چند ترفند برای مشکی پوشان

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با تصمیمات هوشمندانه، از مانتو­ها، پیراهن‌­ها و لباس‌­های مشکی رنگ و رو رفته اجتناب کنید!
رنگ مشکی

سیاه برای هر کمد لباسی عالی است و قاعدتأ جزو اصلی آن است، اما با چند چالش همراه است، مهم‌­تر از همه اینکه پارچه­‌های مختلف رنگ مشکی را به یک میزان حفظ نمی‌­کنند. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

شش قاعده که شما باید در مورد لباس­‌های مشکی کمدتان رعایت کنید :

۱- چرا لباس پشمی برای مشکی ­پوشان محبوب است؟

لباس پشمی

پارچه‌­های پشمی همیشه در رنگ مشکی غلیظ‌­تر از نخ – پنبه و دیگر الیاف هستند، به این دلیل که پشم در نگه داشتن رنگ در خود بهتر عمل می‌­کند. بنابر­این، هنگام خرید لباس­‌های مشکی، به دنبال شلوار­­ها، پلیور­ها و از همه مهم­‌تر، کت‌­هایی باشید که در ترکیبات خود، پشم بیشتری داشته باشند.

۲- ست کردن لباس­‌های مشکی

تن‌های رنگی مشکی

فارغ از نوع جنس لباس‌­های مشکی، تن‌های رنگی مشکی متفاوت‌اند. پس هنگام ترکیب چند لباس مشکی، دقت کنید. به عنوان مثال، هنگام پوشیدن هم­زمان یک تیشرت و شلوار مشکی، ممکن است تیشرت تن قرمز و شلوار تن قهوه‌ای داشته باشند. این تفاوت‌­ها هر­چند ظریف اما مهم هستند و می‌­توانند در شرایط و موقعیت‌هایی با نور بیشتر، قابل توجه باشند.

۳- بازی با ترکیب بافت و پارچه

لباس­‌های مشکی

قانون همیشگی ترکیب، در مورد لباس­‌های مشکی مهم­‌تر است. پارچه­‌ها و بافت‌­های مختلف را مخلوط کنید. انجام این کار باعث می‌‌شود که جذاب و شیک‌­پوش به نظر برسید نه مانند کسی که یک یونیفورم مشکی پوشیده است و هیچ تصرف و تسلطی بر آن ندارد.

۴- نخ – پنبه­ مشکی : محتاط باشید!

اگر در مورد راحتی صحبت می­‌کنیم، بدون شک نخ – پنبه رتبه­ اول را در تمام الیاف به دست خواهد آورد اما آگاه باشید که این الیاف خیلی زود رنگ می‌­بازند. به جای خرید لباس­‌های مشکی ۱۰۰ درصد پنبه، بهتر است لباس­‌هایی را انتخاب کنید که درصدی از لایکرا در خود داشته ­باشند.

۵- مراقبت از لباس‌­های مشکی

شستشوی لباس‌ رنگ مشکی

آن­‌ها را خشک­شویی کنید. برای جلوگیری از تغییر رنگ زودهنگام لباس­‌های مشکی‌­تان به خشک­شویی عادت کنید. اما اگر مجبور به شستشوی لباس‌­های مشکی­‌تان در خانه شدید، از یک فنجان سرکه استفاده کنید. سرکه به تثبیت رنگ کمک می‌­کند و بوی آن پس از خشک شدن از بین می‌­رود. همچنین همیشه از آب سرد برای شستشوی لباس‌­های تیره استفاده کنید.

۶- خداحافظی به موقع

لباس­‌های مشکی‌­تان را زمانی که تغییر رنگ می‌­دهند، بازنشسته کنید. مشکی­‌های رنگ و رو رفته، فقط شما را ژنده‌­پوش نشان می‌­دهند و این اصلا جذاب نیست!

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب چه رنگی را با چه رنگی ست کنیم؟ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…