بهترین و شیک‌ترین چیدمان مبل در منزل

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبل برای بسیاری از افراد و بسیاری از خانهءها یک چالش بزرگ است. پیدا کردن بهترین آرایش مبل و البته مکان مناسب برای آن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد.
چیدمان مبلمان در دکوراسیون

فضای نشیمن یکی از پرطرفدارترین فضاها در هر دکوراسیونی محسوب می‌شود، بسته به نوع پلان فضایی و استفاده از آن به روش‌های گوناگونی چیده می‌شود، اما کدام چیدمان مبلمان برای فضای نشیمن شما بهتر است؟ در این مطلب از مجله دلتا بهترین روش‌های چیدمان مبلمان در دکوراسیون معرفی می‌شود.

عملکرد فضا

برای چیدمان مبلمان خود درنظر بگیرید که چگونه از اتاق نشیمن خود استفاده می‌کنید. آیا این نشیمن حکم اتاق تلویزیون و یا نشیمن خصوصی شما را دارد و یا به عنوان نشیمن مهمان از آن استفاده می‌کنید. بنابراین با توجه به این فاکتورها می‌توانید چیدمان مبلمان را تعیین کنید و ظاهر دکوراسیون خود را منحصربه‌فرد کنید.

چیدمان مبلمان

ایجاد نقطه کانونی

فضای نشیمن خصوصی غالبا حول یک نقطه کانونی مانند شومینه یا تلویزیون شکل می‌گیرد. بنابراین اگر شما قصد تماشای تلویزیون یا گرم شدن کنار شومینه را دارید باید فاصله مناسب را از آن‌ها حفظ کنید. به‌طور مثال فاصله ایده‌آل بین مجموعه مبلمان و تلویزیون سه برابر اندازه صفحه نمایش شما است.

چیدمان مبل نشیمن

بر اساس اولویت

در هنگام چیدمان مبلمان نشیمن خود توجه نمایید که ابتدا ازمبل بزرگ‌تر شروع کنید و محل آن را تعیین کنید. سپس مبل‌های تکی را به تناسب فضا و نقاط کانونی در اطراف آن بچینید. توجه داشته باشید که از چسباندن مبلمان به دیوارها خودداری نمایید. برای اینکه خانه خود را زیباتر کنید به مطلب این وسایل دکور خانه را جذاب و دیدنی می‌کنند سر بزنید.

چیدمان بر اساس اولویت

تقارن

چیدمان متقارن مبلمان بهترین ایده برای اتاق نشیمن مهمان محسوب می‌شود، چرا که نظم و ترتیب خاصی را به فضای دکوراسیون ما می‌بخشد و ظاهر فضای شما را منحصر به فردتر می‌نماید.

تقارن در چیدمان مبلمان

عبور و مرور در فضا

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید چیدمان مبلمان آن را در نظر بگیرید عبور و مرور است. توجه داشته باشید که همواره مسیر دسترسی و عبور را در فضای نشیمن خود باز نگه دارید. برای این منظور مبل‌های بزرگ‌تر را به سمت دیوار قرار دهید و مبل‌های تک را در اطراف آن به صورت پراکنده‌تر بچینید.

 بر اساس تنوع

تغییر در اندازه، فرم و یا رنگ هر قطعه از مبل شما می‌تواند ظاهر مدرن‌تری به فضای دکوراسیون داخلی شما بدهد. کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و چیدمان مبلمان خود را تغییر دهید. در این صورت ظاهر دکوراسیون نشیمن خود را با این روش متحول کنید.

چیدمان مبل پذیرایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب  را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۰۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…