دهکده‌ای معلق در میان ابرها

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همیشه شهرهای شمالی ایران از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری هستند. با این حال، شاید کمتر نام ییلاق‌های استان گلستان به گوشتان خورده باشد. اما این استان از نظر زیبایی هیچ چیز کمتر از ارتفاعات مازندران و گیلان ندارد.
روستای درازنو کردکوی

امروز قصد داریم در مجله دلتا مکانی را معرفی کنیم که از بلندای آن می‌توان همان صحنه‌هایی را دید که از درون یک هواپیمای در حال پرواز می‌توان مشاهده کرد. نام این مکان شگفت‌انگیز روستای درازنو کردکوی است.

روستای درازنو کردکوی

درازنو یکی از دهکده‌های ییلاقی استان گلستان است که در بلندترین ارتفاعات کردکوی قرار گرفته است.

درازنو

این روستا آنقدر مرتفع است که از بلندای آن می‌توان منظره حیرت‌انگیز بیش از ۱۰ شهر و ده‌ها روستا در استان‌های گلستان و حتی مازندران را مشاهده کرد.

چشم انداز انتهای شرقی دریای مازندران و خلیج گرگان از این روستا بدون اغراق یکی از زیباترین منظره‌هایی خواهد بود که تا به‌حال دیده‌اید.

تاریخچه

دهکده کوهستانی درازنو، دهکده‌ای کوهستانی به همراه خانه‌هایی با معماری کوهستانی است. در این دهکده، خانه‌ها با شرایط اقلیم آب و هوایی خود ساخته شده‌اند.

روستای ابر

از گذشته‌های دور، مردم خانه‌های چوبی و کاهگلی برای خود ساخته‌اند که سکونت‌گاه تابستانی آنان باشد. این روستا در طول سال چه در ماه‌های گرم و چه در ماه‎‌های سرد سال، شلوغ و پر از جمعیت است.

تخریب منابع طبیعی در دهه‌های گذشته به اندازه‌ای شدید بود که در بهار و تابستان، با وقوع باران‌های شدید و رگباری، حجم زیادی از خاک دچار فرسایش شده و سیلاب منطقه از آنجا شروع و به اراضی کشاورزی و معابر شهرستان کردکوی آسیب و خسارت وارد کرد.

زیبایی‌های روستای ییلاقی درازنو

جاده کردکوی – درازنو یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی کشور است که با پیچ و تابی زیاد، شما را به سمت ارتفاعات کوه درازنو هدایت خواهد کرد.

دیدنی های گلستان

پس از طی این مسیر زیبا، به روستای درازنو خواهید رسید. در همان ابتدای ورود به روستا، خانه‌های کاهگلی و چوبی زیبا و البته ویلاهای نوسازی که ثروتمندان این ناحیه برای خود ساخته‌اند، جلب توجه می‌کند.

یک دشت در لبه پرتگاهی قرار گرفته است که می‌توان از آن چندین شهر و روستا، انتهای شرقی دریای خزر و خلیج گرگان و حتی بخش هایی از کشور ترکمنستان را مشاهده کرد.

اگر خوش‌شانس باشید و ابرها به سمت روستا بیایند، می‌توانید پدیده زیبای اقیانوس ابر را زیباتر از هرجای دیگری مشاهده کنید. همچنین این مکان، بهشتی است برای علاقه‌مندان به پرواز با پاراگلایدر.

غار یخچال نیز در نزدیکی روستا و زیر قله دکالی قرار دارد که اگر علاقه‌مند به تماشای آن بودید، می‌توانید سراغ آن را از مردم محلی روستا بگیرید.

منطقه ییلاقی

جفرافیای روستا

این روستا در ۴۰ کیلومتری شهر کردکوی قرار گرفته و در همسایگی آن قله درازنو با ارتفاع ۲۸۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد. برای دسترسی به این روستای زیبا، اول باید به شهر کردکوی گلستان رفته و مسیر جاده جنگلی درازنو را در پیش بگیرید.

سخن آخر اینکه روستای درازنو یکی از زیباترین مناطق ییلاقی کشورمان است که از بلندای آن یکی از بهترین مناظر عمرتان را خواهید دید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب طبیعتگردی در زیباترین جنگل‌های پایتخت را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. شهرام نادری مقام

    ۷ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…