اولین گیاه الکترونیکی جهان را می‌شناسید؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مفهوم انرژی سبز، این هفته به معنای واقعی کلمه تحقق یافت. دانشمندان اخیرا اعلام کردند که توانستند با موفقیت، یک گل رز زنده را به مدار الکتریکی تبدیل کنند.
گیاه‌های الکترونیکی

ساخت گیاه هوشمندی که می‌تواند تغییرات محیط زیستی را درک کند، یکی از جدید‌ترین اهداف دانشمندان شده ‌‌است. کاربرد دیگر این دستاورد می‌تواند در سلول‌های سوخت گیاهی باشد، که می‌تواند قند فوتوسنتز را به الکتریسیته تبدیل کند. با مجله دلتا همراه باشید تا در رابطه با این گیاه‌های الکترونیکی بیشتر بدانید.

سرپرست این تحقیق گفته است: تا جایی که ما می‌‌دانیم، قبلا هیچ تحقیقی درباره‌ گیاهان الکترونیکی منتشر نشده است.

گیاهان هوشمند

مراحل تولید

برای ساخت گیاه هوشمند اول ریشه‌ رز را در معرض یک پلیمر سنتزی به نام PEDOT قرار می‌دهند. سپس این گیاه، با استفاده از همان بافت‌های چوبی که از طریق آن آب را منتقل می‌کند، پلیمر را جذب می‌کند. هنگام ورود پلیمر به بافت چوبی، این پلیمر به یک سیم تبدیل می‌شود و می‌تواند رسانای برق باشد. در عین حال آب و مواد غذایی را هم منتقل می‌کند.

محققان با اتصال این سیم‌ها به الکترولیت‌های طبیعی در بافت گیاه، می‌توانند ترانزیستورهای الکتروشیمیایی، یک دروازه‌ منطقی و همچنین قطعات پایه‌ای یک کامپیوتر را بسازند.

محققان همچنین، نوع دیگری از پلیمر به نام PEDOT-S را به برگ‌های آن تزریق کردند که به دنبال آن پیکسل‌هایی درون برگ تشکیل شد. پیکسل‌ها گروهی از سلول‌های الکتروشیمیایی هستند که با رگ‌های برگ از هم جدا می‌شوند. وقتی که به این پیکسل‌ها ولتاژ می‌دهیم، رنگ‌ آنها مثل یک نمایشگر تغییر می‌کند.

این گیاهان الکترونیکی نتیجه‌ دو دهه تلاش محققان هستند. آنها در ابتدا در دهه‌ نود میلادی سعی کردند برق و الکترونیک را به گیاهان بیاورند، اما با شکست مواجه شدند. این دستاورد در مراحل آغازین قرار دارد و پتانسیل‌های بی‌شماری در این تکنولوژی وجود دارد.

سرپرست این تحقیق می‌گوید: ما می‌توانیم حسگرهایی در این گیاه‌ هوشمند قرار دهیم و از انرژی به وجود آمده در کلروفیل، برای ساخت آنتن‌های سبز یا تولید محصولات جدید استفاده کنیم. در این فرآیند همه‌ چیز کاملا طبیعی اتفاق می‌افتد و ما از سیستم بسیار پیشرفته و منحصر به فرد گیاه استفاده می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هوشمندسازی خانه با فناوری‌های مدرن را در مجله دلتا بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…