۷ چیدمان متفاوت برای اتاق پذیرایی

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اولین تصویری که در مورد چیدمان منزل به ذهن شما می‌آید یک پذیرایی شیک و جذاب است. این موضوع نشان می‌دهد که طراحی چیدمان و پذیرایی بسیار اهمیت دارد.
روش‌ های چیدمان اتاق پذیرایی

معمولا در فضاهایی مانند نشیمن و پذیرایی فعالیت‌های مختلفی مانند استراحت کردن، دورهمی‌های خانوادگی و تماشای تلویزیون انجام می‌پذیرد. بنابراین دکوراسیون و چیدمان آن باید به‌گونه‌ای درنظر گرفته شود که پاسخگوی تمامی نیازهای ساکنین خانه باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش‌ های چیدمان اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

چیدمان رسمی و متعادل

تصویر زیر چیدمان یک اتاق نشیمن یا پذیرایی رسمی ایده‌آل را نشان می‌دهد. این احتمالا طرحی است که بسیاری از افراد در کنار شومینه از آن استفاده می‌کنند.

یعنی دو کاناپه که در روبه روی یکدیگر قرار گرفته و یک میز جلومبلی که در بین آن‌ها قرار می‌گیرد. معمولا در این چیدمان، تلویزیون بالای شومینه قرار می‌گیرد و هدف اصلی صحبت افراد با یکدیگر است.

 چیدمان پذیرایی

پذیرایی نیمه رسمی و متعادل

این چیدمان نسبت به چیدمان قبلی، راحت‌تر بوده و از رسمیت کمتری نیز برخوردار است. به این دلیل که به جای کاناپه، دو مبل تکی قرار قرار می‌گیرد. تلویزیون همچنان در بالای شومینه و یا کنار آن چیدمان شده است. در نهایت با ایجاد فضای بیش‌تر امکان وجود یک میز اداری کوچک نیز میسر خواهد شد.

دکوراسیون پذیرایی

چیدمان متنوع و راحت

چرخش مبل به سمت شومینه، قرار دادن مبل‌های تکی در گوشه‌های مختلف اتاق و استفاده از یک پاف، چیدمان راحت‌تری را به وجود می‌آورد. در این حالت شومینه نقطه کانونی اتاق قرار گرفته و صمیمیت لازم برای یک نشیمن را فراهم می‌کند. در این حالت نیز چیدمان بر اساس فرش وسط اتاق انجام می‌شود و مسیر حرکتی ساده و روان خواهد بود.

چیدمان متنوع و راحت

چیدمان مینیمال و راحت

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید قسمتی با مبلمان ال شکل چیده شده و قسمتی نیز به یک صندلی و پاف جلوی آن اختصاص یافته است. در این حالت به تنها چیزی که باید توجه نمایید این است که دو انتخاب هماهنگی لازم با یکدیگر را داشته باشند.

چیدمان مینیمال و راحت

ترکیب فضای کار و زندگی در پذیرایی

یکی از روش‌ های چیدمان اتاق پذیرایی ترکیب فضای نشیمن و فضای کار است. با قرار گرفتن تلویزیون در گوشه‌ای از اتاق و استفاده از مبل ال، فضای بسیار مناسبی در پشت مبلمان به وجود می‌آید که می‌تواند به طور مستقل برای کاربردهای دیگری به کار گرفته شود.

ترکیب فضای کار و زندگی در پذیرایی

چیدمان مدرن و نامتعارف پذیرایی

این چیدمان که بیش‌تر شبیه به سبک کانتری است، یک فضای صمیمیانه برای گفت‌وگو و دورهمی را تداعی می‌کند. یک میز کوچک با دو صندلی راحت در سمت دیگر فضا برای بازی و مطالعه در نظر گرفته شده است. تلویزیون نیز مانند سایر فضاهای رسمی اهمیت کمتری دارد.

چیدمان مدرن و نامتعارف اتاق پذیرایی

پذیرایی با چیدمان رترو و راحت

این چیدمان نسبت به حالت‌های قبلی راحت‌تر محسوب می‌شود. از یک نیمکت یا شزلون در کنار مبلمان اصلی استفاده خواهد شد. ورودی دقیقا روبه‌روی شومینه قرار داشته و مسیر رفت و آمد هم روی همین محور تعریف می‌شود. با این کار فضای اتاق به دو قسمت تقسیم شده و مبلمان دو طرف آن قرار می‌گیرد.

اتاق پذیرایی با چیدمان رترو و راحت

پیشنهاد مطالعه: مطلب تبدیل یک اتاق به دو اتاق، چگونه ممکن است؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…