این غار، دست‌ساز پیرمردی عاشق است!

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک غار جالب و دست‌ساز وجود دارد که تنها در نتیجه یک درخواست ساده از همسر یک مرد ارمنی و برای هدفی ساده‌تر از او خواسته شده بوده است. غار لوون تنها در خانه این مرد و با استفاده از ساده‌ترین وسایلی که فکرش را بکنید با سلیقه بسیار زیاد و در زمانی طولانی ساخته شده است.
غار لوون ارمنستان

غار لوون ارمنستان را می‌توان به عنوان یکی از جذاب‌ترین آثار به‌جا مانده از بشر دانست که توسط دست انسان و با استفاده از وسایل بسیار ساده ساخته شده است. این غار در روستای آرینج کشور ارمنستان قرار دارد. در صورتی‌‌که علاقه‌مند به جاذبه‌های دست‌ساز هستید، این مطلب مجله دلتا را از دست ندهید!

غار دست‌ساز

غار لوون ارمنستان

لوون آراکلیان، ۲۳ سال از عمر خود را صرف ساختن زیرزمینی باورنکردنی در عمق ۲۰ متری و به مساحتی حدود ۹۰۰ متر مربع کرده است. او حتی روزی که در سن ۶۷ سالگی در سال ۲۰۰۸ فوت کرد هم، مشغول کار روی این پروژه بود.

او عاشق همسرش بوده است. او زمانی شروع به این کار کرد که توسیا همسرش، از او خواسته بود که یک فضای خنک برای نگهداری سیب‌زمینی‌هایش برای او آماده کند. نکته جالب توجه این‌ است که آقای لوون برای ساخت این غار فقط از یک قلم و چکش استفاده کرده است.

موزه زیرزمینی

در تمام طول سال دمای این غار بیشتر از ۱۰ درجه سانتی گراد نمی‌شود و محلی بسیار مناسب برای نگهداری از وسایل خوراکی به شمار می‌رود. این غار دست‌ساز تبدیل به موزه‌ای فاخر شده است که اراده یک انسان را نشان می‌دهد.

فضای داخلی غار دست‌ساز لوون

همانطور که گفته شد، غار دست‌ساز آقای لوون در زیرزمین خانه وی قرار دارد و درون آن نیز بسیار زیبا و باشکوه می‌باشد. غار لوون شبکه‌ای سلولی است و قسمت‌های مختلف بسیار زیادی دارد.

روستای آرینج

درون این غار بر اساس اصول معماری تراشیده شده است و نوع سنگ‌های آن از سنگ‌های سخت آتشفشانی می‌باشد. برای ورود به غار، باید از پله‌های تراشیده شده توسط آقای لوون استفاده کنید که مانند سنگ‌تراشه‌ای بسیار مهندسی‌شده ساخته شده است.

مهمترین اصلی که در مورد این غار وجود دارد این است که ساخت آن بر اساس پارامترهای مهندسی یک‌نفره بوده است.

لوون آراکلیان

جذابیت‌های غار دست‌ساز لوون

بر روی دیوارهای این غار آثار حکاکی شده‌ زیبایی وجود دارند که می‌توان به تماشای آنها پرداخت. تمامی این حکاکی‌ها هم فقط با یک قلم و چکش انجام شده‌اند و هیچ وسیله امروزی برای ساخت آثار هنری استفاده نشده است.

صلیب‌های بسیار زیادی حکاکی شده‌اند که جذابیت این بنا را تا چندین برابر افزایش داده‌اند. همچنین برای ورود به برخی از قسمت‌های غار درب‌هایی تعبیه شده‌اند که در کنار ستون‌های کنده شده برای استحکام بیشتر غار، از سبک معماری رومانسک در ساخت آنها استفاده شده است.

جذابیت‌های غار دست‌ساز لوون

موزه وسایل کنده‌کاری

وسایل کنده‌کاری غار که شامل قلم و چکش بوده امروزه در یک موزه، درون غار لوون به نمایش عموم در‌آمده‌اند. همچنین سطل‌هایی که برای خارج کردن خاک مورد استفاده بوده‌اند و چکمه‌های آقای آراکلیان از دیگر وسایلی هستند که در ساخت غار مورد استفاده بوده‌اند و در موزه به نمایش عموم گذاشته شده‌اند.

فضای داخلی غار دست‌ساز لوون

نکاتی پیرامون غار

غار لوون ارمنستان از نظر زیبایی و مهندسی در ساخت، یکی از جذاب‌ترین اماکن دنیاست که امروزه مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان از سراسر دنیا واقع شده است. این غار هنوز در مالکیت خانواده آقای لوون قرار دارد.

فرزندان آقای لوون می‌گویند که پدرشان در طول ۲۳ سال ساخت این غار تنها برای استراحت و کارهای شخصی از زیرزمین خانه و این غار بیرون می‌آمده است و تمامی خاک حاصل از کنده‌کاری به شرکت‌های ساخت و ساز فروخته شده است.

موزه وسایل کنده‌کاری

پیشنهاد مطالعه: مطلب اینجا شادترین قبرستان دنیاست را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ب٫ظ

    چه عاشقانه

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۳۹ ب٫ظ

  4. آریانا حسینی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۳۹ ب٫ظ

    بسیار زیبا😍😍😍

    پاسخ

  5. مسعود

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ب٫ظ

    بسیار عالی بود ممنون

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ق٫ظ

      با سپاس از همراهی شما کاربز عزیز.🌺

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ب٫ظ

    ❤❤❤

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…