تراشه‌های رایانه‌ای که ذهن شما را می‌خواند!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان باور دارند که پیشرفت رایانه‌‌‌‌ها و بیوتکنولوژی می‌‌تواند مغز انسان‌‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
اتصال مغز انسان

دانشمندان و پژوهشگران با ترکیب فناوری نانو، هوش مصنوعی و محاسبات، به نتایج جدیدی رسیده‌‌اند. در آینده‌ای نزدیک شاهد اتصال مغز انسان به فضای ابری رایانه‌‌‌ها خواهیم بود. در این مقاله از مجله دلتا به چگونگی این اتفاق می‌‌‌پردازیم.

رابط‌‌‌های میان ذهن انسان و ابررایانه‌‌‌ها

نانوبوت‌‌‌هایی که در مغز تعبیه می‌‌‌شوند، می‌‌توانند مانند رابط‌‌هایی میان ذهن انسان و ابر‌رایانه‌‌ها عمل کنند. در این صورت امکان دانلود اطلاعات برای ذهن ممکن می‌‌شود. این ابزار‌ها می‌‌توانند عروقی که از سد خونی مغز و یا حتی از سلول‌های مغز می‌گذرند، هدایت کنند. سپس، اطلاعات کدگذاری شده را بصورت بی‌سیم از فضای ابری ابررایانه به زمان واقعی انتقال می‌دهند. در آخر امکان بررسی و استخراج داده‌ها فراهم می‌‌شود.

به گفته پژوهشگران، بکار بردن نانوبوت‌ها، موجب توقف ارتباط میان مغز انسان و رایانه‌ها نمی‌شوند. شبکه‌ای از مغزهای متصل شده می‌تواند یک “ابرمغز جهانی” به وجود آورد که امکان جمع‌آوری افکار را فراهم می‌کند.

پژوهشگران در آزمایش‌های اخیر خود توانستند در قالب یک “شبکه مغزی”، ظرفیت همکاری و اتصال مغز انسان را در کارهای مشترک نشان دهند. آنها سیگنال‌های الکتریکی مغز چندین داوطلب را با کمک نوار مغزی ثبت کردند و داوطلبان طی یک بازی، به همکاری با یکدیگر پرداختند.

کار گذاشتن تراشه در مغز

دانشمندان عقیده دارند که برای رسیدن مغز به سطوح پیشرفته‌ای از محاسبه در فضای ابری، باید پیشرفت‌های گسترده‌ای در زمینه فناوری و پزشکی صورت گیرد تا امکان انتقال اطلاعات فراهم شود.

پژوهشگران معتقد‌ند این چالش، تنها یافتن راهی برای انتقال اطلاعات در سطح جهانی نیست بلکه یافتن نحوه تبادل اطلاعات با کمک ابزار نانوبوت‌‌هایی است که در مغز تعبیه می‌شوند.

اگر این فناوری کاملاً وجود داشته باشد به کار بردن ذرات نانو در مغز انسان به صورت ایمن، دومین چالش بزرگ به شمار می‌رود. البته این نکته قابل ذکر است که پیش از به کار بردن نانوذرات در مغز، باید تحلیل‌های جامعی در مورد آنها صورت گیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دنیای ربات‌ها مطلب حقایق ترسناک درباره هوش مصنوعی را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. مقصودلو

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

    من می خواهم که برای این کار داوطلب بشم.می شه کمکم کنید که چطور باید به خواسته ام برسم؟

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما،نه متاسفانه

      پاسخ

  2. مسعود

    ۶ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ق٫ظ

    مرسی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…