۶ اشتباه رایج چیدمان مبل در منزل

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبل در اتاق پذیرایی و نشیمن، اصول و قوانین خاصی دارد که باید با توجه به اندازه و شکل اتاق و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما انجام شود.
اشتباهات چیدمان مبل

به این فکر کنید که چه اشتباهاتی را در چیدمان مبلمان منزل خود انجام می‌دهید؟ نحوه صحیح چیدن مبل‌ها در نشیمن و پذیرایی چگونه است؟ مطمئنا اشتباهاتی وجود دارد که بدون آگاهی مرتکب آن‌ها می‌شویم. در این مطلب از مجله دلتا به اشتباهات چیدمان مبل در خانه می‌پردازیم.

چیدن مبل‌ها دور تا دور دیوارها

این تصور نادرست بین خیلی از ما ایرانی‌ها وجود دارد که هیچ مبلی نباید در وسط فضا باشد. پس همه آن‌ها را در کنار دیوارها باید بگذاریم. اما نتیجه این چیدمان خطی چه می‌شود؟

  • ابتدا این که محیط نشیمن پراکنده و غیر منسجم جلوه می‌کند.
  • دوم این که اعضای خانواده و مهمان‌ها باید برای یک گفت و گوی ساده، صدایشان را بالا ببرند!

برای جلوگیری از اشتباهات چیدمان مبل در فضاهای بزرگ با ۲ فرش، ۲ فضای جداگانه مشخص کنید و مبل‌ها را روبه‌روی هم، روی آن‌ها بچینید.

چیدمان مبل در منزل

عدم استفاده از نقطه کانونی

هر فضای داخلی، باید یک کانون توجه داشته باشد. نقطه‌ای که چیدمان همه عناصر و اثاثیه به محوریت آن انجام می‌شود و به فضا نظم می‌دهد. نقطه کانونی می‌تواند در یک نشیمن صمیمی، تلویزیون یا شومینه و در پذیرایی، تابلو دکوراتیو یا میز کنسول باشد.

بعد از این که نقطه کانونی فضا را مشخص کردید، پیشنهاد می‌کنیم که بزرگ‌ترین مبل را روبه‌روی آن قرار دهید و باقی مبل‌ها را اطراف آن بچینید.

اشتباهات چیدن مبل

نادیده گرفتن تعادل بصری

معمولا این حالت را زمانی می بینیم که تمام مبل‌ها در یک سمت نقطه کانونی چیده شده‌اند و سمت مقابل آن‌ها خالی از هر اثاثیه‌ای است. برای حل این مشکل، نقطه کانونی را محور تقارن در نظر بگیرید و مبل‌ها را به صورتی بچینید که فضا دارای تقارن کامل شود. در واقع این روش برای محیط‌های کلاسیک و رسمی بسیار مناسب است.

ایده‌های جذاب برای چیدمان مبلمان را در مطلب بهترین چیدمان مبلمان برای دکوراسیون شما بخوانید.

تعادل بصری در چیدمان

انتخاب فرش با اندازه بسیار کوچک

در صورت استفاده از فرش کوچک هیچ یک از پایه های مبل روی آن قرار نگیرد چراکه جلوه فضا را بدشکل و نامنسجم می‌کند. پس پیشنهاد می‌کنیم فرش را به اندازهٰ‌ای بخرید که تمام یا حداقل پایه‌های جلویی مبل، روی آن قرار بگیرد.

فرش با اندازه بسیار کوچک

در نظر نگرفتن مسیر حرکتی بین مبل‌ها

یادتان باشد در چیدمان اثاثیه و مبلمان، همیشه جریان و مسیر حرکتی افراد را در نظر بگیرید. در واقع هیچ مانعی نباید در این مسیر حرکتی، وجود داشته باشد و باید بتوانید به راحتی و بدون دردسر در آن حرکت کنید.

مسیر حرکتی بین مبل‌ها

همچنین میز جلو مبلی را به فاصله ۴۵ سانتی‌متر از مبل قرار دهید تا هم رفت و آمد بین آن‌ها آسان باشد و هم دسترسی آسانی به وسایل پذیرایی روی میز داشته باشید.

عدم تناسب اندازه و تعداد مبل‌ها

در واقع این مشکل به عدم تناسب اندازه و یا تعداد زیاد مبل‌ها بر می‌گردد. با این وجود، خیلی‌ها اصرار دارند که به صورت فشرده تمام مبل‌ها را در آن فضای کوچک چیدمان کنند. با این کار، فضای رفت و آمد بین مبل‌ها را محدود و دشوار می‌کنند و محیط نشیمن و پذیرایی را شلوغ و در هم ریخته جلوه می‌دهند.

عدم تناسب اندازه و تعداد مبل‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب اتاق پذیرایی خانه خود را مجلل کنید! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…