عجیب ترین آداب و رسوم مراسم تدفین در دنیا!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سوگواری در كشورهای مختلف دنيا، آيين‌های مختلفی دارد. آيين‌هايی كه از سنت هر جامعه بر‌می‌خيزد و مردم به آن اعتقاد دارند.
مراسم‌ عجیب خاکسپاری

مرگ عادلانه‌‌‌ترین اتفاقی است که در زندگی وجود دارد. عده‌‌ای مرگ را اتفاقی زیبا تلقی می‌‌کنند و پس از مردن عزیزانشان‌، در مراسم ختم او، به شادی و آواز می‌‌پردازند. برخی دیگر با گریه و عزاداری با آن‌‌ها وداع می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا شما را با سنت و فرهنگ کفن و دفن و چند مراسم‌ عجیب خاکسپاری که کم‌‌تر از آن‌ها شنیده‌اید، آشنا خواهیم کرد.

تسبیح درست کردن از مردگان

در کره جنوبی سوزاندن مردگان و تبدیل کردن خاکسترشان به سنگ‌‌های کوچک و رنگارنگ رسمی متدوال است. البته باید بدانید تبدیل کردن خاکستر مردگان به جواهر و حتی سنگ الماس با قیمت‌‌های بالایی در کشورهای دیگر نیز انجام می‌شود. امروزه شرکت‌های مختلفی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند.

مراسم برای مرده

تدفین در آب

آب سپاری یا تدفین در آب مراسمی است که در فرهنگ‌‌ و سنت‌ کشور‌های مختلفی به ویژه‌ کشورهای حوزه اسکاندیناوی دیده می‌‌شود. مراسم تدفین در آب در فرهنگ‌های مختلف شکل‌های متفاوتی دارد. برای مثال در جزیره سلیمان کشوری در اقیانوسیه، مرسوم است که جنازه را در صخره‌های آبی رها کنند تا خوراک کوسه‌ها شود.

سوزاندن جسد و سپس رها کردن خاکستر آن در آب هم سنتی است که در کشورهای آسیایی دیده می‌شود (مانند لائوس).

همچنین طی یک مراسم هندو، استخوان جنازه بستگانی که سال پیش فوت کرده بودند را برمی‌دارند و به سمت رود مقدسِ گنگ پرتاب می‌کنند.

عجیب‌ترین مراسم تدفین در دنیاد

قطع کردن انگشتان

در کشور پاپوآ گینه نو و قبایلی در اندونزی چندین مراسم‌ عجیب خاکسپاری وجود دارد. در یکی از آن ها پس از فوت شخصی، وابستگان وی انگشتان مردگان را قطع می‌کنند. این مراسم جزو یکی از عجیب‌ترین مراسم‌هایی است که تا به امروز زنده نگه داشته شده است.

زندگی کردن با مردگان

تورجا منطقه‌ای در جزیره سولاویزی اندونزی است که افراد پس از مرگ دفن نمی‌شوند و جسد فرد در کنار خانواده‌اش باقی می‌ماند. همچنین توراجایی‌ها با شخص مرده همانند یک انسان رفتار می‌کنند. با او صحبت‌ هم می‌کنند زیرا باور دارند مردگان قادر به شنیدن صداهای اطراف هستند.

زندگی کردن با مردگان

 

زنده سوزاندن زن‌های بیوه

ساتیپراتا یا به اختصار ساتی نوعی مراسم‌ خاکسپاری در هند  است، که قدمت آن به ۵۱۰ سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. ساتیپراتا که در زبان فارسی به معنای «زنان پرهیزکار» است، زمانی برگزار می‌شود که شوهر خانواده زودتر از همسر خود فوت کند. در این صورت به نشانه وفاداری، زن را نیز زنده درکنار شوهر مرده‌اش می‌سوزانند.

دفن کرده بچه در درخت

باری دیگر به روستای توراجا باز می‌گردیم. طبق باور توراجایی‌ها چنانچه فردی در سن پایین و کودکی بمیرد باید در درختی چال شود. به طور دقیق‌تر هر کودکی که پیش از دندان درآوردن فوت کند در یک کفن پوشانده می‌شود و مستقیما در درخت قرار می‌گیرد. باور این مراسم‌ عجیب خاکسپاری این است که طی سالیان دراز کودکان جذب درخت‌ها خواهند شد.

مراسم‌ عجیب خاکسپاری

پختن مردگان

اهالی منیامایا (Menyamya) در کشور  پاپوآ گینو نو، هنگامی که شخصی از اعضای این قبیله فوت می‌کند او را در مراسمی خاص کباب می‌کنند. در این مراسم‌ خاکسپاری جنازه را آتش نخواهند زد و او در هیزم پخته می‌شود. سپس بقایای مرده را به وسیله چوب‌های بامبویی آویزان می‌کنند ِیا در مکان‌های مختلف به شکل ترسناکی رها می‌کنند.

پختن مردگان

پیشنهاد مطالعه: مطلب آداب و رسومی که شما‌ را حیرت‌زده خواهد کرد را در مجله دلتا بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…