بورک ترکی خوشمزه با پنیر و سبزیجات

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بورک یک میان‌وعده یا پیش‌غذای معروف ترکیه‌ای است، که با خمیر یوفکا تهیه می‌شود و یکی از فینگرفودهای لذیذ است.
بورک

بورک ترکی یا بورک استانبولی یک شیرینی ترکی است که با مواد غذایی شور و طعم‌دار پر می‌شود. موارد بسیاری از طرز تهیه بورک ترکی با گوشت وجود دارد اما ما در این مطلب طرز تهیه بورک ترکی با پنیر و اسفناج را خواهیم گفت. همچنین این دستور پخت یک وعده گیاهی راحت و خوشمزه برای گیاه‌خواران است که به راحتی می‌توانند در خانه آن را تهیه‌ کنند. اما به طور کل بورک با اسفناج, پنیر و گاهی با گوشت پر می‌شود. این دستور پخت بورک را با مجله دلتا امتحان کنید تا برای فینگرفود دورهمی‌ها و مهمانی‌ها یک گزینه بسیار خوشمزه داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه بورک ترکی با پنیر

  • خمیر یوفکا ۸ ورق
  • اسفناج ۲۰۰ گرم
  • تخم‌مرغ یک عدد
  • روغن یک سوم پیمانه
  • وانیل یک‌ چهارم قاشق چایخوری
  • پنیر ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شیر یک سوم پیمانه
  • شکر یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه بورک ترکی

مرحله اول

برای تهیه این بورک بهتر است ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا گرم شود. اگر می‌خواهید بورک ترکی روی گاز پخته شود این مرحله را رد کنید. سپس اسفناج‌ها را از ساقه جدا کنید و به مدت یک دقیقه در آب در حال جوش بریزید. پس از یک دقیقه اسفناج‌ها را آبکش کنید و روی یک دستمال تمیز بگذارید تا کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

برگ اسفناج‌ها را با چاقو ریز کنید و در یک ظرف جدا با پنیر مخلوط کنید. سپس شیر، تخم مرغ و کره آب شده را در یک ظرف مخلوط کنید. یک ورقه یوفکا را برداشته و روی یک سطح تمیز قرار دهید. سپس سطح خمیر یوفکا را با فرچه مخصوص شیرینی‌پزی به مخلوط شیر، تخم مرغ و کره آغشته کنید. البته باید بدانید که اگر می‌خواهید بورک‌های ترکی شما بیشتر طعم شیرینی بدهند، می‌توانید وانیل و شکر را در این مرحله به شیر، تخم مرغ و کره اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا در این مرحله مواد پنیر و اسفناج را با قاشق روی نوار عرضی بالای ورقه خمیر یوفکا بریزید و آرام آرام خمیر را با مواد به صورت لوله‌ای بپیچید. برای باز نشدن و انسجام بورک‌ها، مواد شیر، تخم مرغ و کره آب شده را با فرچه بر روی بورک‌های پیچیده شده نیز بزنید.

مرحله چهارم

بورک‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن‌ها طلایی شود. البته اگر فر ندارید هم می‌توانید بورک‌ها را با کمی روغن در ماهیتابه سرخ کنید تا جایی که ترد و طلایی رنگ شوند. بورک‌های اسفناج و پنیر گیاهی شما آماده است و می‌توانید آن را به عنوان یک میان‌وعده سالم یا فینگرفودی خوشمزه سرو و در کنار دوستانتان نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب کباب لبنانی، غذای خوش‌طعم مدیترانه‌ای را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…