هرگز این کارها را در چیدمان پذیرایی انجام ندهید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به راحتی می‌توان دکوراسیون اتاق پذیرایی را به بهترین شکل ممکن ایجاد کرد. فقط کافی است برخی اصول ساده اما مهم را رعایت کنید.
اشتباهات چیدمان در پذیرایی

اتاق پذیرایی در دکوراسیون منزل یکی از مهم‌ترین بخش‌ها بوده که به عنوان ویترین منزل شما به شمار می‌آید. بنابراین در تزئین اتاق پذیرایی علاوه بر سلیقه باید به اصول طراحی نیز توجه ویژه‌ای داشت. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به اشتباهات چیدمان در پذیرایی بپردازیم. با ما همراه باشید.

انتخاب یک فرش کوچک

رایج‌ترین اشتباهی که مردم هنگام خرید فرش مرتکب می‌شوند، انتخاب یک فرش با ابعاد کوچک است. فرش اگر خیلی کوچک باشد، باعث کوچک‌تر نشان دادن مساحت اتاق می‌شود.

اشتباهات چیدمان اتاق پذیرایی

قبل از خرید هر نوع مبلمانی، اتاق پذیرایی و مبلمان را اندازه‌گیری کنید. در حالت ایده‌آل، فرشی که شما انتخاب می‌کنید باید به اندازه کافی بزرگ باشد. در این صورت تمامی مبلمان بر روی آن قرار می‌گیرند و نیم متر هم با دیوارها فاصله دارند. ممکن است اتاق پذیرایی شما به اندازه کافی بزرگ نباشد. پس فرشی را انتخاب کنید که وقتی مبلمان را بر روی آن گذاشتید، پایه‌های جلویی مبل بر روی آن قرار بگیرد.

قرار دادن تلویزیون به عنوان نقطه کانونی

تلویزیون معمولا به عنوان نقطه کانونی اتاق پذیرایی است. بسیاری از شما یک تلویزیون بزرگ را انتخاب می‌کنید و سپس تمام مبلمان را در اطراف آن می‌گذارید. در این مدل این نکته فراموش می‌شود که اتاق پذیرایی فضایی برای سرگرمی، گفتگو و دورهمی‌های خانوادگی است. این چیدمان نشان می‌دهد که اتاق پذیرایی هدفی فراتر از تماشای تلویزیون ندارد.

اشتباهات چیدمان پذیرایی

تلویزیون بدون اینکه کانون توجه باشد، می‌تواند بخشی جدانشدنی از اتاق پذیرایی محسوب شود. نکته اصلی این است که آن را تا حد ممکن پنهان کنید. فضایی ایجاد کنید که هم به عنوان یک منطقه برای تماشای تلویزیون و هم فضایی آرامش‌بخش باشد.

قرار دادن مبلمان در مقابل دیوار

قراردادن تمام مبلمان اتاق پذیرایی در مقابل دیوارها یکی دیگر از اشتباهات چیدمان در پذیرایی است. در اکثر اتاق‌های پذیرایی یک مبل در برابر یک دیوار و یک جفت صندلی در مقابل آن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین یک میز جلو مبلی در وسط اتاق است که هیچ‌کس به آن دسترسی ندارد. نتیجه آن یک اتاق کسل کننده است که فرقی با اتاق انتظار دندانپزشکی ندارد.

قرار دادن مبلمان در مقابل دیوار پذیرایی

فضای مبلمان را بازتر کنید و آن‌ها را کمی به داخل اتاق بیاورید.

قرار دادن مبل خیلی بزرگ و یا کوچک

بزرگ‌ترین اشتباهی که مردم می‌کنند، انتخاب یک کاناپه با اندازه اشتباه برای اتاق پذیرایی است. همچنین رنگ نیز می‌تواند در چگونگی ظاهر مبلمان تأثیر بگذارد. برای مثال یک مبل با رنگ‌آمیزی تیره در یک اتاق پذیرایی کوچک، سنگین به نظر می‌رسد.

مبل خیلی بزرگ و یا کوچک در پذیرایی

اتاق پذیرایی و مبلمان موجود در اتاق را قبل از خرید مبلمان جدید اندازه‌گیری کنید. حواستان به فاصله‌ فضاهای خالی مورد نیاز نیز باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ اشتباه رایج چیدمان مبل در منزل را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۳۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…