معجزه چراغ‌های مدرن در روشنایی خانه

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دکوراسیون‌ خانه‌های مدرن استفاده از چراغ‌های کلاسیک و قدیمی همخوانی چندانی با فضا ایجاد نمی‌کند. چراغ‌های روشنایی مدرن جایگزین خوبی برای آن‌ها به‌شمار می‌رود.
چراغ‌ های روشنایی مدرن

یک چراغ روشنایی می‌تواند نقش موثری در طراحی فضا ایفا کند. چراغ روشنایی مناسب باید متناسب با اندازه فضای مورد نظر باشد. در دکوراسیون‌های امروزی چراغ‌های روشنایی مدرن جایگاه ویژه‌ای دارند. تنوع طراحی آن‌ها پاسخگوی هر نوع سبک و سلیقه‌ای است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا شما را با چراغ‌ های روشنایی مدرن و کاربرد آن‌ها بیشتر آشنا کنیم.

انواع چراغ‌های روشنایی مدرن

هنگامی که نور یک محیط به درستی انتخاب می‌شود، وسیله‌های چیده شده در محیط بیشتر خودنمایی می‌کنند. همچنین حس آرامش بیشتری به شما القا خواهد شد. در ادامه برخی از انواع این چراغ‌ها را معرفی خواهیم کرد.

چراغ‌های LED سقفی

این نوع از روشنایی در بیشتر فضاهای خانه مانند سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب و حتی حمام و دستشویی نیز پرکاربرد است. در این نوع از روشنایی نور متمرکز در یک نقطه نیست. فضای سالن بزرگ‌تر و پرنورتر دیده می‌شود.

چراغ‌های LED سقفی

چراغ‌های LED نسبت به انواع دیگر چراغ‌های روشنایی مدرن، مصرف برق کمتری دارند. همین امر یکی از دلایل مهم برای استفاده آن‌ها در خانه‌های امروزی است.

چراغ‌های آویز سقفی

این نوع از چراغ‌ها به دلیل ظاهر متفاوت و نور ملایمی که دارند، از پر طرفدارترین انواع چراغ‌ های روشنایی مدرن محسوب می‌شوند. این چراغ‌ها معمولا در بالای یک میز مطالعه، کنسول یا میز توالت که به یک نور متمرکز اما ملایم نیاز است، استفاده می‌شوند. بنابراین جلوه مدرن و مینیمالی به فضای مورد نظر می‌بخشند.

چراغ های روشنایی دکوراسیون

لوسترهای حبابی

کاربرد این نوع از چراغ‌‌های روشنایی مدرن مانند لوسترهای کلاسیک و قدیمی است. تنها تفاوت آن‌ها در ظاهر متفاوت این چراغ‌ها است که همخوانی بیشتری با دکوراسیون‌های امروزی دارند. لوسترها معمولا یک گزینه محبوب برای اتاق غذاخوری به حساب می‌آیند. طرح‌های مدرن شاخه‌ای آن‌ها، بهترین گزینه برای نصب در بالای یک میز ناهارخوری مینیمال اما باشکوه است.

انواع چراغ های روشنایی

لوسترهای پارچه‌ای

در لوسترهای قدیمی نیز استفاده از قاب پارچه‌‌ای به جای حباب‌های شیشه‌ای برای لامپ‌ها مرسوم بوده است. اما در طراحی مدرن این لوسترهای پارچه‌ای، ظاهری یکپارچه‌تر به خود گرفته‌اند. همچنین در طرح‌ها و نقش‌های مینیمال و در عین حال کاربردی و شیک ارائه شدند.

لوسترهای پارچه‌ای

لوسترهای فلزی

اوایل به نظر می‌رسید که استفاده از مفتول‌های آهنی برای استفاده در تزئینات چراغ‌های روشنایی غیر معمول است. امروزه لوسترهای تزئین شده با مفتول‌های فلزی و ظاهر متفاوت آن، به عنوان یکی از پرطرفدارترین چراغ‌ های روشنایی مدرن شناخته می‌شوند.

لوسترهای فلزی

ساخت این چراغ‌ها از لامپ‌های روشنایی موجود در ایستگاه‌های قطار الهام گرفته شده است. همچنین طراحی صنعتی آن جلوه‌‌ای از عصر مدرن است.

چراغ‌های دیواری مدرن

چراغ‌های دیواری همواره یکی از المان‌های محبوب و کاربردی در دکوراسیون داخلی خانه‌ها محسوب می‌شود. در طراحی چراغ‌های دیواری مدرن سعی شده تا میزان روشنایی افزایش یابد.

چراغ‌های دیواری مدرن

از طرح‌های پر زرق‌ و برق و شلوغ روی حباب‌های این نوع چراغ‌ها استفاده نشده است. این نوع چراغ‌ها معمولا کنار آینه‌ها، راهروهای خانه‌ یا اطراف تابلوها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مبل‌های رنگی جدید را با جسارت انتخاب کنید! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…