شهر عجیبی که حاصل برخورد شهاب‌سنگ به زمین است

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهرستان نوردلینگن واقع در ايالت باواريا در جنوب آلمان احداث شده و ویژگی‌های منحصر به‌فردی نسبت به سایر شهرستان‌‎های منطقه دارد. در حقیقت، این شهرستان با تمامی شهرستان‌‎های دنیا فرق دارد.
شهر نوردلینگن آلمان

در این مطلب از مجله دلتا از شهر نوردلینگن آلمان برایتان می‌گوییم که یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است. این شهر بر‌روی ردپای شهاب سنگ بنا شده است.

شهر نوردلینگن

شهر نوردلینگن آلمان

نوردلینگن شهری در جنوب آلمان است که بر روی یک گودال ۲۵ کیلومتری بنا شده است. این شهر ۱۴.۵ میلیون سال پیش در اثر برخورد شهاب‌سنگ بوجود آمده است.

سال‌ها اعتقاد بر این بود که ساکنان وسط شهر دچار افسردگی می‌شوند که در سال ۱۹۶۰ دو دانشمند اثبات کردند که افسردگی، ناشی از تاثیرات شهاب‌سنگ بوده است.

محل برخورد شهاب سنگ با زمین
در مرکز شهر نوردلینگن، گودال کم عمقی وجود دارد که مردم این شهر بر این باور بودند که دهانه آتشفشانی خاموش است ولی دانشمندان آمریکایی با تحقیقات فراوان توانستند ثابت کنند که این گودال، بدلیل برخورد شهاب سنگ با زمین بوجود آمده است.

چگونگی تایید فرضیه برخورد شهاب سنگ به این محل

دانشمندان پس از بازدید از کلیسای شهر نوردلینگن، پی بردند که دیوارهای این کلیسا از سنگ‌هایی به‌نام کوارتز که تحت فشار زیاد بوجود آمده‌اند، ساخته شده است.

آتشفشانی خاموش

پس از کشف این سنگ‌های محکم در محل تشکیل این گودال استنباط شد که حتما علت تشکیل آن برخورد شهاب‌سنگ است. همچنین گودال دیگری با قطر ۳.۸ کیلومتر کشف شده که این گودال در ۴۲ کیلومتری جنوب غربی شهر واقع شده است.

به نظر می‎‌رسد این دو گودال نزدیک هم بطور هم‌زمان تشکیل شده‎‌اند و هر دو نتیجه‎ دوتکه شدن یک سیارک هستند.

برخورد شهاب‌سنگ

جالب است بدانید انرژی حاصل از برخورد شهاب‌ سنگ چیزی در حدود ۱۰۰ هزار برابر بمب‌ هیروشیما تخمین زده شده و تا شعاع صد کیلومتری تمام حیات را نابود کرده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بیمارستان ترسناک ارواح سرگردان را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…