کدام پرده برای اتاق پذیرایی مناسب است؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اهمیت پرده اتاق پذیرایی از همه‌جا بیشتر است؛ مهم‌ترین قسمت خانه که در دید قرار دارد چرا که مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرد. 
انتخاب پرده پذیرایی

پرده به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر چیدمان خانه است. عنصری که برای زیبایی خانه به عوامل زیادی مانند انتخاب درست طرح، جنس و بافت نیاز دارد. برای اینکه خانه‌ای امن و گرم داشته باشید از معجزه پرده‌ها غافل نشوید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی نکاتی برای انتخاب پرده پذیرایی می‌پردازیم.

نوع پرده

در اتاق پذیرایی اغلب تلفیقی از سه یا چهار پرده را در قالب والان، دکور، پرده اصلی زمینه و پرده آستری آویزان می‌کنند که به لحاظ جنس و حتی ضخامت با هم متفاوت هستند.

پرده پذیرایی

رنگ پرده

پارچه پرده‌ این فضا، معمولا از میان رنگ‌های کرم، شیری، سفید، طلایی با بافت‌هایی ساده یا طرح‌دار انتخاب می‌شود. این بسته به نوع دکوراسیون کلاسیک، مدرن، معاصر و. . . دارد که شما را به سمت چه طرح و حتی جنسی می‌کشد.

| پرده مناسب پذیرایی

برای انتخاب پرده پذیرایی اگر می‌خواهید سقف خانه‌ شما بلند‌تر به‌نظر برسد، چوب پرده را هر قدر که می‌توانید بالا ببرید. پرده‌ها هر قدر که بالاتر باشند خانه بزرگ‌تر نشان داده می‌شود. یکی کردن پنجره‌ها هم می‌تواند خانه را بزرگ و عریض کند.

اگر فضای بین دو پنجره زیاد نیست می‌توانید به جای جدا کردن پرده‌ها، آن‌ها را یک‌سره درست کنید. این توهم که فضای بین دو پنجره هم باز است، خانه را عریض‌تر می‌کند.

نوع پنجره

برای پنجره‌های بلند از قاب‌های چوبی بالای پرده استفاده کنید و در زمانی که پنجره‌ها کوتاه هستند، اصلا سراغ این ابزار خاص نروید. معمولا در پنجره‌های کوتاه و معمولی از پرده‌هایی استفاده کنید که حاشیه پایین‌ آن تزئینات بیشتری دارد و نگاه بیننده به آن قسمت جلب می‌شود.

پرده پذیرایی در دکوراسیون

طرح پرده

سعی کنید پرده‌هایی را انتخاب کنید که از بالا تا یک‌سوم پایانی ساده هستند. همچنین در یک‌سوم پایانی در قسمت پنجره‌های پایین، طرحدار می‌شوند و نقش و نگار دارند. در پنجره‌های بلند هم می‌توانید به جای تزئینات قسمت پایین پرده، قسمت بالای آن را با رنگ یا طرح خاصی تزئین کنید. در این صورت بلندی پرده‌ها کمتر به نظر می‌رسد.

طرح پرده پذیرایی

پیشنهاد مطالعه: مطالب بیشتر در مورد دکوراسیون خانه را در مطلب انتخاب بهترین مبلمان برای منزل را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…