این دهکده سردترین نقطه قابل سکونت زمین است!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا تا به حال تصور کرده‌اید در مکانی زندگی کنید که از شدت سرما مژه‌های شما یخ بزند؟ نقطه‌ای در کره زمین وجود دارد که تصور زندگی در آن برای اکثر ما غیرممکن است، منطقه‌ای که لقب سردترین نقطه‌ مسکونی دنیا را دارد ولی با این حال مردم آن خیلی عادی به زندگی‌شان می‌پردازند.
دهکده اویمیاکن

دهکده اویمیاکن یکی از سردترین نقاط کره زمین و سردترین منطقه‌ای است که در تمام طول سال در آن سکونت دیده می‌شود. این منطقه به «قطب سرما» مشهور است. ساکنان این منطقه در جایی زندگی می‌کنند که دمای آن می‌تواند به منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد برسد. با مجله دلتا همراه باشید تا سردترین نقطه قابل سکونت زمین را بشناسید.

اویمیاکن

دهکده اویمیاکن قطب سرما

دره اویمیاکن در یاکوتیای روسیه به‌عنوان قطب سرما شناخته می‌شود. جای تعجب نیست که این روستا با میانگین دمای منفی ۵۰ درجه سانتی‌گراد در ژانویه، سردترین مکان مورد اسکان در جهان نام گرفته است.

سردترین دمای گزارش شده در این روستا منفی ۷۱ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این عدد، کمترین دمای ثبت شده برای سکونت‌گاه‌های دائمی روی زمین است.

دره اویمیاکن

در این منطقه ساکنین درست همان‌گونه «زمستان سیبری» را تجربه می‌کنند که مردمان سایر نقاط از سردی آن یاد می‌کنند.

داستان زندگی در این دهکده

اویمیاکن به معنی «آب بدون انجماد» است اما حتی الکل هم در اینجا یخ می‌زند. بیشتر خانه‌ها هنوز هم برای تولید گرما از زغال‌سنگ و چوب استفاده می‌کنند و از امکانات مدرن کمی برخوردار هستند.

تا قبل از دهه ۱۹۲۰ میلادی، شکارچیان گوزن در این دهکده توقف می‌کردند تا گله‌هایشان از چشمه‌های آب‌گرم سیراب شوند. اما بعداز آن دولت روسیه سعی کرد تا در این منطقه هم جمعیتی را ساکن کند.

قطب سرما

دولت دوست داشت تا جمعیت کوچ‌نشین را وارد این منطقه کند چرا‌که بر این باور بود، سر و کله زدن با مردم کوچ‌نشین و کنترل آن‌ها از جنبه‌های مختلف، سخت و متفاوت است. به‌همین دلیل این منطقه را به کوچ‌نشینان داد تا در آن سکونت کنند.

امروزه در این سردترین منطقه مسکونی جهان ۵۰۰ نفر زندگی می‌کنند و به مشاغل سنتی مانند گله‌داری، شکار و ماهیگیری مشغول هستند. در چند سال گذشته هتلی هم در این مکان ساخته شده تا از گردشگران کنجکاوی که دوست دارند تا زندگی مردم این منطقه را از نزدیک ببینند، پذیرایی شود.

اویمیاکن

کسانی که قدم در این نقطه از زمین گذاشته‌اند را می‌توان «رام کنندگان واقعی زمین» دانست.

اگر چه گاهی اوقات بارش برف به اندازه‌ای وحشتناک است که زندگی عادی مردم را کاملا فلج می‌کند، با‌این حال مدارس همچنان پا‌برجا هستند و دانش‌آموزان اویمیاکون هم خیلی عادی به مدرسه می‌روند.

سیبری

پوشش و غذای مردم اویمیاکن

ساکنین روستای اویمیاکن، تمام لباس‌هایشان از پوست است زیرا تنها راهی است که می‌تواند آن‌ها را در مقابل این سرمای کشنده محافظت کند.

تقریبا در این سرما، هیچ‌چیزی نمی‌تواند بروید و ساکنان سردترین منطقه مسکونی جهان مجبورند که فقط از گوشت گوزن برای غذا استفاده کنند. اویمیاکن، یک فصل تابستان کوتاه هم دارد که در این فصل بعضی از ساکنین روستا اقدام به پرورش سبزیجات و میوه می‌کنند.

روسیه

چشمه آب‌گرمی در این منطقه وجود دارد که محلی‌های روستا وقتی که دمای هوا به منفی ۵۰ درجه سلسیوس می‌رسد به‌آن می‌روند! این چشمه مورد علاقه توریست‌هایی که در نیمه‌های زمستان به این منطقه سفر می‌کنند نیز هست و بسیار مورد استقبال است.

قطب سرما از بزرگراه کولیما که به جاده استخوان‌ هم معروف است، چندان دور نیست. این بزرگراه توسط زندانیان استالین در سال ۱۹۳۰ ساخته شده است.

یاکوتیای روسیه

پیشنهاد مطالعه: مطلب شهر عجیبی که حاصل برخورد شهاب‌سنگ به زمین است را بخوانید!

۶ دیدگاه

  1. حنا

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۱۵ ب٫ظ

    بسیار عالی!

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۱۶ ب٫ظ

      سلام و سپاس از همراهی و دل گرمی شما .

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۳۰ ب٫ظ

    خیلی جالبه ، با توجه به این حد از سردی هوا توی عکس اول یک سگ ولگرد هم وجود داره . یعنی حیواناتی مثل سگ و گربه ولگرد چطوری توی سرمای خیابان زنده میمانند ؟؟!!!!

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۵ ق٫ظ

      سپاس از توجه و همراهی شما🌸

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۲۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…