجک واقع شده و در آن مکان، شهر تهران زیر پای شماست. می‌توانید در این مکان، ساعت‌ها به تماشای تهران بنشینید و از آب و هوای مطبوع این نقطه لذت ببرید.

شب گردی در تهران

۲- دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور و یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی برای شب‌گردی در تهران می‌باشد که شب هنگام به دلیل انعکاس نور ساختمان‌های مسکونی اطراف بسیار دیدنی‌تر می‌شود. در این مکان زیبا برای چند ساعت می‌توان از دل ترافیک و شلوغی‌های شهر فاصله گرفت.

دریاچه چیتگر

۳- پل طبیعت

کجا بهتر از شبانه‌های پل طبیعت؟ این پل، یکی از جاهای دیدنی تهران برای گردش‌های شبانه است.

این پل که دو پارک طالقانی و آب و آتش را به هم متصل می‌کند از سال ۱۳۹۳ به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان تهران محسوب می‌شود. شما می‌توانید از پیاده‌روی بر روی این پل بدون مزاحمت اتومبیل‌ها لذت ببرید. در این مسیر رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی موجود است که فود‌کورت راه‌چوبی از معروف‌ترین آن‌ها است.

پل طبیعت

۴- دربند تهران

دربند که یکی از مناطق خنک گردشگری است از دهکده‌های قدیمی شمیران محسوب می‌شود. دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در این مکان شما می‌توانید از هوای آلوده پایتخت برای چند ساعت دور بمانید. دربند دارای تعداد زیادی رستوران است و شما می‌توانید برای صرف شام در هوایی خوب و مکانی دیدنی به این رستوران‌ها بروید.

دربند تهران

۵- خیابان سی‌تیر

خیابان سی تیر جزو مناطق قدیمی تهران است و دارای ساختمان‌های قدیمی است. موزه آبگینه، موزه ایران باستان، مدرسه و آتشکده زرتشتی فیروز بهرام، از مناطق گردشگری و دیدنی این خیابان است.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تور شب‌گردی تهران، خیابان سی‌تیر است. این خیابان با وجود این‌که جزو مناطق قدیمی تهران است، ولی امروزه با ترکیب غذا و هنر با یکدیگر به‌روز شده و جزو بهترین جاهای دیدنی تهران در شب است. ویژگی اصلی این مکان غذاهای خیابانی آن است که با شنیدن موسیقی دل‌نشین خیابانی همراه است.

خیابان سی‌تیر تهران

۷- پارک آب و آتش تهران

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی تهران در شب، پارک آب و آتش است که در خیابان آفریقا واقع شده است و شبانه به‌دلیل سکوت آرامش‌بخشی که بر آن حاکم است دیدنی‌تر می شود. این پارک دارای چهار برج آتش، پل ابریشم، لانه کبوتر، فانوس دریایی، آبنما و مسیر کالسکه‌رانی است که باعث متفاوت‌تر شدن این پارک نسبت به پارک‌های دیگر شده است.

پارک آب و آتش تهران در شب

۸- برج میلاد تهران

برج میلاد از مدرن‌ترین جاهای تفریحی تهران در شب است. این برج که با ارتفاع ۴۳۵ متری در بزرگراه شیخ فضل الله نوری واقع شده است یکی از نمادهای مهم پایتخت است. برج میلاد به دلیل نور‌پردازی‌های زیبای آن، شبانه بسیار دیدنی می‌شود.

برج میلاد تهران در شب

۹- پل معلق آسمان بام محک

پل معلق آسمان بام محک که در پارک نهج البلاغه تهران واقع شده، یکی از جاهای مناسب برای شب‌گردی و گذراندن آخر هفته‌ها و تعطیلات شماست. با رفتن روی این پل در ارتفاع ۶۵ متری از زمین قرار می‌گیرید. این پل یکی از مراکز گردشگری تهران شده است. روی پل، کفپوش قرمز رنگی است که گویا فرش قرمزی برای دعوت از شما پهن شده است.

پل معلق آسمان بام محک

دیگر جاهای دیدنی تهران در شب

مکان‌های مناسب شب‌گردی در تهران تنها این چند مورد نیستند. تهران هر محله‌اش پر است از جاهای دیدنی و گشتنی.

از دیگر مکان‌های دیدنی تهران در شب موارد زیر هستند:

  • پارک جمشیدیه
  • پارک ساعی
  • پارک لاله
  • پارک نهج‌البلاغه
  • پارک دانشجو
  • پارک هنرمندان

پیشنهاد مطالعه: مطلب هلند کوچک ایران کجاست را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

    اطلاعات خوبی میدن.

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

      با سپاس از همراهی گرم و صمیمانه شما کاربر گرامی عزیز.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…