پذیرایی خانه خود را مجلل کنید!

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیزی که کاملا در اتاق پذیرایی ایرانی به چشم می‌آید و توجه افراد را به خود جلب می‌کند، ترکیبات متقارن، مبلمان و لوازم دکوری نفیس، گچبری دیوارها و پالت رنگی آرامش‌بخش آن است.
اتاق پذیرایی ایرانی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون خانه‎‌های ایرانی مربوط به اتاق پذیرایی است. طراحی و تزئین اتاق پذیرایی ایرانی به سبک کلاسیک، از محبوب‌ترین روش‌های دکوراسیون پذیرایی است. دکور مجلل و اشرافی کلاسیک، ظاهر اصیل، جذاب و زیبایی را به اتاق پذیرایی اضافه کرده و حس آرامش و راحتی را به میهمانان القا می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی ویژگی‌های اصلی اتاق پذیرایی ایرانی به سبک کلاسیک می‌پردازیم.

پالت رنگی

بی‌شک رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخش بیشترین تمایلات رنگی را در دکوراسیون اتاق‌های پذیرایی دارند و اگر به دکوراسیون خانه‌های اصیل ایرانی دقت کنید متوجه خواهید شد که بیشتر ایرانی‌ها به رنگ‌های خنثی و محافظه‌کارانه علاقه‌مند هستند.

چیدمان اتاق پذیرایی

بطور کلی در طراحی شیک‌ترین خانه‌های ایرانی، از رنگ‎‌های ملایم مثل سفید، بژ، کرمی، سایه‌های مختلفی از رنگ قهوه‌ای، زیتونی و سبز روشن استفاده می‌شود. رنگ‎‌های خیلی تیره یا روشن جایگاهی در اتاق‌های پذیرایی ایرانی ندارند و در نهایت رنگ‌های طلایی، یشمی، زرشکی، برنزی، صورتی چرک و آبی برای تزئینات استفاده می‌شوند.

مبلمان

مبلمان کلاسیک و سلطنتی محبوب‎‌ترین سبکی هستند که در طراحی داخلی منزل ایرانی بکار برده می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی‌های مبلمان اتاق پذیرایی شامل منبت‌کاری و طراحی‌های پیچیده در دسته‌ها، پایه‌ها و تاج مبل، پارچه مبلی نفیس، ظرافت، زیبایی و کیفیت بالای آن است.

دکوراسیون اتاق پذیرایی

با اینکه مبلمان کلاسیک و سلطنتی خیلی شبیه هم هستند اما در عین حال تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. یک تفاوت عمده‌ مبلمان کلاسیک با سبک سلطنتی به اندازه‌های کوچک آن برمی‌گردد. اگر فضای اتاق‌ شما کوچک است به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مبلمان کلاسیک برای دکوراسیون‌ خود استفاده کنید.

چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی

اتاق پذیرایی کلاسیک باید بر اساس نظم، تقارن و تعادل چیده شود. شما باید این سه اصل را در چیدمان دکوراسیون اتاق پذیرایی مخصوصا در مورد مبلمان‌ خود رعایت کنید. بهتر است که مبلمان استیل یا سلطنتی خود را در نقطه کانونی اتاق قرار دهید. سپس با استفاده از فرش ایرانی زیبایی آن را کامل کنید.

اگر به دنبال مدل‌های جذاب چیدمان مبل در پذیرایی خود هستید، مطلب ۷ چیدمان متفاوت برای اتاق پذیرایی را بخوانید.

دکور پذیرایی

عموما چیدمان متقارن، فضای رسمی ایجاد کرده و نظم مشخصی را به اتاق‌ شما می‌دهد. سعی کنید لوازم دکوری و تزئینی اتاق پذیرایی را به شکل متقارن و دوتایی در اتاق بکار ببرید. در عین حال از طراحی اضافه و شلوغ دوری کنید.

عناصر تزئینی و روشنایی

لوستر، آباژور، بوفه و میزهای سنگ مرمر از جمله لوازمی هستند که در تزئین اتاق‌های پذیرایی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. لوستر و آباژور از جمله محبوب‎‌ترین روش‎‌های روشنایی خانه‌های ایرانی است. بیشتر خانواده‌ها علاقه‌ وافری به لوسترهای کریستالی باشکوه دارند. لوستر و آباژور علاوه بر تامین روشنایی نور اتاق، نقش تزئینی در دکوراسیون آن دارند.

پذیرایی ایرانی به سبک کلاسیک

بوفه یکی دیگر از وسایل تزئینی اتاق‌های پذیرایی است. شما می‌توانید به وسیله‌ تزئین بوفه با ظروف کریستالی و لوکس فضای شیک و جذابی را ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کوسن‌ها مبلمان شما را زیباتر می‌کنند را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۸ ب٫ظ

    بیسارعالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

      سپاس از شما کاربر گرامی.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

  3. امید

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

    ممنون از توضیحات خوب ومفید

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۳۷ ب٫ظ

      از همراهی شما کاربر فرهیخته سپاسگزاریم

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

  5. آذر

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

    خدا قوت. ممنون از مطالب زیبا و کاربردی شما.

    پاسخ

    • سلام وخسته نباشید متشگریم از لطعفتون

      ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

      • الهام الهامی

        ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۳۸ ب٫ظ

        از همراهی شما کاربر فرهیخته سپاسگزاریم

        پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۳۸ ب٫ظ

      از همراهی شما کاربر فرهیخته سپاسگزاریم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…