زمان در این جزیره عجیب، برعکس کار می‌کند!

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زنگبار شهر قصه‌های سندباد، با مناظر طبیعی چشم‌نواز و حیرت‌انگیز و آثار تاریخی به جای مانده هندی، ایرانی و عربی، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری تانزانیا محسوب می‌شود.
جزیره زنگبار

در امتداد ساحل تانزانیا، می‌توانید مجموعه جزایر زنگبار با بیش از ۵۰ جزیره که بیشتر آنها بسیار تاریخی و مخلوطی از فرهنگ‌های مختلف هستند را مشاهده کنید. آشناترین جزیره در اینجا، جزیره زنگبار است که محلی‌ها به آن جزیره «آنگیجا» می‌گویند. با مجله دلتا همراه باشید برای رفتن به این جزیره شگفت‌انگیز.

زنگبار

جزیره زنگبار کجاست؟

زنگبار منطقه‌ای نیمه خودمختار در تانزانیا است. زنگبار دربردارنده مجمع الجزایری در اقیانوس هند به فاصله ۲۰ الی ۲۵ کیلومتری از ساحل سرزمین اصلی و مشتمل بر جزایر کوچک بسیار و دو جزیره بزرگ به نام‌های اونگوجا و جزیره پمبا است. مرکز تاریخی شهر زنگبار، شهر سنگی است که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

جزایر زنگبار

ریشه کلمه زنگبار

شاید جالب باشد که بدانید «زنگ» کلمه‌ای فارسی است به معنی تیره رنگ، قهوه‌ای و سیاه. «بار» به معنی ساحل، کناره و کرانه و درمجموع « زنگبار» یعنی ساحل سیاهان یا سرزمین سیاهان.

اعراب این واژه را زنجبار تلفظ می‌کنند و اروپائیان هم به Zanzibar تغییر داده‌اند. ایرانی‌ها از دوره هخامنشی با این منطقه دادوستد تجاری داشته‌اند.

تانزانیا

عوض شدن مفهوم زمان در زنگبار

در جزیره زنگبار زمان احتمالا شما را قدری گیج کند. این‌جا همه چیز برعکس انتظار شماست. برعکس باقی نقاط جهان که هر شبانه‌روز از ساعت ۱۲ نیمه شب آغاز می‌شود، مردم این جزیره ساعت شروع روز خود را از زمان طلوع خورشید یعنی ساعت ۷ صبح آغاز می‌کنند.

در نتیجه، یک بعداز ظهر زمانی است که روز به معنی مفهوم غربی آن (روز کاری) آغاز می‌شود و ساعت ۷ بعداز ظهر، نیمه ظهر مردم این ناحیه است.

جزیره زندان

 

تمام این اختلاف زمانی بخاطر قرارگیری درنزدیکی آفریقا و نزدیک بودن این جزیره به خط استوا است.

درصورتی که می‌خواهید با ساعت مچی بر روی دستتان اوقات زندگی مردم را متوجه شوید، باید ساعت ۳ را با ساعت ۹ و ساعت ۴ را با ساعت ۱۰ تعویض و جابه‌جا کنید. دراین‌ صورت با یکی از جاذبه‌های زنگبار تانزانیا یعنی اختلاف زمانی با دیگر نقاط جهان هماهنگ شده‌اید.

حالا که ساعت خود را هماهنگ کرده‌اید، باید زمان‌های بازدید روزانه خود را پیدا کنید. برای پیدا کردن زمان صبحانه، ناهار، عصرانه و شام، حتی درصورتی که ساعت به کمکتان نیامد، از افراد محلی کمک بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری زنگبار

چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری زنگبار

 شهر سنگی

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری زنگبار که در تور تفریحی باید از آن دیدن کرد شهرسنگی است. این شهر در گذشته پایتخت و مقصد بسیاری از گردشگران در سفر ماجراجویانه بوده است.

شهر سنگی

– جزیره زندان یا جزیره لاک پشت ها

چانگو یا جزیره لاک‌پشت ها حدود ۳۰ دقیقه تا شهر سنگی فاصله دارد و از جاذبه‌های گردشگری این جزیره در تور ادونچر و سفر ماجراجویانه است. بد نیست بدانید درحالی‌که زنگبار به جزیره زندان شهرت دارد، هیچ‌وقت زندان نبوده و گاهی برده‌ها در این جزیره نگهداری و توقیف می‌شدند.

جزیره لاک پشت ها

تجربه ادویه

زنگبار تانزانیا به دلیل ادویه‌های خوبش بسیار معروف است. شما می‌توانید از میان تورهای متنوعی که برای شما فراهم شده در میان ادویه‌ها قدم بزنید که اطلاعات خوبی در مورد تاریخچه این صنعت و انواع چاشنی و ادویه‌ها در اختیارتان می‌گذارد.

تجربه ادویه

 خانه شگفتی‌ها

این خانه که به بیت العجیب هم معروف است یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های گردشگری زنگبار است. خانه شگفتی‌ها در گذشته خانه سلطان بود و نخستین بنا در زنگبار بود که الکتریسیته داشت و نخستین بنای مجهز به آسانسور در شرق آفریقا هم بود. اکنون هم این خانه به موزه تبدیل شده است.

خانه شگفتی‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب این دهکده سردترین نقطه قابل سکونت زمین است را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…