تجربه همزمان وحشت و زیبایی در قلعه طلسم‌شده پردجاما!

۵
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ترس گاهی با گشت و گذار در مکان‌های تسخیرشده به سراغ انسان نمی‌آید، گاهی وحشت آنچنان با زیبایی و شکوه در هم می‌آمیزد که نمی‌توان مرزی بین دلهره و شگفتی گذاشت.
قلعه‌ پردجاما اسلوونی

سفر امروز مجله دلتا بسیار جالب و رویایی است. رویاهایی که اندکی طعم ترس و دلهره به همراه دارد. قلعه‌ پردجاما اسلوونی همان چیزی است که یک گردشگر مشتاق دنیای گردشگری وحشت و البته بازدید از جاذبه‌های طبیعی را مفتون و شیفته‌ خود می‌کند.

قلعه‌ پردجاما

قلعه پردجاما اسلوونی تلفیق ترس و زیبایی

پردجاما قلعه‌ای جالب و شگفت‌انگیز در کشور اسلوونی است که در دهکده‌ای به همین نام در یازده کیلومتری شهر پوستوینا واقع شده است. اینجا منطقه‌ای تاریخی است و جاذبه‌های گردشگری آن نیز در نوع خود جالب توجه و منحصربه‌فردند.

نام پردجاما در زبان اسلوونی به معنای «قلعه‌ ساخته شده در مقابل غار» است. در این منطقه قلعه‌های بسیاری وجود دارد، اما این قلعه داستان متفاوتی دارد و باعث جلب توجه گردشگران شده است.

قلعه تسخیر شده

از هر طرف که به نمای قلعه پردجاما بنگرید، زیبایی و شکوه آن را درک خواهید کرد. شاید تنها همین نکته که این قلعه در ارتفاع ۱۲۳ متری و در دل کوه ساخته شده، به تنهایی عاملی برای جلب نظر گردشگران باشد.

دژی خاص که در میان صخره‌های ساخته شده از سنگ‌های آهکی بنا شده و نشان دهنده‌ قدرت انسان در تعامل با جاذبه‌های طبیعی زمین است. از میان پنجره‌های داخلی این قلعه می‌توان به تماشای طلوع خورشید نشست و لذت بارش باران از میان صخره‌های سنگی را درک کرد.

قلعه‌ ساخته شده در مقابل غار

داستان قلعه پردجاما

در روزگاری دور شوالیه‌ای به قلعه پردجاما پناه می‌برد و سایرین با محاصره قلعه، او را در بند تصور می‌کنند.

یک سال تمام او در این قلعه محصور بود و دشمنانش تصمیم داشتند او را از گرسنگی به دامن مرگ بکشانند، اما هرگز تصور نمی‌کردند که این تنها یک نمایش است. چون ساکنان این قلعه به راحتی به مواد خوراکی دسترسی داشتند، آن هم به لطف یک راهروی مخفی!

مسیری طبیعی از قلعه آغاز و به سمت بالای صخره‌ها کشیده شده بود و در نزدیکی دهکده‌ ویپاوا قرار داشت، جایی که خدمت‌کاران قلعه خوراک مورد نیاز خود را به سادگی تهیه می‌کردند. شوالیه دوراندیش این مسیر را وسیع‌تر کرد و آن را به اندازه‌ای گسترش داد که بتوان آزادانه در آن رفت‌و‌آمد کرد.

داستان قلعه پردجاما

در نهایت و با خیانت یکی از خدمه‌ قلعه، بالاخره راز او افشا شده و دشمانش او را با شلیک گلوله‌ توپ کشتند.

امروزه هنوز هم می‌توان از میان این راه مخفی عبور کرد. در فصل زمستان و وقتی که خفاش‌ها در غار زیاد می‌شوند، این کار مستلزم شهامت بیشتری است، اما به هر حال واقعیت این است که مردم مدت‌ها قبل از این شوالیه در این منطقه ساکن بودند.

دهکده‌ ویپاوا

آیا این قلعه واقعا تسخیر شده است؟

به هر حال زندگی کردن در میان صخره‌ها و در میان یک غار آن هم به این صورت، هم رویایی و افسون شده است و هم گاهی ترس را به جان انسان می‌اندازد. و این گونه بود که فرضیه‌ تسخیر شده بودن این قلعه برسر زبان‌ها افتاد.

در سال ۲۰۰۸ شکارچیان روح و محققان بین‌المللی عالم ارواح این قلعه را مورد بررسی قرار دادند و با توجه به فیلم‌های ضبط شده و تحقیقات خود پیرامون فعالیت‌های ماورایی، اعلام کردند که این قلعه زیبای اسلوونی تسخیر شده است.

گردشگری وحشت

ستاره‌ فیلم‌های رزمی «جکی چان» هم در سال ۱۹۸۶ و حین فیلمبرداری فیلم «زره خدا» در این منطقه، در مورد این تجربه چنین می‌گوید:

«بی‌شک هر کسی به اشکال مختلف تحت طلسم و جادوی این قلعه قرار می‌گیرد. بعد از تماشای قلعه و راه رفتن در میان راهروهای آن می‌‌توان به درکی درست از حال و روز مردمانی رسید که روزگاری را – چه خوب و چه بد – در این مکان گذرانده‌اند.»

قلعه پردجاما اسلوونی تلفیق ترس و زیبایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب کلیسایی عجیب که از استخوان انسان ساخته شده را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۴۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۰۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…