نکات حقوقی برگزاری مراسم در پارکینگ آپارتمان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مشاعات همان قسمت‌هایی است که به یک یا چند واحد تعلق دارد و همه واحدهای ساختمان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. پارکینگ ساختمان همیشه یکی از مواردی بوده که ساکنین ساختمان نسبت به استفاده از آن دچار مشکلاتی شده‌‌اند.
برگزاری مراسم در پارکینگ ساختمان

قسمت‌هایی مانند بالکن، انباری و پارکینگ براساس ماده ۲ قانون آپارتمان‌ها جزو قسمت‌های اختصاصی ملک محسوب می‌شوند و پارکینگ هرگز جزو مشاعات ساختمان محسوب نمی‌شود. در این مطلب از ٰمجله دلتا به برگزاری مراسم در پارکینگ ساختمان می‌پردازیم.

پارکینگ آپارتمان‌ها موردی است که قانون می‌تواند نسبت بدان نظر بدهد و ساکنان ساختمان می‌توانند در این مورد به بحث پرداخته و استفاده از آن را مطرح کرده و بررسی کنند.

قوانین آپارتمان نشینی

براساس ماده ۲ قانون تملک ساختمان‌ها، پارکینگی که در سند ملکی ثبت نشده باشد، جزو مشاعات محسوب می‌شود و همه ساکنان می‌توانند از آن استفاده کنند.

در مورد نحوه استفاده از پارکینگ باید بگوییم که بر اساس عرف معمول، مدیر ساختمان میٰ‌تواند نحوه استفاده از پارکینگ‌های آپارتمانی را مشخص کند. قانون خاصی در این مورد وجود ندارد و توافق بین همسایگان و تصمیم مدیر، شرط اصلی نحوه استفاده از پارکینگ است.

 مشخص کردن فضای پارکینگ واحدها طبق قانون

در صورتی که در آپارتمانی زندگی می‌کنید که فضای پارکینگ به صورت مشاع است شما فقط می‌توانید براساس توافق صورت گرفته با مالکان و ساکنان، از فضای پارکینگ استفاده کنید.

در صورتی که یک نفر مالک با این امر موافقتی نداشته باشد، بازهم نمی‌توانید از فضای پارکینگ استفاده کنید. ماده ۱۰ قانون مدنی توافق اولیه بین ساکنان را مهم‌ترین مبنا برای استفاده از فضای پارکینگ قلمداد می‌کند.

برگزاری مراسم

برگزاری مراسم در پارکینگ ساختمان

مطابق مقررات‌، برگزاری مراسم در پارکینگ یا پیلوت ساختمان‌های مسکونی باید با اجازه مدیر ساختمان و رضایت ساکنین باشد.
بعضی از موارد دیده می‌شود که برخی از افراد، مراسم‌ها و جشن‌های خود را در پارکینگ برگزار می‌کنند که غالباً با سر و صدا همراه است و سبب ایجاد مزاحمت برای ساکنین می‌شود.
بر اساس ماده ۶۰ قانون تملک آپارتمان‌ها استفاده از پارکینگ جهت برگزاری مجالس اختصاصی ساکنین صرفاً با اجازه مدیر و کسب رضایت تمامی ساکنین امکان‌پذیر خواهد بود.
در این‌صورت جهت جبران هزینه‌های تحمیلی به ساختمان، لازم است معادل چهار ماه شارژ به صندوق پرداخت گردد.

برای آشنایی  با نکات حقوقی بیشتر آیا نگهداری حیوانات در آپارتمان مجاز است؟ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …