سیب زمینی با پنیر پیتزا در فر، یک شام ساده و خوشمزه

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تهیه این شام ساده و خوشمزه نیاز به خرید و هزینه چندانی ندارد. ضمن این که با مواد اولیه‌ای که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود در کوتاه‌ترین زمان قابل تهیه است.
سیب زمینی

سیب زمینی با پنیر پیتزا در فر علاوه بر سهولت در پخت، دارای کالری مناسبی هم هست که به سیر نگه داشتن شما در زمان طولانی‌تری کمک می‌کند. اگر شما هم از تهیه وعده‌های غذایی وقت‌گیر خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. چه چیزی بهتر از این که تهیه یک شام ساده و خوشمزه را به لیست دستورات غذایی‌تان اضافه کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا در فر

  • سیب زمینی یک کیلو و ۲۵۰ گرم
  • خامه سه چهارم فنجان 
  • برگ آویشن تازه (خرد شده) یک و نیم قاشق چایخوری
  • پیازچه خرد شده یک چهارم فنجان
  • فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم
  • پنیر موزارلا (رنده شده) ۱۰۰ گرم
  • شیر دو سوم فنجان 
  • سس مایونز یک سوم فنجان
  • سیر بزرگ ۲ حبه
  • نمک به مقدار لازم
  • پنیر چدار ۲۰۰ گرم

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا در فر

مرحله اول

فر را روشن کنید. درجه حرارت آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و منتظر بمانید تا به دمای موردنظر برسد. سپس سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و داخل یک قابلمه پر از آب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و منتظر بمانید تا آب به جوش بیاید.

مرحله دوم

اجازه دهید قابلمه در حال جوش کمی بیشتر روی حرارت بماند تا سیب زمینی‌ها خوب پخته شوند. پس از این که سیب زمینی‌ها به خوبی پخته شدند، آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و داخل یک کاسه آب سرد بریزید. پس از این که سیب زمینی‌ها کمی خنک شدند، پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را به شکل مکعب‌های چهار سانتی‌متری برش بزنید.

مرحله سوم

سیب زمینی‌ها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. دو حبه سیر بزرگ را پوست بکنید و در کاسه رنده کنید . سپس، چند ساقه پیازچه تازه را خرد کنید و قسمت‌های سبز آن را داخل کاسه بریزید. شیر و خامه را به این ترکیب اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. حالا سس مایونز را اضافه کنید.

مرحله چهارم

برگ آویشن تازه را با دست خرد کنید و داخل کاسه بریزید. پنیر چدار را رنده کرده و به بقیه موادتان اضافه کنید. آن‌ها را خوب هم بزنید. فراموش نکنید کمی از غذایتان بچشید تا طعم آن را امتحان کنید. سپس، به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه آسیاب شده به آن اضافه کنید و مجدداً هم بزنید.

یک قالب مناسب فر بردارید و مخلوط سیب زمینی را داخل آن بریزید. پنیر موزارلا رنده شده را روی مخلوط سیب زمینی بریزید. سپس، قالب را داخل فر از پیش گرم شده قرار دهید. اجازه دهید سیب زمینی با پنیر پیتزا حدود ۳۰ دقیقه داخل فر بماند تا خوب بپزد. هنگامی که روی آن به رنگ طلایی درآمد و پنیر کاملا ذوب شد، قالب را با احتیاط از فر خارج کنید. سپس، روی سیب زمینی با پنیر پیتزا را با کمی پیازچه خرد شده تزئین کنید. غذای شما آماده است و می‌توانید آن را در کنار یک لیوان موهیتو سرو و نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب طرز تهیه شنیسل مرغ رژیمی و سالم را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…