ازعجیب‌ترین آبشار خون تا ساحل شب تاب!

۲
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جهان ما پر از شگفتی است و در هر گوشه‌اش پدیده‌ای برای برانگیختن حس کنجکاوی ما وجود دارد، پدیده‌هایی که باورکردنی نیستند و قانون کلیشه‌ای تصورات ما را بر هم می‌زنند. بدون شک آشنایی با این پدیده‌ها و دانستن درمورد پیدایش آن‌ها جذاب و شیرین خواهد بود.
عجیب‌ترین جاذبه‌های جهان

پدیده‌هایی در این کره خاکی وجود دارند که باور وجودشان تقریبا نا‌ممکن است. در این مطلب از مجله دلتا، قرار است به‌سراغ عجیب‌ترین جاذبه‌های جهان برویم که برای بسیاری از افراد هنوز نا‌شناخته باقی مانده‌‌اند.

۱. آبشار خون در قطب جنوب

در قطب جنوب، آبشاری سرخ‌رنگ جریان دارد که همچون جوی خون به‌ روی سفیدی یخچال‌های این منطقه جلوه می‌کند. طبق تحقیقات، این رنگ قرمز به‌ دلیل وجود آهن اکسید شده در آب شور است. در واقع، وقتی آب شورِ حاوی آهن با اکسیژن واکنش می‌دهد، اکسید آهن تولید می‌‌شود و در نتیجه، سرخی اکسید آهن این آبشار را به آبشار خون تبدیل می‌کند.

آبشاری سرخ‌رنگ

۲. اکالیپتوس رنگین‌کمان

این درختِ متفاوت، با نام «اکالیپتوس رنگین‌کمان» شناخته می‌شود. اکالیپتوس رنگین‌کمان بطور طبیعی در جنگل‌های گرمسیری و پر‌‌ باران یافت می‌شود. پوست تنه درخت اکالیپتوس رنگین‌کمان رنگ‌هایی منحصر به فرد دارد و شما می‌توانید تناژهای آبی، بنفش، نارنجی و خرمایی را روی آن ببینید.

دلیل رنگارنگ‌ بودن تنه اکالیپتوس، ریختن پوست قدیمی و ظاهرشدن پوست جدید روی آن است. پوست درخت به‌ مرور زمان تغییر رنگ می‌دهد که در نهایت شاهد تنه‌ای چندرنگ خواهید بود.

مکان های کشف نشده جهان

۳. صخره‌های مواج آریزونا

یکی دیگر از عجیب‌ترین جاذبه‌های جهان در آمریکا و در آریزونا واقع شده است. در منطقه بیابانی آریزونا، با اقیانوسی بزرگ از صخره‌های منحنی روبه‌رو خواهید شد. قدمت این سرزمین مواج با دوران ژوراسیک برابری می‌کند.

باد و باران و سیل‌های عظیم در طراحی امواج آن تأثیر شگرفی داشته‌‌‌اند. این صخره‌های مواج در طول زمان از ماسه‌سنگ تشکیل شده‌اند و خطوط منحنی و رنگارنگ در سطح آن پدیدار شده است.

زیباترین مکان های دنیا

۴. سواحل پرستاره در مالدیو

در مالدیو جزیره‌ای به‌نام وادهو وجود دارد که آب اقیانوس در حاشیه ساحل آن نور ستاره‌ها را منعکس می‌کند. اما جواهرات آبی و درخشان این ساحل رویایی، موجودات بسیار کوچکی با ‌نام فیتوپلانکتون‌ اند که از تجمع آن‌ها نور درخشان آبی نئونی ساطع می‌شود. به همین دلیل، جزیره وادهو با عنوان «دریا ستارگان» نیز شناخته می‌شود.

جاذبه های گردشگری

۵. ستون‌های درخشان در مسکو

یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های جهان در آسمان مسکو رخ می‌‌دهد. وقتی به آسمان نگاه می‌کنید، ستون‌هایی نورانی خواهید دید که به نظر می‌رسد از منابع نور لیزری روی زمین به‌ وجود آمده‌‌اند. اما این ستون‌های درخشان و ظریف حاصل انعکاس نور از سطح کریستال‌های ذرات یخ در جو یا ابر‌های نزدیک به سطح زمین هستند.

بنابراین، بر اثر سرمای هوا و با تشکیل ذرات کریستالی در جو، آسمان مسکو با این ستون‌های درخشان روبرو می‌شود.

مکان های دیدنی جهان

۶. بزرگ‌‌ترین آینه جهان در بولیوی

اگر می‌خواهید بزرگ‌ترین آینه جهان و صیقلی‌ترین منطقه روی زمین را تماشا کنید، باید به بولیوی سفر کنید. در دریاچه نمک بولیوی با نام «سالار» آبی وجود ندارد، اما در هنگام بارش باران، سطح باریکی از آب نمکزار صاف و یکدست این منطقه را می‌پوشاند. سپس انعکاسی تماشایی از آسمان را روی زمین نمایش می‌دهد.

رازآلود ترین مکان های دنیا

۷. سنوت، چشمه‌ خارق‌العاده مکزیک

در مکزیک چشمه‌هایی زیرزمینی وجود دارند که با نام «سنوت» شناخته می‌شوند. این گودال‌های عمیق و طبیعی حاصل ریزش سنگ‌های آهکی‌ هستند.

چشمه‌هایی زیرزمینی

۸. اشباحی که درخت‌اند

این بار باید به پاکستان برویم تا یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعت را تماشا کنیم. بر اثر جاری‌ شدن سیل در یکی از مناطق پاکستان عنکبوت‌ها برای نجات جانشان به درختان پناه می‌برند و تمام شاخ و برگ آن‌ها را با تارهای خود می‌پوشانند.

تاربندیِ میلیون‌ها عنکبوت، این درختان را به داخل غشایی مه‌آلود فرو می‌برد، به همین دلیل ظاهر این درختان شبیه اشباح می‌شود.

چیز های عجیب در دنیا

۹. جنگلی پنهان در زیر آب

در قزاقستان دریاچه‌ای با رنگ آبیِ متمایزی وجود دارد که گفته می‌شود جنگلی در زیر آن پنهان شده است. این دریاچه «کیندی» نام دارد و حاصل زلزله‌ سال ۱۹۱۱ است. این زلزله پوشش جنگلی را به درون دریاچه کیندی فرو برد.

بنابراین با لغزش سنگ‌های عظیم آهکی و بلعیده‌ شده جنگل به درون دره و همچنین بارش باران‌ در طولانی‌ مدت، درختان این جنگل به درون آب فرو رفته‌‌اند. تنه بسیاری از درختان آن از آب بیرون زده است.

دیدنیهای عجیب و غریب دنیا

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترسناک‌ترین مکان‌های جهان را بشناسید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…